Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Vad de säger får stå för dem. Jag ställde frågan om belägg för att hårdare straff ger färre brott.
Ja, du går runt i cirklar och du påför mig åsikter jag inte har. Det jag säger är följande:
- Det finns inga bevis för att strängare straff leder till lägre brottsfrekvens eller färre allvarliga brott.
Det heter »tredje gången gillt på svenska« och på vilket sätt har det lett till något bra i USA och vad är varianten, din opportuna fantasi?
Längre och hårdare straff håller iaf dom värsta brottslingarna där dom hör hemma,alltså bakom lås o bom och inte ute i det fria.
Du har fel när de gäller om brottsligheten går ner av längre straff för de gör den,tex om ett par Inbrottstjuvar åker in så kan brottsligheten sjunka direkt dessa åker bort från gatorna i ett område så nog fan skulle brottsligheten sjunka om alla som begår brott skulle få längre kännbara straff som i typ USA.
Nog skrämmer de några alltid om straffen skärps,med tex tredje gången gillt.
ja kan garantera att om du får livstid och sedan sitter typ 25 år och får en ny chans att leva i det fria så kanske de har effekt men dom korta straffen har ingen effekt alls på dom som valt o leva utanför lagar o regler.
Hagamannen fick vad han ska ha och antagligen kommer han få mer av någon annan,tror någon att denna man ska kunna komma tebax till ett normalt liv i Sverige så tror dom fel.