2015-08-23, 00:39
Bannlyst
Jag vet att man når succé genom att komma på en idé som ger människan illusionen att hen behöver det - men hur ska jag göra? Jag har mängder med idéer, jag är smart, jag älskar att ha mål och kämpar för dom in till det sista. Men hur ska jag göra för att genomföra dom?

Jag tänker då främst på programmering. Bli riktigt haj på mycket användbara språk som PHP, sedan komma på en snilleblixt och utveckla det därifrån. Men är det så enkelt?

Jag vill nå succé, jag är inte en människa som alla andra som nöjer sig med ett 7-16 jobb, utan jag vill nå succé och bli något mer. Ge mig förslag, inspirera mig. Denna tråd används mest för inspiration och målsättning.
Citera
2015-08-23, 01:05
Medlem
stevie1971s avatar
Hitta nåt du verkligen gillar och brinner för, jobba 60-70 timmar per vecka och prata och nätverka om dina idéer och arbete på din fritid...då kan det bli succé.

Vad gäller internet-idé eller app, så finns det minst 1000 goda idéer på varje succé. Hög kvalité och marknadsföring av projektet är oftast viktigare än bästa möjliga idé. De flesta framgångssagor är oftast bara varianter på saker som redan finns
Citera
2015-08-23, 01:26
Medlem
cbatbhs avatar
"Jag har mängder med idéer"
"jag är smart"
"jag är inte en människa som alla andra som nöjer sig..."

Så här tänker alla innan de växer upp och verkligheten slår en i ansiktet.

Om du verkligen har en massa idéer och är smart så skulle du veta hur man genomför och slutför dessa idéer. Min gissning är att du är mellan 16 och 25, fortfarande inte fått riktiga livserfarenheter och medelintelligent.

De flesta som har lyckats, rent ekonomiskt, hade ett 9-17 jobb och en hobby vid sidan av. Det finns inget magiskt recept till en succé, om det skulle finnas skulle alla vara miljardärer och det fungerar inte.

Allt handlar om tajming, var på rätt plats vid rätt tid med rätt idé.
Citera
2015-08-24, 13:18
Medlem
virablatiras avatar
Jag tror du är på rätt väg redan för din succé, lycka till
(FB) Vill ligga med min producent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem