Citat:
Ursprungligen postat av Webhallen
Vi har på senare tid drabbats av en liga som stjäl produkter genom att rycka dem ur våra kunders och säljares händer medan köp pågår.
Den meningen läste jag fyra gånger.
Det är en märklig känsla att leva i ett samhälle som faller sönder så snabbt som Sverige.
Nåja. Om jag måste gå genom en pansarsluss för att köpa nya hörlurar så får det väl vara så, det går ju ganska fort. Jag vande mig vid slussar för flera år sen eftersom jag brukade tanka på Shell vid Rinkeby. Det gick inte att ha en vanlig dörr in i butiken, då rusade de in i grupper och tog allt som inte var fastskruvat. Det hjälpte inte att ha ciggen bakom kassan.
Det gör mig inget att det tar några sekunder extra att gå in i butiken. Det jag har så svårt att leva med är känslan av att vara omgiven av fiender och sönderfall. Att det blir lite värre för varje dag som går. Det var inte såhär jag tänkte mig framtiden.
Håll hårt i dina saker på Webbhallen. Vifta inte med plånboken. Säljer inte IKEA knivar längre? Visa inte din nya fina telefon. Åh, titta pappa, de har satt upp övervakningskameror, det står att det är "för min säkerhet", det är väl bra pappa? Jaså min bensinmack har skaffat pansarsluss. Varför ligger det mänsklig avföring mellan rosorna i den här rabatten? Det luktar smält plast...ah, utbrända bilvrak igen.
"I love the smell of napalm in the morning."
Jag växte upp i ett annat Sverige. Jag känner en djup vrede och vanmakt. Jag har inte bett om det här, och jag vill inte ha det.
Det måste inte vara såhär. Ska jag lämna över det här brinnande dårhuset till nästa generation? Hur ser det ut om tjugo år till? Är vi officiellt ett u-land då?
Och i media står änglakören och sjunger om det nya, spännande Sverige. Där jag ska öppna mitt hjärta så de kan köra in kniven. Men det räcker nu. Jag är trött på ert förakt, trött på era lögner, trött på era falska ideal.
Det räcker nu.