2015-08-23, 06:48
Medlem
Bör vi förbjuda turism från ickeeuropeiska länder?

Jag anser att vi borde göra det.
Det påstås att vi inte klarar oss utan våra icke-vita turister, men jag har aldrig sett belägg för detta.

Brottsligheten i Sverige är rekordhög. Behöver vi verkligen göra den ännu högre genom att tillåta turism från ickeeuropeiska länder?

Stäng gränserna omedelbart.
Citera
2015-08-23, 06:54
Bannlyst
I alla fall temporärt. Stänga gränserna helt tills vidare för att reda ut situationen vore en bra början.
Citera
2015-08-23, 06:54
Medlem
elastikmandens avatar
Men det är väl inte turisterna som brukar bråka? De kommer ju hit för att de har valt Sverige, köpt biljetter och har semester. De vill ta foton och kolla läget. För dem är Sverige ett exotiskt land. De som bråkar, är dem som redan finns här.
Citera
2015-08-23, 07:12
Medlem
Timmervargens avatar
Men turism menar du bidragsturism eller vanliga hederliga kortvariga semesterbesök?
Citera
2015-08-23, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Men turism menar du bidragsturism eller vanliga hederliga kortvariga semesterbesök?

All form av turism från ickeeuropeiska länder.
Jag anser att vi ska ha ett etnisk homogent samhälle, och då finns det ingen plats för ickeeuropeiska turister.
Citera
2015-08-23, 08:19
Medlem
Med den synen så skulle inget icke-europeiskt land, dit väl också USA bör räknas, kunna ha någon som helst diplomatisk representation i Sverige. Inga representanter för icke-europeisk industri skulle kunna komma hit för att köpa våra industriprodukter. Jag tror att du behöver tänka över konsekvenserna av ditt förslag en gång till.
Citera
2015-08-23, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Med den synen så skulle inget icke-europeiskt land, dit väl också USA bör räknas, kunna ha någon som helst diplomatisk representation i Sverige. Inga representanter för icke-europeisk industri skulle kunna komma hit för att köpa våra industriprodukter. Jag tror att du behöver tänka över konsekvenserna av ditt förslag en gång till.

För att förtydliga mig. Vita Amerikaner är helt välkomna här. Även vita Sydafrikaner.
Ickevita har dock inget här i norden att göra anser jag. Vare sig som turister eller annat.
Citera
2015-08-23, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magirus
För att förtydliga mig. Vita Amerikaner är helt välkomna här. Även vita Sydafrikaner.
Ickevita har dock inget här i norden att göra anser jag. Vare sig som turister eller annat.

Om jag förstår dig rätt så skulle då Sverige lägga in veto kring vem som t.ex. USA eller Sydafrika utser som sin ambassadör i Sverige. Hur hade du tänkt att det skulle gå till? Skulle alltså alla icke-vita då bli persona non grata i Sverige? Låter som att det skulle utlösa en rejäl diplomatisk kris?
Citera
2015-08-23, 10:55
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Om jag förstår dig rätt så skulle då Sverige lägga in veto kring vem som t.ex. USA eller Sydafrika utser som sin ambassadör i Sverige. Hur hade du tänkt att det skulle gå till? Skulle alltså alla icke-vita då bli persona non grata i Sverige? Låter som att det skulle utlösa en rejäl diplomatisk kris?
I och för sig är det inte svårt alls och det händer att värdländer säger nej till att ackreditera föreslagna diplomatpersonal. Däremot torde det bli första gången någon nekas ackreditering pga hudfärg. Däremot händer det då och då, den vanligaste orsaken är att diplomaten kan tänkas bedriva underrättelseverksamhet. Det är alltså värdländerna som ackrediterar (godkänner) de diplomater ett land vill skicka till dem. De behöver inte ens ange ett skäl till att neka men det är klart att det riskerar att bli frostiga förbindelser mellan länderna om man inte anger ett vettigt skäl.
Citera
2015-08-23, 11:30
Medlem
Ja, nog skulle det riskera att bli frostiga förbindelse med rätt många stater. Det skulle bli tråkigt när vi endast skulle ha SM-tävlingar, tror inte att andra länder skulle acceptera att vi skulle bestämma vilka idrottsutövare de skulle skicka till en internationell tävling som skulle gå av stapeln i Sverige. Många internationella artister skulle inte vara välkomna och många som skulle vara välkomna skulle bojkotta oss. Vi skulle få problem i det internationella handelsutbytet också. Så förutom att idén är oetisk så är den också rent ut korkad.
Citera
2015-08-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ja, nog skulle det riskera att bli frostiga förbindelse med rätt många stater. Det skulle bli tråkigt när vi endast skulle ha SM-tävlingar, tror inte att andra länder skulle acceptera att vi skulle bestämma vilka idrottsutövare de skulle skicka till en internationell tävling som skulle gå av stapeln i Sverige. Många internationella artister skulle inte vara välkomna och många som skulle vara välkomna skulle bojkotta oss. Vi skulle få problem i det internationella handelsutbytet också. Så förutom att idén är oetisk så är den också rent ut korkad.

Det är mycket möjligt, men vi behöver inte icke-vita människor i Sverige eller i norden överhuvudtaget.
Vi har tillräckligt med resurser för att klara oss här. Dessutom kommer det bli mycket bättre när vi utvisar alla som inte hör hemma här.

Vi Svenskar klarade oss utmärkt i tusentals år här utan vare sig ickeeuropeisk invandring eller turism, så varför skulle vi inte göra det idag?
Citera
2015-08-23, 15:31
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magirus
Det är mycket möjligt, men vi behöver inte icke-vita människor i Sverige eller i norden överhuvudtaget.
Vi har tillräckligt med resurser för att klara oss här. Dessutom kommer det bli mycket bättre när vi utvisar alla som inte hör hemma här.

Vi Svenskar klarade oss utmärkt i tusentals år här utan vare sig ickeeuropeisk invandring eller turism, så varför skulle vi inte göra det idag?

Men ditt jävla EXPO-troll, det finns ingen som helst anledning till att förbjuda utomeuropeisk turism. Varför i hela helvete skulle vi handikappa vårt land ekonomiskt på det sättet när det inte finns några som helst nackdelar med turism i sig?

Jag har bara hört sådana tankegångar från hånfulla vänsterdrägg tidigare. Med väldigt stor sannolikhet tillhör du den gruppen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in