2015-08-25, 18:24
Bannlyst
Någon som vet? Går det?
Citera
2015-08-25, 18:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tänker du på något åt detta håll? -> http://sourceforge.net/projects/shellnewhandler/
Citera
2015-08-25, 18:39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix1
Någon som vet? Går det?

Så här, bl.a - https://www.google.se/search?q=how+t...ght+click+menu
Citera
2015-08-25, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tänker du på något åt detta håll? -> http://sourceforge.net/projects/shellnewhandler/

Tänker väl på att om man t.ex. har en mp3-fil och högerklicka på den så att det kommer upp 'send to' och den skickas/flyttas till t.ex. mitt bibliotek som heter 'Musik'. På liknande sätt skulle .jpg-filer skickas till 'Pictures'. Så som det är nu så går det t.ex. att skicka en fil till mappen (biblioteket) 'My Documents'. Men jag har bibliotek för Pictures, Music, osv som jag också vill kunna skicka/flytta filen till.
Citera
2015-08-25, 19:57
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tänker väl på att om man t.ex. har en mp3-fil och högerklicka på den så att det kommer upp 'send to' och den skickas/flyttas till t.ex. mitt bibliotek som heter 'Musik'. På liknande sätt skulle .jpg-filer skickas till 'Pictures'. Så som det är nu så går det t.ex. att skicka en fil till mappen (biblioteket) 'My Documents'. Men jag har bibliotek för Pictures, Music, osv som jag också vill kunna skicka/flytta filen till.

Navigera till - C:\Users\<yourusername>\AppData\Roaming\Microsoft\ Windows\SendTo - sedan gör du en "drag och droppa" ifrån den expanderade "Den här datorn" till vänster till Sendto kolumnen till höger.
Citera
2015-08-25, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Navigera till - C:\Users\<yourusername>\AppData\Roaming\Microsoft\ Windows\SendTo - sedan gör du en "drag och droppa" ifrån den expanderade "Den här datorn" till vänster till Sendto kolumnen till höger.

Tack ska du ha! Det var imponerande!
Jag behöver verkligen denna funktionen då jag har en massa bibliotek etc.
Citera
2015-08-30, 18:04
Bannlyst
Citat:

Skulle helst vilja ha så att 'send to' blev 'move' i stället för 'copy' som det nu blir. Men det går väl inte?
Citera
2015-08-30, 18:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Skulle helst vilja ha så att 'send to' blev 'move' i stället för 'copy' som det nu blir. Men det går väl inte?

Du menar att du vill att det ska flytta helt så du slipper radera ursprungsposten.
Citera
2015-08-30, 19:12
Bannlyst
Citat:
Du menar att du vill att det ska flytta helt så du slipper radera ursprungsposten.

precis
Citera
2015-08-30, 19:17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
precis

Inte vad jag känner till. Du får se till att det hamnar rätt ifrån början så gott det går.
Citera
2015-08-31, 09:47
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Håll nere shift när du klickar på ditt ''send to'' alternativ så flyttas filen istället för att kopieras. Funkar i W7 i alla fall.
Citera
2015-08-31, 10:03
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickelind
Håll nere shift när du klickar på ditt ''send to'' alternativ så flyttas filen istället för att kopieras. Funkar i W7 i alla fall.

Funkade på W8.1 också. Trevligt, då har jag lärt mig en ny manöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in