2015-08-22, 19:11
Medlem
Freddealfs avatar
Tjena! Jag brukar snusa General white och Göteborgs rapé. Men köpte fyra dosor med Ld orginal white för lite omväxling. Jag tyckte inte riktigt om smaken. Men jag kände att det frät väldigt mycket. Sedan gick jag tillbaka till General och Göteborg och märkte då att dessa två inte frät alls. Jag tycker verkligen om frätandet och vill ha nått snus som smakar gott men också fräter väldigt mycket. Så jag undrar om ni vet nåt bra snus som fräter mycket. Helst nåt premium, men vill bara veta alla goda snus som fräter rätt så mycket.

Mvh
Citera
2015-08-22, 19:32
Medlem
franges avatar
Nick & Johnny (framförallt kaktus-smaken jag köper ibland) bränner jävligt mycket i käften, inte sällan så pass att det blir direkt oskönt att ha mer än 2-3 prillor inne. Alltså inte på samma gång, utan efter att man så att säga bytt ut den använda.

Då har jag ändå snusat i 10+ år och kör i princip alltid strong/stark icke-vit portion.
Citera
2015-08-22, 19:41
Medlem
Freddealfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nick & Johnny (framförallt kaktus-smaken jag köper ibland) bränner jävligt mycket i käften, inte sällan så pass att det blir direkt oskönt att ha mer än 2-3 prillor inne. Alltså inte på samma gång, utan efter att man så att säga bytt ut den använda.

Då har jag ändå snusat i 10+ år och kör i princip alltid strong/stark icke-vit portion.

Tack för svar! Ska testa det, säljer dock inte nick and Johnny där jag bor vad jag sätt. Men måste väll finnas bor i Stockholm så.
Citera
2015-08-22, 19:48
Medlem
rejmans avatar
Dom flesta white-snusen med mint/eucalyptus-smak bränner rätt bra, men dom smakar dock skit..
Citera
2015-08-22, 19:51
Medlem
Freddealfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Dom flesta white-snusen med mint/eucalyptus-smak bränner rätt bra, men dom smakar dock skit..

Aa dom brukar bränna på, men aa dom smakar inte bra dom tyvärr
Citera
2015-08-22, 20:09
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddealf
Tack för svar! Ska testa det, säljer dock inte nick and Johnny där jag bor vad jag sätt. Men måste väll finnas bor i Stockholm så.

Jag brukar oftast köpa det på bensinmackarna utmed E6an och E4an (Skåne/Halland/Kronobergs län), i någon av butikerna i hembyn finns det sällan.
Citera
2015-08-22, 20:23
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
XR General white strong fräter duktigt mycket på mig iaf!
Citera
2015-08-22, 20:28
Medlem
Freddealfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag brukar oftast köpa det på bensinmackarna utmed E6an och E4an (Skåne/Halland/Kronobergs län), i någon av butikerna i hembyn finns det sällan.

Aa får kolla i en sån, tack för tipset
Citera
2015-08-22, 20:29
Medlem
Freddealfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjaoTse-Bong
XR General white strong fräter duktigt mycket på mig iaf!

Aa, tycker inte om stark, blir så trött och mår nästan dåligt av dem. Men har snusat i ca 4 år så det är rätt konstigt. Tack ändå
Citera
2015-08-22, 21:30
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddealf
Aa, tycker inte om stark, blir så trött och mår nästan dåligt av dem. Men har snusat i ca 4 år så det är rätt konstigt. Tack ändå

Lugnt!
Jo jag vet vad du menar kan också må dåligt av dem emellanåt.
Och kanske lika bra egentligen då de fräter upp hål i tandköttet på mig. Längs med hela tandraden. Har aldrig haft den erfarenheten av andra snus någonsin.
Citera
2015-08-22, 23:40
Medlem
Freddealfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjaoTse-Bong
Lugnt!
Jo jag vet vad du menar kan också må dåligt av dem emellanåt.
Och kanske lika bra egentligen då de fräter upp hål i tandköttet på mig. Längs med hela tandraden. Har aldrig haft den erfarenheten av andra snus någonsin.

Aa nej inte så bra om man tar sönder hela tand köttet :s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in