Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-22, 03:38
  #1
Medlem
Lite konstig tråd kanske men jag har hamnat i en dispyt med polarna om en sak..

Det är såhär att det har hänt att när jag ska gå och duscha så har jag blivit skitnödig, så när jag är klar så ger jag fan i att torka mig och går direkt in i duschen för att det rinner ju av när man tvättar sig så varför slösa toapapper liksom..

Dom tycker däremot att det är jättekonstigt så jag påstod att det är i princip samma sak som att pissa i duschen, avföring som avföring you know, men nej, det var tydligen en heelt annan grej.

Nu kanske själva avspolningen kan anses vara lite konstig men nu vill jag veta om ni förstår vad jag menar med att det är samma sak som att pissa i duschen?

(Ja, vi kan vara lite på fyllan)
Citera
2015-08-22, 03:49
  #2
Medlem
medlem i nästan nio jävla år och det här är det första och enda inlägget - fantastiskt jobbat, kompis

ont så tycker jag att det låter konstigt att gå från toalettstolen till duschen med skit i gumpen, så jag hade nog inte gjort som du gör
Citera
2015-08-22, 04:03
  #3
Medlem
Nu kan det vara så att jag gjorde ett konto för x antal år sen och sen bara sket i det och nu när jag skulle göra ett så märkte jag att mailen redan var reggad.

OnT. Äh, det är ju inte så att jag går runt i hela lägenheten utan tar två steg till toan och när jag skiter så blir inte hela röven kladdig som om jag hade haft en blöja på mig.
Citera
2015-08-22, 04:10
  #4
Medlem
Låter ofräscht, skiten lär ju rinna längs benen? haha, fyfan.
Citera
2015-08-22, 04:16
  #5
Medlem
Minns att jag gjorde nåt sånt en gång när jag var 15-16 av nån anledning, kändes ofräscht med skitigt vatten rinnande nedför benen sen står man där och trampar i skitvatten på golvet. Nä det är inte samma sak som att pissa.
Citera
2015-08-22, 04:18
  #6
Medlem
sasos avatar
hur ni kom in på att prata om det vore intressant att veta

edit: fast det beror väl på tillståndet
om den inte är klibbig borde väl gå bra
annars blir det bara kladdigt
__________________
Senast redigerad av saso 2015-08-22 kl. 04:21.
Citera
2015-08-22, 04:43
  #7
Medlem
Hur vi kom in på ämnet innebär en helt ny historia.

Men alltså jag går ju inte in i duschen om jag har setat och kvastbajsat som en dåre, har man bara skitit normalt så det lilla som blir kvar trillar ju bara av om man spolar lite.
Kollar man i asiatländer så är det ju nästan mer vanligt att man ser en slang bredvid toaletten än att man hittar en rulle toapapper, nu föredrar jag ju såklart papper emot att man ska spola sig i röven och sen gå runt med blöta kallingar för att det inte finns något att torka sig med men om man ändå ska duscha så liksom vafan. Och man står ju inte direkt och trampar i vattnet, jag vet inte hur ni har det men jag har en vattenbrunn som leder bort vattnet.

Jag skulle ha ställt frågan på 4chan ist, förstår inte folket mig där så skulle jag definitivt fundera över min åsikt i frågan.
Citera
2015-08-22, 08:57
  #8
Medlem
15minFames avatar
Rent spontant så låter det där väldigt ofräscht samt snålt om du måste spara på toapapper. Kanske spara pengar genom att dra ner på alkohol konsumtionen istället...?
Citat:
Ursprungligen postat av nosd
det är i princip samma sak som att pissa i duschen, avföring som avföring you know
Nej, det är det verkligen inte. Bajs innehåller en hel del bakterier som e-coli etc och kan vara direkt skadligt om du får det på kroppen om du skulle ha en liten rispa eller så.
Citera
2015-08-22, 08:59
  #9
Medlem
Ofräscht? Vad fan är fräschare än att tvätta rent sig efter att man har skitit? Att torka med toalettpapper är inte fräscht någonstans, du blir inte ren.
Citera
2015-08-22, 09:11
  #10
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Ofräscht? Vad fan är fräschare än att tvätta rent sig efter att man har skitit? Att torka med toalettpapper är inte fräscht någonstans, du blir inte ren.
Vet inte om det var mitt inlägg du kommenterade. Men personligen tycker jag att man gör båda; torkar och tvättar. Men att hoppa in i duschen och låta avföring rinna längst benen och sen stå i detta avloppsvatten är fan inte fräscht.
Citera
2015-08-22, 09:51
  #11
Medlem
I asiatiska läner finns det inget toapappaer på offentliga toaletter och på hotellen finns det alltid en duschstråle att använda sig av när man är färdig. Men då gör man det medan man sitter, man går inte till duschen och duschar bort skiten.
Citera
2015-08-22, 12:26
  #12
Medlem
Tycker inte det är ofräscht alls. Gör samma sak, ett tork med papper så det inte hänger skit, sen duscha så blir man ren som...ja en ren människa. Men inte samma sak som att pissa, då kan man snacka om att trampa runt i det.

Att tvätta sig ist för att använda papper, så som i Asien är ju renligheten själv. Fattar inte varför folk har så svårt för det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback