Jag vill resa till Thailand och undrar om man kommer in i landet utan visum och utan utresebiljett?
Jag vet att man inte fr stanna i mer n 30 dagar i Thailand utan visum, och undrar drfr om det finns mjlighet att lsa visum p plats i Thailand, om man vill stanna lngre?
Kan utresebiljett vara en bussbiljett till Kambodja?
Undrar ven om resten av Sydostasien, funkar det p samma stt i alla lnder?
Kolla wikitravel's sida om Thailand (den engelska versionen) den innehller i min mening ett fullstndigt och 100% korrekt svar p din frga. Kolla ven motsvarande fr andra lnder.
I korthet r svaret att det beror p. Du kan ha tur och komma in och du kan ha otur och inte bli slppt p flyget. Bussbiljett till Kambodja r inte giltig. Upp till dig om du vill ta risken.
In i landet kommer du - det r jag 99.5% sker p, men om du kommer ombord p flyget r en annan femma.
Nej du kan inte fixa visum i landet, 30 dagar extra (tidigare 7) fr 1900 THB r det fiffigaste du kan skaffa nr du vl r dr.
Men allt gr ju, enligt vissa skribenter s r det inga problem alls. Jag har inte idats chansa och ftt vnda p klacken. Men tydligen finns det dom som ker med en enkel ner utan visum och det gr. Jag blir kollad ganska ofta men inte varje gng. Skulle sga ungefr var tredje gng.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!