2015-08-22, 10:34
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Jag såg en inte allt för långdragen intervju av en kvinna som uppenbarligen levde den feministiska drömmen i Kambodja, i ett tv-program där de reste genom landet, träffade lite olika människor och samtalade kring livet. Mest kvinnor intervjuades givetvis.

Kvinnan levde i ett samhälle där alla hade det lika rikt/fattigt, beroende på hur man värderar/idealiserar livskomponenter. Man fick se henne i sin yrkesroll som lärarinna. Hon gav ett duktigt intryck, med allt vad det innebär...

Men hör och häpna. Hennes dröm var att driva en sminkbutik, kort och gott. Detta trotts att hon är den lärda, feministiska autkoriteten i ett samhälle där alla lever lika fattigt.

Hur kommer det sig att de feministiska idealen ej passar människorna som lever i idealets drömvärld?
Citera
2015-08-22, 10:41
Medlem
hgfdsas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Xw5bha0ZkRY

feminism och kulturmarxism är inte retro-bar. endast konsumerande fördärvande vilket b.la leder till själslig fattigdom.

https://www.youtube.com/watch?v=K5lEJlbEgz4

walt disney är tyvärr sionist-kontrollerat idag och då lyser man upp liberalism och "frihet" framför ansvar och tillhörighet, som sagt.
-let it go
https://www.youtube.com/watch?v=L0MK7qz13bU
Senast redigerad av hgfdsa 2015-08-22 kl. 11:03.
Citera
2015-08-22, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgfdsa
https://www.youtube.com/watch?v=Xw5bha0ZkRY

feminism och kulturmarxism är inte retro-bar. endast konsumerande fördärvande vilket b.la leder till själslig fattigdom.

https://www.youtube.com/watch?v=K5lEJlbEgz4

walt disney är tyvärr sionist-kontrollerat idag och då lyser man upp liberalism och "frihet" framför ansvar och tillhörighet, som sagt.
-let it go
https://www.youtube.com/watch?v=L0MK7qz13bU

Jag skulle vilja påstå att vi lever dekadenta liv... Inte själsligt fattiga.
Vi som ej lever efter de neomarxistiska feministidealen tar in mycket ny själanäring. Vi älskar, samtalar och har drivkrafter. Ofta drivs även vi mot ändamål som är större än oss själva, tillsammans med andra. Bara det att vi fria människor ser den vidriga cynismen bakom neomarxismens ideal.
Citera
2015-08-22, 11:53
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag såg en inte allt för långdragen intervju av en kvinna som uppenbarligen levde den feministiska drömmen i Kambodja, i ett tv-program där de reste genom landet, träffade lite olika människor och samtalade kring livet. Mest kvinnor intervjuades givetvis.

Kvinnan levde i ett samhälle där alla hade det lika rikt/fattigt, beroende på hur man värderar/idealiserar livskomponenter. Man fick se henne i sin yrkesroll som lärarinna. Hon gav ett duktigt intryck, med allt vad det innebär...

Men hör och häpna. Hennes dröm var att driva en sminkbutik, kort och gott. Detta trotts att hon är den lärda, feministiska autkoriteten i ett samhälle där alla lever lika fattigt.

Hur kommer det sig att de feministiska idealen ej passar människorna som lever i idealets drömvärld?

Det är så enkelt att hyckleriet har inga gränser min vän!
Citera
2015-08-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Det är så enkelt att hyckleriet har inga gränser min vän!

Om det, råder ingen som helst tvekan.

Det skulle var intressant att höra hur feminister ser på att kvinnorna som lever efter deras ideal, inte vill leva efter deras sociala konstruktivism.
Citera
2015-08-22, 12:21
Medlem
Nandus avatar
Kvinnor blir även nedstämda när män inte tycker de är attraktiva. Det är därför t.ex. en tjock kvinna aldrig kan vara lycklig.
Citera
2015-08-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Kvinnor blir även nedstämda när män inte tycker de är attraktiva. Det är därför t.ex. en tjock kvinna aldrig kan vara lycklig.

Feta kvinnors överkonsumtion, för att döva andra brister i det kvinnliga livet är ett fantastiskt symtom på det gynocentrerade samhällets sociala infantilitet kring kvinnan som nykonstruerat väsen...

De jag syftar på är kvinnorna som lever framgångsrikt enl. feminismens ideal. På platser där alla måste leva på våran motsvarighet till havregrynsgröt mm. Jämlikt torftigt, helt i linje med de gyno/neomarxistiska idealen.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2015-08-22 kl. 12:49.
Citera
2015-08-22, 13:12
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Feta kvinnors överkonsumtion, för att döva andra brister i det kvinnliga livet är ett fantastiskt symtom på det gynocentrerade samhällets sociala infantilitet kring kvinnan som nykonstruerat väsen...

De jag syftar på är kvinnorna som lever framgångsrikt enl. feminismens ideal. På platser där alla måste leva på våran motsvarighet till havregrynsgröt mm. Jämlikt torftigt, helt i linje med de gyno/neomarxistiska idealen.

Vad jag menade är att feministiska kvinnor ofta hävdar att de inte bryr sig om vad män tycker om saker och ting, fast det egentligen är det absolut viktigaste för dem att vara attraktiva för män. Det är därför feminister som ser någorlunda bra ut (det finns vissa) i princip alltid drar upp att män vill ha dem genom att säga något i stil med; "du önskar du kunde få mig".

Hade de verkligen inte brytt sig så hade de sagt "det intresserar mig inte alls om du finner mig attraktiv eller ej". Självklart kommer denna kvinnan försöka hävda att hennes intresse för smink inte har något att göra med män.
Citera
2015-08-22, 13:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Hör och häpna .. hennes dröm var alltså ett eget företag

Hört talas om Anita Roddick ... annars kanske du borde läsa på...
Citera
2015-08-22, 13:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Vad jag menade är att feministiska kvinnor ofta hävdar att de inte bryr sig om vad män tycker om saker och ting, fast det egentligen är det absolut viktigaste för dem att vara attraktiva för män. Det är därför feminister som ser någorlunda bra ut (det finns vissa) i princip alltid drar upp att män vill ha dem genom att säga något i stil med; "du önskar du kunde få mig".

Hade de verkligen inte brytt sig så hade de sagt "det intresserar mig inte alls om du finner mig attraktiv eller ej". Självklart kommer denna kvinnan försöka hävda att hennes intresse för smink inte har något att göra med män.
Öppnar hon en butik med smink för män så lär det givetvis ligga i hennes intresse vad män kan tänkas tänka - eftersom de då är målgruppen.. Öppnar hon en butik med smink för kvinnor så lär det vara kvinnors konsumtion som ligger i hennes intresse.

Lite lustigt att ingen av er tycks ha greppat poängen med att driva företag.
Citera
2015-08-22, 14:20
Medlem
JoeBidens avatar
Alltså, de lever ju snarare den feministiska mardrömmen. Givetvis vill alla kvinnor ha uppmärksamhet från män, så länge de inte är lesbiska. Med uppmärksamhet menar jag inte busvisslingar eller tafsandet, men attraktiva kvinnor vet att de kan sålla ut sämre män till förmån för de som är rika, sexiga, maktkåta, självsäkra osv samtidigt som tjockisarna och de fula får nöja sig med förlorarna.

"Livslång kärlek" är bara en eufemism för två personer som är desperata och inte kan hitta någon bättre.

De snygga och attraktiva feministerna lurar egentligen bara sig själva. Genom att ovetandes spela svårfångade ökar deras värde på den sexuella marknaden och de väljer (lika ovetandes) de snyggare, sexigare, självsäkra männen som har ett lika högt eller högre sexuellt värde.

EDIT: Varför är de fula och tjocka feministerna alltid de mest bittra och argsinta? Go figure... De borde ta LSD eller någonting för att hitta det som spökar i deras inre
Citera
2015-08-22, 14:49
Medlem
Vad borde hon drömma om enligt dig, för att det skulle hålla sig inom ramen för "de feministiska idealen"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in