2015-08-22, 01:13
Medlem
Behöver råd för att fatta ett rationellt beslut kring nedanstående problem:

Har sedan ett halvår tillbaka träffat en kille ca en gång i månaden för sex inkl övernattning, ibland matlagning, filmmys etc. Vi pratar till och från, i perioder varje dag och ibland kan det gå uppemot fyra dagar innan någon hör av sig. Det är ett ständigt spel, vänta med att svara, inte svara, ständiga lekar från båda håll. Redan från start tog han upp att han inte söker förhållande pga olika omständigheter som fortfarande är aktuella idag. Problemet är att jag fattat tycke för honom, dels för att jag tycker han är intressant som person men en bidragande faktor är även det fantastiska sexet, vilket gör att jag inte vill dra mig ur vår kk-relation just nu. Känner därför att jag behöver råd från er här på Flashback för att få klarhet i allt och kunna ta det därifrån helt enkelt.

Det som gör att jag är osäker på vad han vill har sin grund i hans ömma och emotionella sätt att vara gentemot mig. När vi kollar film är det inte "bara skedning" utan han vill ha riktig närhet. Han håller om mig, myser med mina händer, smeker på hals, öron (behöver ej vara i samband med att vi ska ha sex). Han uppskattar även att jag håller om honom och ger honom närhet. Även när vi sover kan jag vakna av att han drar mig till sig/håller om mig några gånger under natten. Allt ovanstående är saker han gjort ända sedan första träffen. Jag anser även att hans beteende ändrats till viss del, han öppnar sig mer och visar större tillit på olika sätt och jag har även fått känslan av att han söker bekräftelse i form av att jag skulle sakna honom (Obs! aldrig något uttalat).

Vet inte om detta är ett normalt beteende för denna typ av förhållande, kanske handlar det bara om ett normalt behov av närhet från hans sida? Kanske har jag överanalyserat alla dessa "signaler" och därför fått hopp om en framtida relation som pojkvän - flickvän

Sedan utöver alla dessa beteenden/tecken som jag "vill" se har han även ett typiskt KK-beteende som ibland dyker upp i samband med att jag ska åka hem. Han blir avståndstagande, omysig osv, det skall icke förnekas! Känns som jag till viss del svarat på mina funderingar bara genom att skriva detta inlägg men ni får gärna svara på hans beteende när det gäller närheten eller om ni har något annat konstruktivt att komma med..
Citera
2015-08-22, 02:44
Medlem
missTqs avatar
Hmm.. vännen. . Det låter ändå som ett kk förhållande. Han tycker nog väldigt mycket om dig... men om han skulle vilja ha något mer skulle han säga det. Det är åtminstone min erfarenhet av killar. Hade själv en relation där han från början sa att han inte ville ha en "riktig " relation. Jag var säker på att han skulle ändra sig:-).. Han var så otroligt mysig och kärleksfull.. så jag trodde att han ändrat sig. Men när jag förstod att han fortfarande var fast besluten att inte ingå i ett förhållande förstod jag att det var kört...
men jag ska inte påstå att din kk är likadan. Men för att du ska få reda på sanningen måste du fråga honom. Bara han vet:-)
Lycka till.!
Citera
2015-08-22, 02:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av minionen

Har sedan ett halvår tillbaka träffat en kille ca en gång i månaden för sex inkl övernattning, ibland matlagning, filmmys etc. Vi pratar till och från, i perioder varje dag och ibland kan det gå uppemot fyra dagar innan någon hör av sig. Det är ett ständigt spel, vänta med att svara, inte svara, ständiga lekar från båda håll. Redan från start tog han upp att han inte söker förhållande pga olika omständigheter som fortfarande är aktuella idag. Problemet är att jag fattat tycke för honom, dels för att jag tycker han är intressant som person men en bidragande faktor är även det fantastiska sexet, vilket gör att jag inte vill dra mig ur vår kk-relation just nu. Känner därför att jag behöver råd från er här på Flashback för att få klarhet i allt och kunna ta det därifrån helt enkelt.

Det som gör att jag är osäker på vad han vill har sin grund i hans ömma och emotionella sätt att vara gentemot mig. När vi kollar film är det inte "bara skedning" utan han vill ha riktig närhet. Han håller om mig, myser med mina händer, smeker på hals, öron (behöver ej vara i samband med att vi ska ha sex). Han uppskattar även att jag håller om honom och ger honom närhet. Även när vi sover kan jag vakna av att han drar mig till sig/håller om mig några gånger under natten. Allt ovanstående är saker han gjort ända sedan första träffen. Jag anser även att hans beteende ändrats till viss del, han öppnar sig mer och visar större tillit på olika sätt och jag har även fått känslan av att han söker bekräftelse i form av att jag skulle sakna honom (Obs! aldrig något uttalat).

Vet inte om detta är ett normalt beteende för denna typ av förhållande, kanske handlar det bara om ett normalt behov av närhet från hans sida? Kanske har jag överanalyserat alla dessa "signaler" och därför fått hopp om en framtida relation som pojkvän - flickvän

Sedan utöver alla dessa beteenden/tecken som jag "vill" se har han även ett typiskt KK-beteende som ibland dyker upp i samband med att jag ska åka hem. Han blir avståndstagande, omysig osv, det skall icke förnekas! Känns som jag till viss del svarat på mina funderingar bara genom att skriva detta inlägg men ni får gärna svara på hans beteende när det gäller närheten eller om ni har något annat konstruktivt att komma med..

Hallå!

Jag tror han känner samma faktiskt, men det är faktiskt väldigt omöjligt att säga.

Han kan vara intresserad av en relation och han vill inte förhasta fram det. Vissa stunder då han verkar lite avvikande kanske är för han behöver luft och ensamtid, för han vill väl fortfarande känna spänningen i luften.

Eller...

Eller så manipulerar han bara situationen. Som jag sade ovan, det är omöjligt att säga då man inte vet vad han riktigt tänker.
Senast redigerad av Jutt 2015-08-22 kl. 02:54.
Citera
2015-08-22, 02:57
Medlem
Har han flickvän?
Citera
2015-08-22, 03:33
Medlem
LoveSystemss avatar
Citat:

Han uppskattar säkerligen er relation lika mycket som du men eftersom han just nu får som han vill - äta kakan och behålla den - så finns det ingen anledning för honom att förändra läget. Om jag vore du skulle jag i förbifarten nämna att du ska iväg och träffa en vän eller kanske omboka en dejt för att du ska träffa en annan kille.

Det kan vara så att du ska träffa en killkompis som du inte har något intresse men genom att introducera konceptet att han kan mista dig så lär det få honom att rannsaka sig själv och vad han vill ha ut från ert förhållande. Ganska harmlöst eftersom han knappast skulle kunna bli arg eller hindra dig från att träffa en vän - om han gör det vet du var han står i ert förhållande!

Svartsjuka - ett otrevligt sätt att få reda på att man gillar någon
Citera
2015-08-22, 04:27
Medlem
Jag befinner mig i en liknande situation som dig. Från början såg vi vår relation som att vi var "friends with benefits" men det känns som det har ändrats med tiden. För min del så är jag osäker på om jag vill inleda något just för att jag är rädd att jag ska förlora en vän på kuppen. Men jag är helt klart kär. Samtidigt vet jag inte riktigt helt och hållet hur kan känner, båda har nämligen nyligen gjort slut med respektive partner i början av sommaren så ett förhållande kanske inte är så aktuellt för stunden. Dålig timing. Jag får se vad som händer men det är klart att det snurrar runt i huvudet.

TS - Jag tror den här killen har svårt att veta vad han själv vill. När han väl är med dig så känns säkert allt helt underbart men direkt när ni skiljs åt så kommer tankarna ikapp honom. "Är jag kär? Är jag inte kär?" Och det är därför han blir så avvisande mot dig precis innan du ska gå. Jag tycker du ska avvakta ett tag tills du kanske börjar bli mer säker på honom och sedan ställa honom mot väggen. Man vill som sagt inte skynda fram någonting och så kanske det uppstår missförstånd och sedan har ni ingenting alls ihop längre. Låt tiden utvisa men om han inte ger dig tydligare signaler inom den närmaste framtiden så tycker jag du ska bespara alla slitsamma tankar om honom och gå vidare.
Citera
2015-08-22, 04:39
Medlem
Varför skulle han vilja ha mer? Han har troligtvis allt han vill ha hos dig. Han har inga skyldigheter gentemot dig, helt fri att vara med andra tjejer, kommer och går som han vill, får bekräftelse när han behöver det, sex när han behöver det, och även kramar och lite kärlek när han behöver det.
Varför skulle han vilja ändra på det? Killen har träffat jackpotten.
Citera
2015-08-22, 21:03
Medlem
Zikniks avatar
Han är skadat gods.
Vill du ha mer måste du söka dig vidare.
Citera
2015-08-23, 20:21
Medlem
Tack alla, även om den ena kommentaren motsäger den andra. Som ni skriver är det ju endast han själv som har svaret, men om mina känslor inte är besvarade vet jag att jag åker ut med huvudet före då han varit i liknande sits tidigare och det var han noga med att poängtera att något sådant vill han inte vara med om igen. Himla svårt, om någon har bra råd får ni gärna dela med er!
Citera
2015-08-23, 20:45
Medlem
Citat:
om mina känslor inte är besvarade vet jag att jag åker ut med huvudet före då han varit i liknande sits tidigare och det var han noga med att poängtera att något sådant vill han inte vara med om igen. Himla svårt, om någon har bra råd får ni gärna dela med er!

Step up girl! Vad är detta för skit. Du har inte begått något brott, du äger dina känslor och de kan väl inte någon annan poängtera bort, vad fan.

Det där låter inte som en kk-relation, det där låter som ett osäkert och dåligt förhållande. Kolla på film, gulla och prata telefon mellan träffarna, det är för mycket icke-sex för att kallas kk. Kvarstår att du vill mer, eventuellt inte han. Och han tycker att du har lovat att inte bli kär? (Observera att "bli kär" ligger väldigt nära "bli jobbig" och "ställa krav", varför skulle det annars vara ngt negativt.)

Fråga dig själv om du hellre vill fortsätta med detta och vifta på svansen över den låtsaskärlek du får, eller om det är värt att sätta ner foten och stå upp för dig själv och vad du vill och känner. Kan han inte möta det och ta ansvar för situationen och relationen så vet du ju var du har honom.

Tycker du låter helt självutplånande. Sluta med det, tänk ut vad DU vill och agera utifrån det.
Citera
2015-08-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ael
Step up girl! Vad är detta för skit. Du har inte begått något brott, du äger dina känslor och de kan väl inte någon annan poängtera bort, vad fan.

Det där låter inte som en kk-relation, det där låter som ett osäkert och dåligt förhållande. Kolla på film, gulla och prata telefon mellan träffarna, det är för mycket icke-sex för att kallas kk. Kvarstår att du vill mer, eventuellt inte han. Och han tycker att du har lovat att inte bli kär? (Observera att "bli kär" ligger väldigt nära "bli jobbig" och "ställa krav", varför skulle det annars vara ngt negativt.)

Fråga dig själv om du hellre vill fortsätta med detta och vifta på svansen över den låtsaskärlek du får, eller om det är värt att sätta ner foten och stå upp för dig själv och vad du vill och känner. Kan han inte möta det och ta ansvar för situationen och relationen så vet du ju var du har honom.

Tycker du låter helt självutplånande. Sluta med det, tänk ut vad DU vill och agera utifrån det.

Det här var verkligen något av det bättre jag läst här.
Citera
2015-08-24, 10:28
Medlem
Shemols avatar
Förstår din förvirring, jag är i exakt samma sits. Bara att vi ses oftare (var tredje dag) och hörs nästan dagligen. Myser, kysser ute bland folk mm. Både hans och mina vänner ifrågasätter om vi verkligen bara är kk, och inte försöker inbilla oss det bara.

Men förstår att man har en viss bild i huvudet om ett kk- förhållande ska vara enligt en själv. Och går motparten längre än så, så skapas förvirring.

Men har även lärt mig att olika människor ser olika på just den typen av relation. Vissa tycker att kk är som ett förhållande men utan ansvar. När jag säger som ett förhållande menar jag att man umgås utanför sexet och får ens emotionella behov uppfylld också.

Men som nån skrev tidigare (som jag även försöker ta åt mig) bestäm själv vad du vill först. Gå inte runt och undra vad han menar. Du får helt enkelt göra ett beslut antingen ta det med honom eller inte. Problemet är ju att om du tar det med honom och han inte känner något så kommer han ju avsluta det ni har.

Är i samma sits själv, vet att det är svårt att våga fråga. Men jag tänker vänta till jag inte pallar mer, just nu stör det mig inte. Då jag inte har några direkt starka känslor (som jag är medveten om i alla fall). Mest varit nyfiken på om han kanske känner något mer.

Den dagen jag är säker på att jag vill mer och inte vill nöja mig med något annat. Då kommer jag ta det med honom. Kan ge dig samma råd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in