2015-08-17, 23:56
Medlem
Hej, jag undrar om det är värt att köpa en trimmer för att emellanåt hålla håret i nacken i form? Tycker det ser så fult ut när man fåt ojämnheter i nacken, vill ha en rak linje istället. Så är det värt att köpa en trimmer för detta eller ska man överlämna detta jobbet till frisörer och gå dit emellanåt när det behövs klippas till? Skulle de i så fall ta lika mycket som en ordinarie klippning?

Undrar även vad som är bäst att använda när man rakar sig, vanlig rakhyvel eller trimmer?

Mvh.
Citera
2015-08-18, 01:36
Medlem
Not-Sures avatar
En trimmer duger fint för de flesta ändamål? För mig iaf

Köpte mig en dyr (hela 500 kr ) för 5-6 år sedan och tyckte just då att det antagligen var ett riktigt onödigt köp... Men den går fortfarande och jag ångrar mig inte det minsta. Fy fan vad jag sparat många kronor nu på att skippa frisördjävulen
Citera
2015-08-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not-Sure
En trimmer duger fint för de flesta ändamål? För mig iaf

Köpte mig en dyr (hela 500 kr ) för 5-6 år sedan och tyckte just då att det antagligen var ett riktigt onödigt köp... Men den går fortfarande och jag ångrar mig inte det minsta. Fy fan vad jag sparat många kronor nu på att skippa frisördjävulen

Att gå till frisören får man nog göra i vilket fall som helst, i alla fall om man vill ha en snygg frisyr.

Men en trimmer kanske är att föredra när man ska raka sig, då slipper man gnida in ansiktet i rakskum?
Citera
2015-08-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Att gå till frisören får man nog göra i vilket fall som helst, i alla fall om man vill ha en snygg frisyr.

Men en trimmer kanske är att föredra när man ska raka sig, då slipper man gnida in ansiktet i rakskum?
Ska man ha längre hår så måste man gå till frisören. Men det finns hårklippare (trimmer med distans) som klipper typ 0.2-5cm. Jag har inte gått till frisören sen 2010, det blir lika bra hemma som där.
Citera
2015-08-24, 15:09
Medlem
Not-Sures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet

Nej jag har inte heller gått till någon frisör på hur många år som helst. Nu nöjer jag mig dock med snaggat och det är inte direkt omöjligt att uppnå, inte ens om man klipper sig själv som jag oftast gör

Snyggt? Smaken är som baken. Jävligt enkelt åtminstone
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in