2015-08-17, 19:59
Medlem
Undrar om det finns nånting man kan ha i ansiktet (ansiktsmask, eller råvara man kan göra egen mask el. Kräm av) för att "bleka" röda partier, typ kring näsan och hakan?
Bleka kanske inte är rätt ord, men jämna ut den naturliga färgen i ansiktet. Jag är iofs blek så det passar i mitt fall.
Citera
2015-08-17, 20:25
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Menar du tillfälligt som foundation?

Jag tycker att det låter vansinnigt att på egen hand börja experimentera med kemikalier som kan bleka. Det är inte så besvärande att du borde söka upp en hudläkare?
Citera
2015-08-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Menar du tillfälligt som foundation?

Jag tycker att det låter vansinnigt att på egen hand börja experimentera med kemikalier som kan bleka. Det är inte så besvärande att du borde söka upp en hudläkare?

Jag menar inte riktigt permanent kemiskt bleka, jag menar mer som ett "lyster" typ innan man ska göra nåt speciellt. Eller nåt man kan göra ganska ofta, som bara en fräsch ansiktsmask. Har tex hört att citron skulle funka, men tycker det känns lite obehagligt efter att ha provat det.
Citera
2015-08-20, 17:10
Medlem
Ett ämne som (väldigt bra) bleker huden är hydrokinon. Är det på hakan och kring näsan tror jag dock inte att det är pigmentering som är problemet, utan hudirritation och brustna kapillärer.
Citera
2015-08-20, 20:10
Medlem
Afrolovers avatar
Hydrokinon är "väldigt bra" att bleka huden med.

CANCERFRAMKALLANDE - se artikel i DN i går onsdag 19 augusti.

Om det inte är total förbjudet borde det vata det.
Citera
2015-08-21, 00:06
Medlem
Yoshi.crews avatar
Kortisonkräm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in