Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-24, 20:35
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligtDjur
.

Varför skulle det krävas kvitto för att få hålla i någons pengar i 30 sek? Inte ens skattelagstiftningen ställer så hårda krav. Just att köp ska registreras i kassaregistret "så snart det kan ske" betyder inte att det är sekundprecision, utan det finns gott om utrymme för att låta kunden välja om denne vill ha varan eller inte, och vänta med registrering tills dess att det är klartgjort.

Nu är det ju så att varan inte hämtas förrens betalning är slutförd, så pengarna är ändå "i risk" så att säga. Men just att en anställd på en butik skulle stjäla pengarna är väldigt liten risk för då skulle man lätt kunna identifiera vem det var då kamerabevakningen även spelar in butikens sida så att säga.

Min idé är altså att låta kunder få klämma på varorna ändå, men efter att godtagbar säkerhet lämnats, istället för att de inte får klämma alls. Det är inte alls kränkande att behöva lämna fram sedlarna innan man får titta på varan. Visst, en del kommer bli osäkra ifall man kommer kunna ångra sig efteråt om man inte vill ha varan, men då kan man ha en infoskylt om det.

bigmacfreak & mrtrooper: Rasism är vad ni håller på med. Sluta med det. Även svenskar håller på med stölder och snatterier emellanåt så varför blanda in rasism för att det i detta fallet råkade vara en person med en viss hudfärg?

tigerraket: De flesta guldbutiker har tagit bort det och har numera istället låsta&larmade montrar samt ett speciellt DNA-infärgningssystem vid dörren. Gissa varför? Jo för att guldbutiker fått på nobben när det kommer till utrymningskrav och sådant. Man får ha låst dörr inåt med typ porttelefon och kolla kunder innan man släpper in dom eller kräva förbokning eller liknande, men det måste vara fritt utåt.
Senast redigerad av sebnie 2015-08-24 kl. 20:39.
Citera
2015-08-24, 20:43
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
.

Att bara hålla sedlarna (hur mycket? har du växel?) funkar tills du stöter på din första idiot som börjar tjafsa, säger att han inte fick tillbaka pengarna, ord mot ord, falska sedlar etc.
I det nya Sverige måste man förutsätta att alla är idioter som bara vill förstöra och orsaka problem tills motsatsen är bevisad, tyvärr.
Citera
2015-08-24, 20:49
Medlem
Självklart kommer folk som kassapersonalen litar på att få se på produkter. Nu har de dock ryggen fri ifall de inte känner sig helt 100 på någon och kan istället neka. Ser du relativt reko ut, och du är relativt ensam i affären kommer det inte bli ett problem. Är det många i affären kan du dock bli nekad ändå, just för att någon annan kan komma att ta den ur din hand.
Citera
2015-08-24, 20:59
Medlem
Stakeholders avatar
Rånaren kanske är fattig? Ska vi förbjuda fattigdom?
Citera
2015-08-24, 21:02
Medlem
JoeBidens avatar
Ifall man fått bära vapen i självförsvarssyfte hade rådiga medborgare utan problem kunnat förhindra dessa banala rån.
Citera
2015-08-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ifall man fått bära vapen i självförsvarssyfte hade rådiga medborgare utan problem kunnat förhindra dessa banala rån.
Ska vi skjuta snattande negrer på stående fot? Inte mig emot men jag kan tänka mig att det finns dom som kommer att protestera. I övrigt finns väl inte mer att tillägga, Det Nya Sverige är en plats där alla bör behandlas som kriminella tills motsatsen är bevisad. Soft samhällsklimat!
Citera
2015-08-24, 21:41
Medlem
76jonass avatar
Är det smart att ha varselväst på sig när man planerar springnota?
Inte särskilt svår att urskilja i en folkmassa.
Citera
2015-08-24, 21:46
Medlem
StyleWarss avatar
Vänta bara på hets mot folkgrupp-anmälan, och twitterrop om att Webhallen är rasister, detta fräscha ord.

Men bra att det inskränker rätten för löneslavar så de inte ens får titta på produkter. Det gillar jag.

Dessa sk. snatch and grab-stölder kommer bli väldigt stora på människor som står och messar eller glor på sin telefon härnäst. Tjuven använder då cykel. Uppklarningsprocenten kommer ligga på ca 5%.
Media kommer inte rapportera och varna för epidemin som kommer följa.

Kom ihåg var ni läste det först.
Citera
2015-08-24, 21:47
Medlem
nedboys avatar
Jag gillar reaktionen på säljaren som står bredvid. Han ger fan i tangentbord, skärmar osv och bara slänger sig efter råttan. Negern ska fan inte komma undan är nog den enda tanke han har i huvudet tror jag.

De kanske borde skapa någon form av hinder som kunderna måste gå bakom? En sekunds fördröjning skulle räckt där och han som slängde sig skulle fått tag i honom.
Citera
2015-08-24, 21:59
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
bigmacfreak & mrtrooper: Rasism är vad ni håller på med. Sluta med det. Även svenskar håller på med stölder och snatterier emellanåt så varför blanda in rasism för att det i detta fallet råkade vara en person med en viss hudfärg?

Sluta tramsa, det är inte det minsta rasism att konstatera att det här typen av brottslighet bevisligen ökat på senare tid, samtidigt som invandringen ökat kraftigt. Nu har BRÅ helt lagt av med att samla in statistik eftersom den visar "fel" men invandrare är oerhört överrepresenterade vid vissa typer av brottslighet varav det här är en av dem. Detta utförs i huvudsak av personer som fullständigt skiter i alla konsekvenser och om man fastnar på en övervakningskamera - vilket man med all sannolikhet gör.

Det är onekligen anmärkningsvärt när man inte kan sälja över disk längre utan att folk rycker grejerna hur händerna på expediten, det är sådant vi är vana vid från Sydafrika som har varit där, inte från Sverige.
Citera
2015-08-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cataphract
I videon syns en svart man be om att få titta på en produkt, varpå han sedan rycker varan ur händerna på försäljaren och springer.

Den delen av hans hud som inte är blurrat, armarna, ser inte svarta ut direkt.
Ser ut som solbränd vit hud.
Troligtvis inte en etnisk svensk dock.
Citera
2015-08-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Webhallen
Vi har på senare tid drabbats av en liga som stjäl produkter genom att rycka dem ur våra kunders och säljares händer medan köp pågår.

Den meningen läste jag fyra gånger.

Det är en märklig känsla att leva i ett samhälle som faller sönder så snabbt som Sverige.

Nåja. Om jag måste gå genom en pansarsluss för att köpa nya hörlurar så får det väl vara så, det går ju ganska fort. Jag vande mig vid slussar för flera år sen eftersom jag brukade tanka på Shell vid Rinkeby. Det gick inte att ha en vanlig dörr in i butiken, då rusade de in i grupper och tog allt som inte var fastskruvat. Det hjälpte inte att ha ciggen bakom kassan.

Det gör mig inget att det tar några sekunder extra att gå in i butiken. Det jag har så svårt att leva med är känslan av att vara omgiven av fiender och sönderfall. Att det blir lite värre för varje dag som går. Det var inte såhär jag tänkte mig framtiden.

Håll hårt i dina saker på Webbhallen. Vifta inte med plånboken. Säljer inte IKEA knivar längre? Visa inte din nya fina telefon. Åh, titta pappa, de har satt upp övervakningskameror, det står att det är "för min säkerhet", det är väl bra pappa? Jaså min bensinmack har skaffat pansarsluss. Varför ligger det mänsklig avföring mellan rosorna i den här rabatten? Det luktar smält plast...ah, utbrända bilvrak igen. "I love the smell of napalm in the morning."

Jag växte upp i ett annat Sverige. Jag känner en djup vrede och vanmakt. Jag har inte bett om det här, och jag vill inte ha det. Det måste inte vara såhär. Ska jag lämna över det här brinnande dårhuset till nästa generation? Hur ser det ut om tjugo år till? Är vi officiellt ett u-land då?

Och i media står änglakören och sjunger om det nya, spännande Sverige. Där jag ska öppna mitt hjärta så de kan köra in kniven. Men det räcker nu. Jag är trött på ert förakt, trött på era lögner, trött på era falska ideal. Det räcker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in