2016-02-10, 00:06
Medlem
Har svårt att tro att vi redan nått botten.
Jag tror det kan bli riktigt brutalt i höst. USA börsen har fortfarande stor fallhöjd och jag tror många förväntar sig en redig krash. Skuldbergen är enorma, börserna har levat på påhittade pengar sen 2008. Kina strular. Skulle Saudiarabien frikoppla sin valuta från dollarn så träffar bajset fläkten som man säger. Osv osv. Vi har bara sett början. Vill det sig Illa blir det en global depression.
Men ok, blir det bara en snällis så chansar jag på att OMX bottnar runt 800 2017
Citera
2016-02-10, 10:27
Medlem
Sqeptisks avatar
Alltid kul att gissa, men det får i så fall bli med de antaganden som gäller idag. Och det som gäller idag, kommer med all säkerhet inte att gälla imorgon

Men det scenario jag arbetar efter just nu är en ordentlig urblåsning i sommar/höst med vändningen någon gång oktober/november.

Flexibilitet är dock en dygd i dessa frågor, och min gissning nästa vecka blir säkert en helt annan
Citera
2016-02-11, 21:16
Medlem
Jag gillar din 780 gissning TS. Mycket som talar för ordentlig krasch nu.
Citera
2016-02-14, 22:20
Medlem
823 den 23 januari 2017

Har också bara fumlat runt med linjer och diagram, men det känns inte helt orimligt. Skulle dessutom stämma hyfsat procentuellt och tidsmässigt med nedgången 2008.

Jag tror/hoppas dock att det vänder tidigare och kan tänka mig september/oktober 2016 runt 1000-strecket.
Citera
2016-06-27, 07:41
Medlem
Broheims avatar
Tänkte försöka dra igång aktiviteten i tråden igen. Nu är ju brexit ett faktum och börsen har en, åtminstone kortsiktig, anledning till att ta sig nedåt ytterligare.
Så vad tror vi? Hittar vi botten snart eller ska vi ner resten av året?

Jag håller fortfarande på 780, eventuellt i början av 2017.
Allt enligt min högst amatörmässiga TA.
http://imgur.com/qHebEDL
Citera
2016-06-27, 08:33
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broheim
Tänkte försöka dra igång aktiviteten i tråden igen. Nu är ju brexit ett faktum och börsen har en, åtminstone kortsiktig, anledning till att ta sig nedåt ytterligare.
Så vad tror vi? Hittar vi botten snart eller ska vi ner resten av året?

Jag håller fortfarande på 780, eventuellt i början av 2017.
Allt enligt min högst amatörmässiga TA.
http://imgur.com/qHebEDL

780 kan du glömma! Någonstans mellan 1100-1200 tycker jag låter rimligt. I höst lär det bära av uppåt!
Citera
2016-06-27, 14:12
Medlem
Sqeptisks avatar
Såg att jag glömde sätta nivå på OMXS30 i mitt tidigare inlägg.

Nåväl, den sista urblåsningen kommer veckan efter att Trump blivit vald till president i USA.

Lägstapunkten denna gång blir således måndagen 14NOV16 och då kommer OMXS30 stå i 1022. Efter det är det bara uppåt ett tag igen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in