2015-08-16, 23:30
Medlem
StefanHeterJags avatar
Nu är det ju inte dagsaktuellt, är väl en 5-6 dagar gammal nyhet, men bråket pågår än.
Verkar vara flyktingar som kastar sten, slås och förstör.
Har tre frågor:
1. Är det någon speciell händelse som gjorde att upploppen bröt ut?
2. Har svensk media skrivit om detta? (länka gärna)
3. Vad tycker spanjorerna om detta?

https://www.youtube.com/watch?v=VQPdv7d8Evs#t=42
Citera
2015-08-17, 00:14
Medlem
Svårt att tolka kroppsspråket helt och hållet, men de kanske bara håller på och fixar i ordning uteplatsen litet.
Citera
2015-08-17, 00:18
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Svårt att tolka kroppsspråket helt och hållet, men de kanske bara håller på och fixar i ordning uteplatsen litet.
Ja, dom försöker få det att se ut lite mer som hemma.
Nä, men skämt åsido, nån som sitter med info om händelserna som inte är på spanska?
Citera
2015-08-17, 00:23
Medlem
http://spanishnewstoday.com/death-of-illegal-street-vendor-provokes-tension-in-tarragona_22021-a.html#.VdEM8PntlBc

Jobbigt att googla ser jag.
Citera
2015-08-17, 00:30
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
http://spanishnewstoday.com/death-of-illegal-street-vendor-provokes-tension-in-tarragona_22021-a.html#.VdEM8PntlBc

Jobbigt att googla ser jag.
Bra, svar på fråga 1.
Det är tydligen likadant i alla länder, illegala flyktingar förstör och lever satan.
Många turister fastnade i upploppet, undrar om det kommer att påverka den svenska turismen till Spanien. Fast då krävs förstås att det rapporteras om oroligheterna här i Sverige.

Du som är så kaptenfantastisk kanske kan googla fram svensk rapportering också? Jag hittade inget på aftonbladet iaf.
Citera
2015-08-17, 00:33
Medlem
De verkar tycka att det är polisens fel att nån hoppat från en balkong? Tja, då är det inbördeskrig igen. Man blir inte förvånad längre iaf.... Tokfan trodde väl att han kunde flyga.
Citera
2015-08-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
De verkar tycka att det är polisens fel att nån hoppat från en balkong? Tja, då är det inbördeskrig igen. Man blir inte förvånad längre iaf.... Tokfan trodde väl att han kunde flyga.

Nej. Man menade att den officiella versionen om personens död inte var sanningsenlig. Detta kan vi tro vad vi vill om. Det kan nog snarare jämföras med Husby, där det ju visade sig att polisens version kanske inte var helt riktig i slutändan. Detta verkar dock vara en väldigt, väldigt mycket mindre händelse.

Det legitimerar givetvis inte vandalisering.
Senast redigerad av KaptenFantastisk 2015-08-17 kl. 00:44.
Citera
2015-08-17, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Bra, svar på fråga 1.
Det är tydligen likadant i alla länder, illegala flyktingar förstör och lever satan.

Var står det att det är illegala flyktingar?
Citera
2015-08-17, 01:17
Medlem
Citat:
Nej. Man menade att den officiella versionen om personens död inte var sanningsenlig. Detta kan vi tro vad vi vill om. Det kan nog snarare jämföras med Husby, där det ju visade sig att polisens version kanske inte var helt riktig i slutändan. Detta verkar dock vara en väldigt, väldigt mycket mindre händelse.

Det legitimerar givetvis inte vandalisering.
Jo ni har kanske rätt i det, det är naturligtvis inte exakt samma sak - att den officiella versionen inte är sanningsenlig behöver förstås inte betyda att någon misstänker att någon annan orsakat en persons bortgång....eller hur det var. Det är svårt att direkt jämföra Husby med detta när det inte finns mer info i tråden. Och jag ägnade ingen tid åt att söka på nätet eller kontakta flera oberoende källor på plats för att få klarhet. Det var naturligtvis också fel att använda uttrycket inbördeskrig, när det "bara" rör sej om det gamla vanliga - upplopp, vandalisering, våld mot ordningsmakt, i det här fallet leder det även till störningar i kollektivtrafik osv.

Men likförbannat känns detta ständiga missnöje mot samhället i den här formen som ett slags lågintensivt inbördeskrig enligt mitt tycke i min alldeles egna lilla fantasivärld. Nog är det ett trasigt europa vi lever i.
Citera
2015-08-17, 02:25
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Var står det att det är illegala flyktingar?

Först, "illegal flykting" låter djävligt fel, borde ha skrivit "illegal invandrare" då det är två helt olika saker och inte har med varandra att göra.

Och som svar på din fråga, att det är illegala invandrare som stökar loss utgår jag från då den gruppen hör till de som pysslar med illegal gatuhandel i Spanien. Men det behöver såklart inte vara så. Dock så tror jag att de som kommit dit legalt och fått uppehållstillstånd aktar sig lite mer från att bete sig som tjackade apor...

Från artikeln du länkade:
Citat:
Illegal immigrants who cannot be repatriated have no legal means of earning an income, so many find themselves in the streets selling products (often contraband, fake branded goods, jewellery, handbags and trinkets)
Senast redigerad av StefanHeterJag 2015-08-17 kl. 02:35.
Citera
2015-08-17, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Från artikeln du länkade:

Ja, det rör således troligen den avlidne mannen. De andra vet vi ingenting om.
Citera
2015-08-17, 04:44
Medlem
Det är samma sak var de kommer. Och så har folk svårt att förstå varför Afrika ser ut som det gör. Detroit är väl 70-svarta. Finns massa videos om det. Här är ett litet smakprov från Italien.

Watch African migrants destroy southern Italy

http://m.youtube.com/watch?v=fX73ggsMNEI
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här