2015-08-21, 11:56
Medlem
Dax att COOP tar bort det nya poäng systemet som dom införde och går tillbaka till det gamla med att man får kontanter på kortet. Många har slutat att handla på COOP på grund av poäng systemet.
Citera
2015-08-21, 12:04
Medlem
Varför då? För att du tycker det?

Coop har gjort en jätteförlust pga återbäringssystemet.
Citera
2015-08-21, 15:56
Medlem
Jag gillade förra systemet, men förstår att det inte funkar för coop eftersom det blir för dyrt.
Tycker det nuvarande systemet är jättebra också, och bra mycket bättre än andra butikers system.
Citera
2015-08-21, 16:33
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuwlk
Många har slutat att handla på COOP på grund av poäng systemet.
Kan du precisera det uttalandet med lite målande statistik eller uppgifter om marknadsandelar eller liknande?

En familj kommer lätt upp i 3% 'återbäring' och även om det inte är fråga om reda pengar så säljer dom rätt mycket av kategori 'måste varor' så det lär nog egentligen kvitta om det just är pengar eller 'tillgodos'.

Förr var väl gränsen 5% om jag kommer ihåg rätt?
Citera
2015-08-22, 09:43
Medlem
Du kan ju ta ut dina poäng som rabatt på ett köp i en Coop butik (oavsett varor). Handlar man på Coop så är det ju lika bra som pengar i fickan. Handlar man aldrig på Coop kan jag undra vad man ska med ett Coop kort till.
Citera
2015-08-22, 12:31
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Kan du precisera det uttalandet med lite målande statistik eller uppgifter om marknadsandelar eller liknande?

En familj kommer lätt upp i 3% 'återbäring' och även om det inte är fråga om reda pengar så säljer dom rätt mycket av kategori 'måste varor' så det lär nog egentligen kvitta om det just är pengar eller 'tillgodos'.

Förr var väl gränsen 5% om jag kommer ihåg rätt?

Hur menar du? Idag gäller t ex: Handla för 1 000:- och få en COOP drickyoghurt. Det är inget vidare system. (I och för sig så är ingen av de andra butikernas system särskilt kul längre heller.)
Citera
2015-08-22, 18:17
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Hur menar du? Idag gäller t ex: Handla för 1 000:- och få en COOP drickyoghurt. Det är inget vidare system. (I och för sig så är ingen av de andra butikernas system särskilt kul längre heller.)
Nej, det är sällan vidare. Vi får snällt betala, eventuellt skrapandes med hoven...

Är du medlem (insats 100SEK som fås tillbaka vid utträde) får du 1% på dina inköp.
Kommer du upp över 3500SEK per månad (i genomsnitt över halvåret) dubblas det till 2%.
Betalar du med endera betal- eller kreditkort får du ytterligare en procentenhet, eller 3% totalt.

Sedan är det rätt troligt att alla varor är prissatta med tanke på detta, det är ju inte Ebbe:s bank vi pratar om
Citera
2015-08-22, 18:22
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oceanliner
Du kan ju ta ut dina poäng som rabatt på ett köp i en Coop butik (oavsett varor). Handlar man på Coop så är det ju lika bra som pengar i fickan. Handlar man aldrig på Coop kan jag undra vad man ska med ett Coop kort till.
Pjicis.

Jag antar att erbjudanden (ej tillgodos) kanske är en bättre deal om det passar in i ens konsumtionsmönster.

Själv avstår jag erbjudanden och tar 'cash' varje gång.
Citera
2015-08-22, 18:24
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Nej, det är sällan vidare. Vi får snällt betala, eventuellt skrapandes med hoven...

Är du medlem (insats 100SEK som fås tillbaka vid utträde) får du 1% på dina inköp.
Kommer du upp över 3500SEK per månad (i genomsnitt över halvåret) dubblas det till 2%.
Betalar du med endera betal- eller kreditkort får du ytterligare en procentenhet, eller 3% totalt.

Sedan är det rätt troligt att alla varor är prissatta med tanke på detta, det är ju inte Ebbe:s bank vi pratar om
Ja, dvs deras egna ditto, dårå...
Citera
2015-08-22, 23:15
Medlem
Citat:
Pjicis.

Jag antar att erbjudanden (ej tillgodos) kanske är en bättre deal om det passar in i ens konsumtionsmönster.

Själv avstår jag erbjudanden och tar 'cash' varje gång.
Jag tror också man får prylarna som erbjuds för poängen till rea priser vanligtvis. T.ex.:40 000 poäng ger dig 400kr rabatt på nästa köp eller så kan du köpa en skeppshult 28cm gjutjärnsstekpanna för samma antal poäng. Samma stekpanna går att få för 569kr + frakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in