Hej alla mopedkunniga. Jag har nyss köpt en Keeway RY6 2-taktare klass 2 som jag har stylat lite. Nu är det så att den förra ägaren lämnade in den på en verkstad och dom gjorde så att den går i 35 istället för 25. Tror dem gjorde något med CDI-boxen. Den är iallafall strypt. Men jag har kollat på en annan CDI-box på twostroke,
http://www.twostroke.se/product.asp?product=39805. Den är gjord för EU mopeder och jag undrar om jag kan sätta i den i min moped. Isåfall, behöver jag göra något mer så allt kommer att funka? Och om den inte funkar, så undrar jag om ni har några andra tips på CDI-boxar som man kan köpa så den går runt 45-50? Jag vill helst inte byta avgasrör eller något sådant då polisen kommer till våran skola och kollar mopparna ibland.
Min fråga är om den kommer funka.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------
Den kommer absolut att funka, bara att koppla in
Akta för Doppler-effekten bara.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----
Vad menar han att jag ska akta mig för? Vad är det negativa med Doppler-effekten?