Citat:
Ursprungligen postat av
CyrusGNetWork
Jag förutsätter att du har installerat servicepaketet till Windows 7. Men finner du något intressant under Loggboken?
Yes.
Ja du, det har jag inte ens kollat på eller vet hur man ser i dom.
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Jag tycker det här ser ut som nåt antivirusprogram som spökar, eller nån bakgrundstjänst som lägger sig ivägen eller nåt åt det hållet.
Vilket antivirusprogram används?
Finns det nån bakgrundstänst som körs? t.ex torrent? annat?
Ligger det några program minimerade i bakgrunden när det händer? t.ex chrome, det äter minne och fular sig.
Dra upp aktivitetshanteraren och "visa processer för alla användare", sortera dem på vilken som tar mest cpu-tid. Om den inte redan visar "cpu-tid" går den kolumnen att lägga till i "visa"-menyn.
Låt aktivitetshanteraren vara igång på det sättet, sedan är det bara att vänta tills felet inträffar.
Nu borde det vara lätt att se vilken som klättrar i takt med att spelet hakar sig.
Om det är nåt typ "svchost" går det högerklicka på den "gå till tjänster" och se vad exakt som ingår i den.
Använder AVG som antivirus.
Inget som körs eller inte körs i bakgrunden verkar ha någon direkt påverkan.
Har haft igång aktivitetshanteraren sedan problemet startade för att se om det är just som du säger, något som tar extra kraft. men det är inget som slukar varken cpu eller minne utan allt ser normalt ut.
-----------------------------------
Testade även att stänga av "Tillåt program att ta full kontroll över denna enhet" under ljudet.
Samt avinstallerade Nvidias HD ljud. Verkar ha fått en positiv reaktion och problemet har minskat en del.
Börs väl även tilläggas att grafikkorts kernelen har kraschat 3gånger totalt nu.
Samt fått 1 blåskärm med huvudtiteln "attempt to reset the display driver and recover from timeout failed".
Så nu funderar jag nästan på om det är grafikkortet som håller på att ge upp alt får för lite ström vid belastning.
EDIT: problemet lyser fortfarande med sin frånvaro när jag endast surfar och utför andra aktiviteter än spel.