2015-08-18, 18:11
Medlem
chronomasters avatar
Hallå, köpte nyligen denna soundbar. Tog ett bra tag innan jag lyckades få tvn att hitta den men sen gick det i alla fall. Första problemet var att det knastrade till när det kom ex explosioner eller liknande i filmer. Bytte från PCM till Dolby DTS i PS4ans inställningar och saken löste sig. Vet inte varför men det gjorde det i alla fall. Nån som har nån aning?

Nästa problem var att ljudet när folk pratade gick från kristallklart till dovt flera gånger under filmens gång, hände även ofta mitt i en mening. Googlade en hel del, allt från snack om dynamic range till filmen var mixad dåligt mm hittade jag - men det funkade ju bra med tvns egna högtalare!

Tror jag lyckats luska ut varför nu men inte hur jag åtgärdar det. Det verkar bara hända när jag tar av sidohögtalarna och kör på systemets automatiska surround som då aktiveras - soundbaren vid tvn verkar då förlora en "centerhögtalare" vilket gör att prat blir dovt när ljudet egentligen skulle komma ut där. Kör jag hela soundbaren vid tvn är ljudet kristallklart hela tiden.

Problemet är att jag kör filmer via Plex på min PS4 och kan inte hitta inställningar för att ställa in på 4.1 eller vad jag nu ska ha när jag kör surround?

Vet inte hur jag ska lösa detta. Hittar inte inställningar i varken tvn eller ps4an för att ställa in på 4.1 och jag kan inte köpa ett riktigt ljudsystem då jag inte har plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in