2005-10-24, 00:01
Medlem
Truxas avatar
Om man helt plötsligt skulle vilja citera någon i sin signatur, är det OK utan att personen i fråga har fått säga sitt om saken?

Rent allmänt, alltså

Jag har en sån väldig lust...
Citera
2005-10-24, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Om man helt plötsligt skulle vilja citera någon i sin signatur, är det OK utan att personen i fråga har fått säga sitt om saken?

Rent allmänt, alltså

Gört!
Stör sig personen i fråga och kontaktar dig om saken är det väl bara att ta bort det ? Eller inte ens det. Alla citerar fritt här inne
Citera
2005-10-24, 00:10
Medlem
Haecceitys avatar
Prexis. Citera på. Den enda jag vet som blivit upprörd är m*****ö, fast han är en signaturlevererare av rang.

Fast om det är nått korkat kanske det är värre att bli citerad
Citera
2005-10-24, 00:12
Medlem
Balthazaer-s avatar
Ett citat uppnår väl knappast verkshöjd, så copyright-mässigt är det nog inga problem.

Det finns ju ingen uttrycklig regel mot detta, så det enda som skulle kunna komma i spel är väl regler om trakasserier och mobbing. Då detta trots allt är flashback så hoppas och tror jag en moderator bara skulle skratta om någon kom och klagade på att denne var citerad i någons signatur.
Citera
2005-10-24, 00:12
Medlem
Planckfejss avatar
Citat:

Rent allmänt, alltså

Vem kan hindra dig?
Står det ngt ang. det i reglerna?
Citera
2005-10-24, 02:30
Medlem
Citat:

Rent allmänt, alltså

Jag tror inte att det är tillåtet att använda citat/quotefunktionen i signaturen.

Titta på en del andra användares inlägg så ser du vad som tillåts.
Citera
2005-10-24, 02:43
Medlem
Ruskigbusss avatar
QUOTE taggar är mycket riktigt inte tillåtet, de tas automagiskt bort efter en stund.

Det finns inga regler mot att citera någon - genom att t ex skriva "" runt citatet - ev med länk till inlägget där detta skrevs.

Men, om man citerar fel, eller på något sätt bedriver en kampanj mot en användare - så kan man kanske fällas för brott mot regel 1.10. Trakasserier och mobbing är inte tillåtet.

Det krävs iofs ganska mycket för detta.
Citera
2005-10-24, 06:00
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Planckfejs
Vem kan hindra dig?
Står det ngt ang. det i reglerna?
Det står en liten rad om det i reglerna faktiskt.
Citat:
Det är inte tillåtet att använda signaturen för att skriva något som på något sätt misstänkliggör andra användare på Flashback. Inte heller är det tillåtet att utge sig för att vara admin eller moderator, ifall man inte är det.
Så lösryckta citat kan bryta mot detta, ett sätt kan ju vara att skriva med länken där uttalandet finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in