Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-24, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattvrickaren
Jo, det är sant. Ber om ursäkt. Går mellan hat och sån förtvivlan här så jag kan smälla av.
Har full förståelse för det, det är en helt naturlig reaktion. men en stor tumme upp för att du mitt i allt det förstod att pojken också är ett offer.

Min inställning är att om man måttar ett slag mot någon så får man vara beredd på att det kan sluta med att man anklagas för mord om personen avlider. Undantaget är om det sker i självförsvar eller om man gör slaget för att skydda någon annan som är utsatt för våld från den man ger slaget. Tyvärr är det inte så, men jag hoppas det kan bli så en vacker dag i det här landet.
Citera
2015-08-24, 03:58
Medlem
Citat:
Snickelisnack, alla namn står ju rakt ut...
Absolut. Men det säger inget om vem det är. Vad jobbar de med, på vilket sätt var BO "känd", vilken relation med varandra har de. Frun till BO, vad är det för typ? Bra att veta då hon nu är ledig
Hajar du?
Senast redigerad av SnickeliSnack 2015-08-24 kl. 04:04.
Citera
2015-08-24, 04:30
Medlem
Med största sannolikhet en invandrare som smockat på en hederlig svensk man.
Citera
2015-08-24, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Med största sannolikhet en invandrare som smockat på en hederlig svensk man.

Statistiskt sett vore det väl troligare att det är en Sverigedemokrat som begått brottet.

Och det verkar vara en svenne man misstänker i det här fallet, så din gissning verkar minska i sannolikhet medan min går uppåt.
Citera
2015-08-24, 05:26
Medlem
Clousoos avatar
https://m.facebook.com/gunnar.bohlin?_rdr
Citera
2015-08-24, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldriggolare
Statistiskt sett vore det väl troligare att det är en Sverigedemokrat som begått brottet.

Och det verkar vara en svenne man misstänker i det här fallet, så din gissning verkar minska i sannolikhet medan min går uppåt.
Teoretiskt sett, ja. Statistiskt sett, nej.

Tyvärr så säger det du försökte skriva i ditt inlägg endast att Sverigedemokraterna har vuxit så mycket nu att de är fler än vad antalet invandrare i Sverige är. Statiskt sett vet varken du eller jag eller någon annan om det är större chans att det är en Sverigedemokrat än en invandrare. För det förs ingen sådan sorts statistik i Sverige.

Känner du eller har sett MGM så du vet att han inte har invandrarbakgrund? Misstänkte gärningsmannens efternamn är Lienau, är det ett vanligt svenskt efternamn?
Senast redigerad av EinsteinsBror 2015-08-24 kl. 05:36.
Citera
2015-08-24, 07:33
Medlem
Folk får på käften varje dag, det är sällan någon avlider av en högersving.

Ren jävla otur, Gunnar har säkert klappat till någon i sina dagar också, kunde slutat illa då också.
Citera
2015-08-24, 07:49
Medlem
Troians avatar
Olyckligt, och som andra redan skrivit så blir det nog inget annat än misshandel av normalgraden och vållande till annans död. Två-tre år, kanske. Åklagaren kanske vill få det till dråp eller grov misshandel, men tror att hen går bet, även om grov misshandel kanske inte helt kan uteslutas.

Citat:
Ursprungligen postat av Aldriggolare

Han gillade iaf sidan Sverigedemokraterna Trelleborg på Facebook.
Senast redigerad av Troian 2015-08-24 kl. 07:53.
Citera
2015-08-24, 07:57
Medlem
Citat:
BO blev nyss farfar, men det kanske inte räknas? GM visste väl hans position i livet när han anföll BO? Är det så en seriös familjefar agerar? Men visst, aldrig barnens fel men kanske på sin plats att ungen får reda på vad farsan ställt till med.

Hans barn lär nog få reda på det när pappa åker in på anstalt, finns inga vinnare bara förlorare i en sån här situation.

Om jag förstår saken rätt planerar ni alltså att göra ungefär som GM när han väl kommer ut? , Gör inte det er till precis samma sak som honom? Kanske rentav värre eftersom ni planerar det hela?

Väljer inte sida överhuvudtaget, tycker bara det är tragiskt, dels att en omtyckt person helt i onödan mist livet, dels att GM ( som förmodligen är jävligt ångerfull idag ) förstört mångas liv genom en fruktansvärt onödig handling.
Citera
2015-08-24, 08:39
Medlem
Valsus avatar
Vad hette gärningsmannen ?
hittar inte på facebook.
Citera
2015-08-24, 08:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iC0RE
Man kan dock klandra slynan för att hon fick barn med en jävla ärkeidiot.
Bra självisk måste man vara om man får barn med en sån idiot

Jag känner inte till omständigheterna här, och vet inget om JL:s bakgrund, men tycker faktiskt inte man behöver vara helt och hållet en ärkeidiot för att man någon gång i livet slår en person på käften. Det är möjligt att JL är en våldsam personlighet, och då är det delvis en annan sak. Men tycker inte det är klart att det finns skäl att ha synpunkter på hans frus val av partner.
Citera
2015-08-24, 08:43
Bannlyst
Är det bekräftat att han ensam GM och att det är GM som nämnts? I så fall ofta honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in