• 1
  • 2
2015-08-22, 15:11
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vem festar på de sättet? :s
Alltför många inom det studentikosa.
Citera
2015-08-22, 21:19
Medlem
Anton171s avatar
Det är förjävla töntigt med en sådan där overall, enbart muppar som använder dem. Nej köp ingen om du inte vill bli stigmatiserad som efterbliven.
Citera
2015-08-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anton171
Det är förjävla töntigt med en sådan där overall, enbart muppar som använder dem. Nej köp ingen om du inte vill bli stigmatiserad som efterbliven.
Vad är exakt efterblivet med det?
Citera
2015-08-23, 00:06
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Vem festar på de sättet? :s
Enligt min erfarenhet från över 10 års krogliv så är svaret de flesta. Många ute på krogen även utanför studentlivet behöver både overall och haklapp.

Beror helt på lärosäte om det krävs eller ej. Jag skaffade overall då jag gillade det studentikosa livet med festerna, var fadder och så. Men hade vänner som klarade sig genom sina utbildningar utan overall utan att vara utanför.

Jag gillade principen av att göra lite "pinsamma" saker och ha orädda kläder. Kändes som att vara punkare igen.
Citera
2015-08-23, 02:15
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
varför är man efterbliven?
För att man har en overall på sig.

Allvarligt talat är det såklart fint att overall-kulturen finns. Speciellt på tyngre tekniska högskolor kommer många ifrån ett oerhört knappt socialt liv trots den ändå respektabla ålder 19+, till att plötsligt ha massa vänner som bland annat klär sig lika (illa). Efter några år har många gått från direkt obehagliga till typ kanske overall-fåniga men i övrigt hela människor med social förmåga, vilket är en stark förändring så "sent" i livet.

Men det gör det också tydligt varför overall-kulturen kan kännas lite konstig för dem som har ett helare liv sedan innan.
Citera
2015-08-25, 18:20
Medlem
Mr.Anthony-Wrights avatar
Har pluggat på flera universitet. Måste säga att KTH var det nästan minst overaller, LiU hade mest, där hade nästan alla.

Antar att det skiljer sig från skola till skola men jag har iaf aldrig haft overall, beror nog på umgänge men i min krets var det snarare så att du blev utanför om du hade.
Citera
2015-08-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Anthony-Wright
Har pluggat på flera universitet. Måste säga att KTH var det nästan minst overaller, LiU hade mest, där hade nästan alla.

Antar att det skiljer sig från skola till skola men jag har iaf aldrig haft overall, beror nog på umgänge men i min krets var det snarare så att du blev utanför om du hade.

Har också fått uppfattningen att LiU är riktigt kåta på allt som har med overaller att göra, eller egentligen allt studentspexigt. Känner en del personer som pluggar där och deras liv verkar kretsa kring deras overaller. Eller deras "ovve" som de själva skriver
Citera
2015-08-25, 20:35
Medlem
Jag skiter fullständigt i overallhysterin på mitt universitet (LTU), har aldrig ens tänkt på det som något tecken på att vara "en i gänget".
Citera
2015-08-26, 17:50
Medlem
Tacka vet jag Chalmers
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem