2015-12-02, 08:39
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Alla som ansöker om asyl och gästarbetare ska självklart DNA-topsas. Fördelarna med detta är så många att jag inte tycker mig behöva förklara närmare varför. Vet inte vad man väntar på.

Våldtäktsmannen som slipper utvisning ska självklart sitta i förvar tills den dag utvisning är möjlig. Inga undantag.

Nu är det självklara omöjligt i vårt land. Och det omöjliga fullt självklart. Sverige ding-ding...

Utvisningen på den ena mannen. Är den på livstid eller är han som brukligt välkommen tillbaka om några år?

Det här fallet är verkligen ett bevis för att ALLA nyanlända borde identifieras och registreras redan vid gränsen.
Daktyloskopering, topsning och fotografering och informationen skall vara tillgänglig för alla myndigheter.
Varje nyanländ borde även avkrävas en skriftlig garanti för att individen kommer att respektera Svensk lagstiftning och Svenska traditioner och att avsteg från garantin innebär att rätten att vistas i Sverige upphör.
En sak är att asylsökande informeras hur saker och ting fungerar i mellanmjölkens land, en annan vore om krav ställdes på den asylsökande!

Och återigen......var är Feministerna? Var är FI's protester?
Citera
2015-12-02, 09:01
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Sorry, Jag läste AB,s artikel minst 3 ggr och jag är rätt säker på att det inte fanns då nåt om flyktingförläggningen men nu står det på sista raden i AB.

Vilket inte skulle hänt för två veckor sedan. Det börjar svänga i media sedan SD får högre och högre siffror och nu är politikerna rädda om sitt eget skinn. Därför måste man försöka ta tillbaka lite av deras röster genom att erkänna problemen (i varje fall lite grann, än så länge). Men det är en klar vändning på gång i gammelmedia.

Nej, jag har inte röstat på SD, ännu.
Citera
2015-12-02, 10:06
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vilket inte skulle hänt för två veckor sedan. Det börjar svänga i media sedan SD får högre och högre siffror och nu är politikerna rädda om sitt eget skinn. Därför måste man försöka ta tillbaka lite av deras röster genom att erkänna problemen (i varje fall lite grann, än så länge). Men det är en klar vändning på gång i gammelmedia.

Nej, jag har inte röstat på SD, ännu.

Vilket var precis vad det gjorde. Men FB läser "gammelmedia" som fan läser bibeln.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21733941.ab

/B.F
Citera
2015-12-02, 11:22
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Vilket var precis vad det gjorde. Men FB läser "gammelmedia" som fan läser bibeln.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21733941.ab

/B.F

Helst läser man inte gammelmedia alls för att inte sponsra deras klickraggning och förljugna historier med utelämnande av fakta i försöka att vilseleda läsarna. Men gammelmedia arbetar i en kraftig nedförsbacke på väg mot sin egen död nu när dom inte sitter på informationsmonopolet längre.
Citera
2015-12-02, 18:08
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Det är ju inte orimlig att de får asyl. Varför skulle de inte få det? Syriern har ju skyddsskäl har ju Migrationsverket bestämt. Högst osannolikt att inte syriern inte skulle få asyl.

Det är Sverige du pratar om. Förra året så var det en neger som våldtog en man på en krog, denna fick stanna kvar eftersom det landet han kom ifrån inte gillar våldtäktsmän och bögar. Därav så fick han såklart stanna. Det är helt jävla absurdt.

Jag tycker det är rimligt att den som begår grova brott skall utvisas oberoende av deras straff i hemlandet. Det är inte vårat fel att någon annan begår grova brott.
Sedan om amnesty eller någon konvention gnäller tycker jag inte spelar någon roll. De facto så händer det ju väldigt väldigt något om du bryter mot något konvention. Vi bryter ju t.ex mot mänskliga rättigheter i andra fall t.ex angående häktningar. Tydligen så fungerar ju landet ganska bra endå och det är ju knappast något land sm inte handlar med oss pga våra häktningsregler.

Enligt genevekonventionerna kan en asylsökare som begår brott emellertid nekas asyl. Men både Finland och Sverige är medlemmar i EU, och där har Europadomstolen slagit fast att även kriminella invandrare har rätt till asyl.

VILKET NATURLIGTVIS ÄR HELT ÅT HELVETE

Och nu är man orolig för hat på nätet
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...r-hat-pa-natet

Sedan vill man protestera mot allt våld? Är det då våldtäkter man protesterar emot
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...-mot-allt-vald
Senast redigerad av NAVYSEALTEAM6 2015-12-02 kl. 18:17.
Citera
2015-12-02, 18:24
Medlem
Får ni alldrig nog?

En berikare IGEN?

Hur stor är slumpen om det skulle va en slump?
Citera
2015-12-02, 19:13
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsoro
Får ni alldrig nog?

En berikare IGEN?

Hur stor är slumpen om det skulle va en slump?

Som i Tage Danielssons gamla paradnummer. Men då om kärnkraftsolyckor för er so inte minns.

"Jag menar före Harrisburg så var det ju ytterst osannolikt att det som hände i Harrisburg skulle hända, men så fort det hade hänt rakade ju sannolikheten upp till inte mindre än 100 procent så det var nästan sant att det hade hänt.
Men bara nästan sant. Det är det som är så konstigt. Det är som om man menar att det som hände i Harrisburg var så otroligt osannolikt så egentligen har det nog inte hänt."

Det är så osannolikt så det har nog aldrig hänt..

http://www.talarforum.se/beromda_tal...olikhet/43/45/
Citera
2015-12-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Fattar inte riktigt detta. Ena mannan döms för (bara) våldtäkt och den andra mannen för grov våldtäkt.
Båda fallen är väl för satan grova hur man än vrider och vänder på detta?
Först kutar de yngre kräket ikapp kvinnan å puttar om kull henne, för att sedan våldta henne. Efter han är klar dyker det upp två snubbar som gör lika dant men 39 åringen avslutar med att spotta kvinnan i ansiktet.
Så bara för att man spottar någon i ansiktet så betraktar man detta för grovt?
Det är den äldre av de två som våldtar först, den yngre är den som har minst en medvåldtäktsman och spottar på henne. Det är alltså våldtäkt nummer två som ses som grov, sannolikt för att det var flera gärningsmän.
Citera
2015-12-02, 19:45
Medlem
Tingsrätten anser inte heller att det går att utvisa 31-åringen när det är dags för frigivning. Något som åklagaren Henrik Olin inte håller med om.

– Tingsrätten och jag delar uppfattningen om att det finns ett utvisningshinder just nu. Men hur det ser ut med det då, efter avtjänat straff vet vi ju inte, säger han.

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...ska-overklaga-

Tänk vad man gläds åt det lilla ändå, klart uppfriskande att se en åklagare som verkligen vill se kräken utvisade.
Citera
2015-12-02, 20:56
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Enligt genevekonventionerna kan en asylsökare som begår brott emellertid nekas asyl. Men både Finland och Sverige är medlemmar i EU, och där har Europadomstolen slagit fast att även kriminella invandrare har rätt till asyl.

VILKET NATURLIGTVIS ÄR HELT ÅT HELVETE

Och nu är man orolig för hat på nätet
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...r-hat-pa-natet

Sedan vill man protestera mot allt våld? Är det då våldtäkter man protesterar emot
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...-mot-allt-vald

Och var är feministerna och dess rabiata ledare Gudrun Schyman?

När skall feministerna ta avstånd från den synnerliga kvinnofientliga kulturen som massimporteras?

Eller blir det som alltid....feministerna drar alla män över samma kam och för varje våldtäkt som en asylsökande genomför så kommer en vit medelårders Svensk man att tvingas genomgå genusskola?
Citera
2015-12-02, 21:04
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Alla som ansöker om asyl och gästarbetare ska självklart DNA-topsas. Fördelarna med detta är så många att jag inte tycker mig behöva förklara närmare varför. Vet inte vad man väntar på.

Våldtäktsmannen som slipper utvisning ska självklart sitta i förvar tills den dag utvisning är möjlig. Inga undantag.

Nu är det självklara omöjligt i vårt land. Och det omöjliga fullt självklart. Sverige ding-ding...

Utvisningen på den ena mannen. Är den på livstid eller är han som brukligt välkommen tillbaka om några år?

Han är välkommen tillbaka om 10 år, 2025.

Men jag tippar på att han är tillbaka max efter max 6 månader efter
avtjänat straff och utvisning.
Citera
2015-12-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Helst läser man inte gammelmedia alls för att inte sponsra deras klickraggning och förljugna historier med utelämnande av fakta i försöka att vilseleda läsarna. Men gammelmedia arbetar i en kraftig nedförsbacke på väg mot sin egen död nu när dom inte sitter på informationsmonopolet längre.

I ärlighetens namn måste du väl tillstå att gammelmedia inte heller skrivit mycket om fallet i
Staffanstorp där två etniskt svenska män med hjälp av den ena männens morsa kidnappade två rumänska kvinnor, utsatte dem för upprepade våldtäkter och försökte sälja dem vidare. Ingen här har ifrågasatt varför Gudrun Schyman inte demonstrerade i det fallet, fast varje i fall när det gäller en GM som inte är etniskt svensk ställs den tröttsamma frågan om var Gudrun Schyman var. Flashback är nedlusad med trådar som har tvärdött när det kommit fram att den som våldtog, hotade eller mördade en kvinna var en etnisk svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in