2015-08-22, 18:53
Medlem
Jonnynapalms avatar
Fantastiskt initiativ , är då helt oförstående hur en KVINNA kan ringa efter polis.

Förefaller helt orimligt att hon inte visste vem det var som fick en omgång.
Citera
2015-08-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad är det för primitiv inställning du har? Hagamannen har suttit av sitt straff. Han är inte en bra person men än så länge har inte gjort några nya brott. Det är inte en rättighet för alla och envar att misshandla honom. Hans offer, hans exfru och hans barn har kanske en moralisk rätt att misshandla honom.

Psykvården bedömer honom som fortsatt farlig ändå blev han släppt. Han har ju en störning där han går igång på att misshandla/mörda/våldta kvinnor den kan de aldrig bota honom ifrån. En sån person bör hållas inspärrad resten av livet för att skydda samhället.

Visst våld är inte ok men jag drog lite på smilbanden när jag läste nyheten dvs att han fick känna på hur det är att vara mottagaren. Det är nog bra för honom, hoppas han får lång konvalescens, flera av hans offer kommer ha allvarliga problem resten av livet.
Citera
2015-08-22, 18:56
Medlem
Nu fick han smaka på sin egen medicin. Han höll en hel stad i skräck flera år och ska inte kunna gå ut själv på egen hand. Det var väl bara hans kärring som vågade promenera helt fritt. Dömda skithögar som inte ens suttit av strafftiden fullt ut ska behandlas på det sätt dom gjort sig förtjänt av. Att någon ens slösar tid på att försvara kräket visar på att det finns idioter lite varstans.

Hoppas han får sitta som ett kolli och begrunda sina synder. Frugan lär väl åka dit och suga av honom i vanlig ordning.
Senast redigerad av gurkelurkan 2015-08-22 kl. 19:00.
Citera
2015-08-22, 18:58
Veckans klubba således.

Vet vi vem som höll i klubban?
En han eller en hon? Vad fick Nicke Nyfiken smaka på för slags klubba redan i fängelset och vad är han nu efter den tiden sugen på för slags klubba?
Vad vet vi om detta??
Vilken slags klubba fick allas vår Nicke Nyfiken smaka på nu, då?? Vet vi det??
Citera
2015-08-22, 18:59
Medlem
Vi känner ju inte till bakgrunden till misshandeln. Inte säkert att det var oprovocerat. Niklas kanske hade gjort närmanden mot någon dam på elevhemmet eller sagt något olämpligt. Detta kan ha lett till att en ordväxling uppstått som i sin tur eskalerade till handgripligheter.
Citera
2015-08-22, 19:00
Medlem
Det här är inte rättvisa. Det här är vad ISIS sysslar med. Välkommen till det nya Sverige. Hoppas svinen åtalas för att dom inte kan tygla sin ilska och följa svenska lagar. Pack!
Citera
2015-08-22, 19:01
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nu fick han smaka på sin egen medicin. Han höll en hel stad i skräck flera år och ska inte kunna gå ut själv på egen hand. Så var det för dom flesta i Umeå. Det var väl bara hans kärring som vågade promenera helt fritt. Dömda skithögar som inte ens suttit av strafftiden fullt ut ska behandlas på det sätt dom gjort sig förtjänt av. Att någon ens slösar tid på att försvara kräket visar på att det finns idioter lite varstans.

Dömda skithögar som sitter 2/3 av tiden är skötsamma skithögar.

Jag vet inte om du är en idiot, men du har en märklig samhällssyn. Du menar att vi borde följa lagar och regler lite godtyckligt efter någons önskemål? Lycka till med det.
Citera
2015-08-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte bra alls. Även om det var väntat och förståeligt (även om jag inte tror det var ett brottsoffer som höll i golfklubban). Men vi kan inte acceptera hämndkultur här i Sverige. Vi är väl inte Albanien heller. Efter avtjänat straff ska man i möjligaste mån ha klarat av sin skuld till samhället.

Vi har heller inte någon hämndkultur i Sverige - Hagamannen är ett undantagsfall. Om han hade fått sitta ett par tre år till (gärna mer, 25 år är en bra siffra) och vi inte hade haft detta med återfallsrisken med i bilden, så skulle allmänheten inte se ett behov att ta hämnd på det här sättet.
Detta indikerar ett försämrat förtroende för rättsapparaten.
Citera
2015-08-22, 19:02
Medlem
Die.young.4evers avatar
Jag tycker det är så jävla rätt.. Är så jävlav glad att det verkligen hände något med aset.. Annars brukar ju det annars bara skriva en massa hot å saker. Men nu jävlar firar vi.. 🍻
Citera
2015-08-22, 19:03
Medlem
W@ffens avatar
Att läsa att Hagamannen har misshandlats gör mig glad och hoppfull. Svinet har fått rabatterad strafftid och risken att han begår nya brott anses överhängande. Nästa gång hoppas jag att man slutför jobbet. När samhället inte förmår att skydda sina medborgare måste medborgarna skydda sig själva.
Citera
2015-08-22, 19:05
Medlem
Hur var det, gjorde han inte alla brotten när han var alkoholpåverkad? Eller tänker jag på fel snubbe?
Citera
2015-08-22, 19:05
Medlem
Han bor i Övertorneå. Inte Umeå. Anledningen till att han överklagade domen att han inte skulle få besöka Umeå, är därför han har sina barn där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in