Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-21, 16:48
Avslutad
Jag har ett flertal gånger hänvisat till en länk som eventuellt har lösningen på TS problem.

Ungefär såhär "läs detta" länk bla bla.

Alltså har jag upprepade gånger gjort mig skyldig till överträdelse av Flashbacks regler, eller?
Citera
2015-08-21, 18:32
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Kontext, som sägs ovan.

Det är t ex ju rätt stor skillnad på om tråden är en politisk diskussion eller en teknisk fråga. I det förstnämnda är det ju inte ok att posta en länk till sin blogg och skriva "Detta tycker jag", men i den sistnämnda är det ju ok att posta en länk till en teknisk specifikation och skriva "Det står i kapitel tre hur man ska göra".
Jo, det är jag helt med på och så har jag aldrig heller gjort när det handlar om en diskussion. Nu menade jag mest när TS ställer en väldigt konkret fråga, och man postar en länk som svar.
Citera
2015-08-21, 18:32
Medlem
kinesarsles avatar
Jag förstår till fullo om det kan variera lite på forumet hur hård man är på detta, men det vore skönt att veta om det fanns någon garanterad nivå man kan lägga sig på som fungerar överallt.
Citera
2015-08-21, 19:39
Medlem
-IamTheWalrus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag förstår till fullo om det kan variera lite på forumet hur hård man är på detta, men det vore skönt att veta om det fanns någon garanterad nivå man kan lägga sig på som fungerar överallt.
Tjinx. Tror du får läsa reglerna för varje delforum innan du postar länkar till höger och vänster. Det skulle jag iaf gjort.
Citera
2015-08-21, 22:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Bara en länk - Inte ok.
Länk med förklaring: Ok.

För att ta det till sin spets.

Nedan, förutsätter att folk inte trollar med länkarna, för det är annorlunda

Citat:
"Jag har problem med Moderkortet"

Länk

Jag vet inte om länken är ett skämt om att köpa nytt moderkort, köp en pc eller en faktiskt lösning, ovan är inte ok i min bok.

Däremot

Citat:

Lösningen finns här: Länk

Jag vet att lösningen för problemet finns om jag klickar på länken. Det räcker mig som moderator att veta vad länken ska handla om.

Citat:

Du behöver köpa nytt GFX Kort: Länk

Javisst, ingen lösning på problemet, men en hänvisning till varför TS måste fixa ny hårdvara.
Citera
2015-08-23, 22:34
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Bara en länk - Inte ok.
Länk med förklaring: Ok.

För att ta det till sin spets.

Nedan, förutsätter att folk inte trollar med länkarna, för det är annorlunda

Jag vet inte om länken är ett skämt om att köpa nytt moderkort, köp en pc eller en faktiskt lösning, ovan är inte ok i min bok.

Däremot

Jag vet att lösningen för problemet finns om jag klickar på länken. Det räcker mig som moderator att veta vad länken ska handla om.

Javisst, ingen lösning på problemet, men en hänvisning till varför TS måste fixa ny hårdvara.
Tack för det. Säger du förresten detta i egenskap av moderator, och uttalar du dig om forumet generellt eller vad du skulle godkänna i dina forum?
Citera
2015-08-24, 08:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Tack för det. Säger du förresten detta i egenskap av moderator, och uttalar du dig om forumet generellt eller vad du skulle godkänna i dina forum?

Vad jag skulle godkänna i "mina" forum.

Sen även som användare. Ser jag ett inlägg med bara en länk så brukar jag i 99% av skita i att klicka på länken eftersom jag inte vet vad orsaken till länkningen är.
Citera
2015-08-24, 08:51
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Sen även som användare. Ser jag ett inlägg med bara en länk så brukar jag i 99% av skita i att klicka på länken eftersom jag inte vet vad orsaken till länkningen är.
Ungefär så.

Den som bara postar en länk utan någon som helst förklaring tvingar ju alla läsare att klicka sig vidare för att få veta om länken innehåller något intressant, och om länken går till en ganska lång tidningsartikel blir det klurigt att veta vad i artikeln som postaren vill fästa uppmärksamhet på.

Det är ganska slött att bara posta en länk. Varför inte citera lite grann från dit länken går och kanske lägga till en egen kommentar?
Citera
2015-08-24, 10:00
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Dessutom blir man förbannad och rapporterar nyllet som tror vi andra kan läsa tankar. Användaren tror vi känner oss manade att slösa tid på en länk trots att användaren inte ens orkar bry sig att skriva vad länken handlar om. Är det riktigt illa så länkar de bara till wikipedia.org...
Citera
2015-08-25, 17:33
Medlem
Vad gäller interna länkar på Flashback så svarade en moderator enbart med en länk i tråden (FB) Hittar inte att htknils har stängts av.
Citera
2015-08-25, 17:44
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Vad gäller interna länkar på Flashback så svarade en moderator enbart med en länk i tråden (FB) Hittar inte att htknils har stängts av.

Det är lite annorlunda eftersom trådnamnet faktiskt skrivs och den beskriver exakt din fråga och innehåller då även ditt svar. Den är även klistrad i forumdelen och då ska man kolla de trådarna först.

Men, som sagt iom namnet på tråden och att namnet skrivs ut istället för en anonym adress.

Hade det istället bara stått: https://www.flashback.org_/t994707 så hade man kunna förvänta sig en beskrivning.

Det samma gäller självfallet om någon tar sig tid och fixar en riktig text i sin länk.

T.ex: Lösningen på TS problem finns här så hade även det varit godkänt i min bok (även om jag kanske inte godkänt att någon bara hänvisar till google, men det var bara ett exempel ).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in