2015-08-18, 20:22
  #1
Medlem
Jag har haft windows 7 i flera år. Bestämde mig tillslut för att uppgradera till slut.. Allt gick bra och allt fungerade. Startade om datorn flera gånger och det gick bra. Idag när ja kommer hem har tjejen använt datorn, datorn var i viloläge startar upp men bakgrundsbilden är nu helsvart och det går inte att öppna startmenyn.. högerklickar och startar om datorn...men då säger den problem, automatisk repairibg funkar ej återställning går inte heller. Allt misslyckas.

Jävla skit. Hade win 7 piratversion. Så har ingen skiva eller något.

Så uppgradera inte till denna skit.
Citera
2015-08-18, 20:26
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Jag har haft windows 7 i flera år. Bestämde mig tillslut för att uppgradera till slut.. Allt gick bra och allt fungerade. Startade om datorn flera gånger och det gick bra. Idag när ja kommer hem har tjejen använt datorn, datorn var i viloläge startar upp men bakgrundsbilden är nu helsvart och det går inte att öppna startmenyn.. högerklickar och startar om datorn...men då säger den problem, automatisk repairibg funkar ej återställning går inte heller. Allt misslyckas.

Jävla skit. Hade win 7 piratversion. Så har ingen skiva eller något.

Så uppgradera inte till denna skit.

Låter aning märkligt. Men har du fler datorer med nätverk hemma så finns Windows 7 på piratbukten. Hämtar hem en version och bränn ut som en bootbar media.

Lägg i skivan [DVD-skiva] och kör en ominstallation. Hoppas bara att du gjorde en backup innan du uppgraderade till Windows 10.
Citera
2015-08-18, 20:40
  #3
Medlem
Gjorde backup på bilder och en annan sak. Tur det .. fattar inte vad som hänt
Citera
2015-08-18, 20:44
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Jag har haft windows 7 i flera år. Bestämde mig tillslut för att uppgradera till slut.. Allt gick bra och allt fungerade. Startade om datorn flera gånger och det gick bra. Idag när ja kommer hem har tjejen använt datorn, datorn var i viloläge startar upp men bakgrundsbilden är nu helsvart och det går inte att öppna startmenyn.. högerklickar och startar om datorn...men då säger den problem, automatisk repairibg funkar ej återställning går inte heller. Allt misslyckas.

Jävla skit. Hade win 7 piratversion. Så har ingen skiva eller något.

Så uppgradera inte till denna skit.

Prova med en reparation med W10 installationsmedia.
Citera
2015-08-18, 20:45
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Gjorde backup på bilder och en annan sak. Tur det .. fattar inte vad som hänt

Kika gärna på Microsofts forum som avser Windows 10. Där kanske man finner fler som har eller som har råkat ut för detta problem. Det finns kanske även en lösning på problemet.
Citera
2015-08-18, 20:47
  #6
Medlem
Hittar inget operativsystem längre ominstallation avbröts efter 2 % hitta en gammal win 7 skiva tror det kan gå att installera tillbaka till win 7. återkommer 😡
Citera
2015-08-18, 20:55
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Hittar inget operativsystem längre ominstallation avbröts efter 2 % hitta en gammal win 7 skiva tror det kan gå att installera tillbaka till win 7. återkommer 😡

Försök att får hem en release där SP1 finns med. Du slipper en hel uppdateringar från Windows Update då. Du sparar in lite tid.
Citera
2015-08-18, 22:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HolgerTheDog
Du skriver som en fjortis, frågeställning saknas. Tro fan att du inte kan hantera en dator.
Skriver från mobilen... Nu har jag ominstallera windows 7 ultimate. Så jävla skönt bli av med massa skräp dock en del jobb för att få igång allt igen. Aldrig mer windows 10. Tycker faktiskt windows 7 är enklare och snyggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in