2015-08-21, 19:28
Medlem
Hej alla mopedkunniga. Jag har nyss köpt en Keeway RY6 2-taktare klass 2 som jag har stylat lite. Nu är det så att den förra ägaren lämnade in den på en verkstad och dom gjorde så att den går i 35 istället för 25. Tror dem gjorde något med CDI-boxen. Den är iallafall strypt. Men jag har kollat på en annan CDI-box på twostroke, http://www.twostroke.se/product.asp?product=39805. Den är gjord för EU mopeder och jag undrar om jag kan sätta i den i min moped. Isåfall, behöver jag göra något mer så allt kommer att funka? Och om den inte funkar, så undrar jag om ni har några andra tips på CDI-boxar som man kan köpa så den går runt 45-50? Jag vill helst inte byta avgasrör eller något sådant då polisen kommer till våran skola och kollar mopparna ibland.
Citera
2015-08-21, 21:29
Medlem
Onkelkonkels avatar
Satsa på en
http://www.twostroke.se/product.asp?product=38873

Då den du länkade till inte verkar vara ostrypt. Skall du ändå byta så varför ha strypt.

Kolla om du har plugg i insug osv, kanske plugg i kröken med?

Kör du allt original men opluggat så låter den inte mycket mer än vad den gör nu.
Citera
2015-08-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkelkonkel
Satsa på en
http://www.twostroke.se/product.asp?product=38873

Då den du länkade till inte verkar vara ostrypt. Skall du ändå byta så varför ha strypt.

Kolla om du har plugg i insug osv, kanske plugg i kröken med?

Kör du allt original men opluggat så låter den inte mycket mer än vad den gör nu.

Det är bara det att jag vill fortfarande att den ska kännas ganska laglig och vill helst att den inte ska gå snabbare än 45. Det jag undrar mest är om den skulle funka över huvud taget? Tror du det?
Citera
2015-08-22, 19:48
Medlem
Keeway RY6 ny CDI

Hej alla mopedkunniga. Jag har nyss köpt en Keeway RY6 2-taktare klass 2 som jag har stylat lite. Nu är det så att den förra ägaren lämnade in den på en verkstad och dom gjorde så att den går i 35 istället för 25. Tror dem gjorde något med CDI-boxen. Den är iallafall strypt. Men jag har kollat på en annan CDI-box på twostroke, http://www.twostroke.se/product.asp?product=39805. Den är gjord för EU mopeder och jag undrar om jag kan sätta i den i min moped. Isåfall, behöver jag göra något mer så allt kommer att funka? Och om den inte funkar, så undrar jag om ni har några andra tips på CDI-boxar som man kan köpa så den går runt 45-50? Jag vill helst inte byta avgasrör eller något sådant då polisen kommer till våran skola och kollar mopparna ibland.

Min fråga är om den kommer funka.
Citera
2015-08-22, 19:58
Bannlyst
Den kommer absolut att funka, bara att koppla in
Akta för Doppler-effekten bara.
Citera
2015-08-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danello

Okej tack.
Citera
2015-08-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danello

Men på vilket sätt kan doppler-effekten vara negativt? Såg en kort liten film om vad det är. Jag förstår inte det varför jag ska passa mig för den? Någon som kan förklara.
Citera
2015-08-22, 21:41
Medlem
moped Doppler-effekten

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----

Vad menar han att jag ska akta mig för? Vad är det negativa med Doppler-effekten?
Citera
2015-08-22, 21:47
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arvldd

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----

Vad menar han att jag ska akta mig för? Vad är det negativa med Doppler-effekten?

Istället för att låta som en moped så låter den som en HD om någon kör förbi dig och du kör förbi denna... Hahaha... vad vet jag :-)
Citera
2015-08-23, 00:36
Medlem
Doppler effekten är hur ljud passerar beroende på hur det rör sig. Någon som skämtar med dig bara, antagligen nåt torrt skämt om hur du ska åka snabbare än ljudets hastighet.
Citera
2015-08-25, 20:48
Medlem
Keeway RY6 startar ej med ny CDI

Hej alla mopedkunniga. Jag har idag fått hem en ny CDI till min Keeway RY6 2011 klass 2.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=39805
När jag sätter in den här CDI:n så är det en extra liten rosa sladd, som ni ser på bilden via länken. Det finns ingen sådan sladd på min förra CDI. Jag undrar vad felet är? Fungerar inte den här CDI:n med min moped eller är det så att jag måste ha en liten sladda att koppla ihop den med? Just nu så starar inte moped överhuvud taget med den nya CDI:n.
Citera
2015-08-25, 21:36
Medlem
Avva66s avatar
Den kabeln är till hastighetsspärren, den ska väl gå ner till variatorn. Är du säker på att du köpt rätt cdi?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in