2015-09-02, 18:59
Medlem
Q.Anderssons avatar
Han är häktad, ja. Huruvida han finns på häktet eller annan institution vill jag ej svara på.

han är förövrigt från Gambia. Okänd ålder.
Citera
2015-09-02, 19:09
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q.Andersson
Han är häktad, ja. Huruvida han finns på häktet eller annan institution vill jag ej svara på.

Vad baserar du dessa påståenden på?
Citera
2015-09-02, 20:58
Medlem
dacks avatar
Citat:

Ännu en huding då alltså! Kan undra hur kulturmarxiterna överhuvudtaget kan fortsätta att förneka att just svartingarna är överrepresenterade i våldtäkter och våldsdåd.
Citera
2015-09-02, 23:10
Medlem
Q.Anderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Vad baserar du dessa påståenden på?

Uppgifter direkt från rättsväsendet. Kan inte avslöja "källan" men ni behöver heller inte tro mig. Sanningen kommer fram så småningom.

Har namnet också men det gav inga träffar på facebook eller internet i övrigt... Kan vara falskt eller felstavat från person i fråga.
Citera
2015-09-03, 00:13
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Uppgifter direkt från rättsväsendet. Kan inte avslöja "källan" men ni behöver heller inte tro mig. Sanningen kommer fram så småningom.
Givetvis behöver du inte avslöja någon källa, men det du skriver om är alltså i bästa fall en andrahandskälla, om jag förstod dig rätt? Det vill säga, du har pratat med någon inom rättsväsendet som har påstått att det är så?
Citat:
Har namnet också men det gav inga träffar på facebook eller internet i övrigt... Kan vara falskt eller felstavat från person i fråga.
Om du har ett namn på personen är det mer än vad som framkommit av medierapporteringen. Där har man ju tidigare påstått att man inte kunnat säkert identifiera den misstänkte gärningsmannen. Frågan är om man från polisens sida har gjort framsteg där eller om det bara är något påhittat namn som inte har kunnat verifieras.
Citera
2015-09-03, 00:55
Medlem
Q.Anderssons avatar
Citat:
Givetvis behöver du inte avslöja någon källa, men det du skriver om är alltså i bästa fall en andrahandskälla, om jag förstod dig rätt? Det vill säga, du har pratat med någon inom rättsväsendet som har påstått att det är så?

Om du har ett namn på personen är det mer än vad som framkommit av medierapporteringen. Där har man ju tidigare påstått att man inte kunnat säkert identifiera den misstänkte gärningsmannen. Frågan är om man från polisens sida har gjort framsteg där eller om det bara är något påhittat namn som inte har kunnat verifieras.

Det är en säker källa.
Namnet är förmodligen det personen ifråga själv har uppgett, alternativt vad som framkommit via dokument från migrationsverket. Vet ej om det är asyl eller flyktingärende dock. Men han
Kanske bar på ett papper från migrationsverket och där behövs ingen mer identifikation än ett namn. Polisen har det namn han själv har uppgett, men utan personnr/socialförsäkringsnr eller övrig info kan man inte få fram identiteten på honom.

Så namnet och "ursprungslandet" kan vara fejk. Ifall personen har begått andra brott kanske han vill skydda sig. Men det är dem uppgifter som rättsväsendet har. Namn och land. Det räcker inte för identifikation. Då är personen inkognito för polisen. So far
Citera
2015-09-03, 01:04
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Det är en säker källa.
Jag förstår att du tycker att det är en säker källa. Men du måste förstå att du inte är en säker källa för oss här på forumet. Du har just registrerat dig och skrivit tre (3) inlägg. Ingen vet vem du är. Ur vårt perspektiv kan du ha suttit och hittat på alltihop. Därför spelar det ingen roll hur säker du säger att källan är. Det är först i efterhand som vi eventuellt kan avgöra sanningshalten i det du påstår.
Citera
2015-09-03, 01:43
Medlem
Q.Anderssons avatar
Citat:
Jag förstår att du tycker att det är en säker källa. Men du måste förstå att du inte är en säker källa för oss här på forumet. Du har just registrerat dig och skrivit tre (3) inlägg. Ingen vet vem du är. Ur vårt perspektiv kan du ha suttit och hittat på alltihop. Därför spelar det ingen roll hur säker du säger att källan är. Det är först i efterhand som vi eventuellt kan avgöra sanningshalten i det du påstår.

Du har helt rätt.
Jag är nyregistrerad för att jag hade information som jag ville delge.
Och ni behöver inte tro mig. Jag har dock inget att vinna på att ljuga. Eftersom sanningen till slut kommer fram. Även om media inte kommer lyfta fram dem delarna som många här är intresserade av.

Och även om jag skulle påstå mig vara polismannen som var först på plats att gripa mgm så vet ni inte om jag talar sanning.
Framtiden får avgöra. Men ni har faktan här i tråden. Tolka det hur ni vill. Jag har inget att vinna på att bevisa faktan jag har presenterat. Så utgå ifrån att jag ljuger om det känns bättre.
Men nu vet ni vart ni hörde det först.
Citera
2015-09-03, 07:47
Bannlyst
Citat:

Nja, har han talat med t.ex polismannen som grep äcklet är det ju faktiskt en förstahandskälla, postaren är isåfall andrahandskällan.
Att postaren är nyreggad med få inlägg kan väl snarare tyda på att han faktiskt har något relevant att delge, till skillnad mot många troll med tusentals poster.
Att GM är en impulsstyrd afrikan är väl ingen hög oddsare?

Tjilivippen
Citera
2015-09-03, 09:33
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Ännu en huding då alltså! Kan undra hur kulturmarxiterna överhuvudtaget kan fortsätta att förneka att just svartingarna är överrepresenterade i våldtäkter och våldsdåd.

Vad hade du förväntat dig? Väldigt sällsynt att exempelvis en vit läkare ger sig på sovande kvinnor, förut den där Trollius då.
Citera
2015-09-03, 13:34
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpyFlugaTM
Nja, har han talat med t.ex polismannen som grep äcklet är det ju faktiskt en förstahandskälla, postaren är isåfall andrahandskällan.
Det inlägg som du citerade avslutades med frågetecken. Det rörde sig alltså om en fråga, inte ett påstående.
Citat:
Att postaren är nyreggad med få inlägg kan väl snarare tyda på att han faktiskt har något relevant att delge, till skillnad mot många troll med tusentals poster.
Att nyregistrera ett konto är inte svårt eller särskilt tidsödande.

Om personen hade en historik av inlägg hade vi kunnat gå tillbaka och granskat den och därigenom kunnat göra en bedömning av personens trovärdighet som uppgiftslämnare. Hade personen t.ex. tidigare kommit med relevant information hade det stärkt personens trovärdighet när det kommer till de nu aktuella påståendena.

Som bekant finns det gott om personer aktiva här på Flashback som driver olika typer av agendor och därmed gärna påstår sig veta vem gärningsmannen är i olika brottsfall. Jag ser det som en självklarhet att ställa åtminstone de mest elementära frågorna när någon kommer med påståenden om vem en misstänkt gärningsman är.
Citat:
Att GM är en impulsstyrd afrikan är väl ingen hög oddsare?
Huruvida den misstänkte gärningsmannen är impulsstyrd vet vi inte. Att den misstänkte gärningsmannen skulle komma från just Gambia är en högoddsare; detta specifika påstående har vad jag minns inte heller förekommit tidigare i tråden.
Citera
2015-09-03, 14:26
Bannlyst
Citat:
Det inlägg som du citerade avslutades med frågetecken. Det rörde sig alltså om en fråga, inte ett påstående.
Vad jag citerade var:
Citat:
...det du skriver om är alltså i bästa fall en andrahandskälla, om jag förstod dig rätt?
Jag påvisade alltså endast att du inte hade förstått, frågetecken eller ej.
Citat:
Om personen hade en historik av inlägg hade vi kunnat gå tillbaka och granskat den och därigenom kunnat göra en bedömning av personens trovärdighet som uppgiftslämnare. Hade personen t.ex. tidigare kommit med relevant information hade det stärkt personens trovärdighet när det kommer till de nu aktuella påståendena.
Detta var dock ett gott råd.
Efter att granskat dina tidigare inlägg kan jag efter min bedömning anta att, du varken är trovärdig eller kommer med relevant information. Du verkar tillhöra kategorin här på FB som tror att ni är intellektuella och sakliga, när ni egentligen bara postar ordbajserier för att jaga poster.
Citat:
Huruvida den misstänkte gärningsmannen är impulsstyrd vet vi inte. Att den misstänkte gärningsmannen skulle komma från just Gambia är en högoddsare; detta specifika påstående har vad jag minns inte heller förekommit tidigare i tråden.
Att försöka förringa mitt påstående att det inte var en högoddsare, att GM var en impulsstyrd afrikan är endast patetiskt och visar tydligt din agenda här på FB.
Att Gambia ligger i Afrika hoppas jag trots allt, att du vet.

Tjilivippen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in