• 2
  • 3
2015-08-26, 09:12
Medlem
tjockballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jjadelandd
Folk tittar på mig eftersom jag är så jävla ful så att de får en chock eller tycker det är roligt.

Är du säker på att du är så ful då?
Ser du ut som Marty Feldman eller Carlos II av Spanien (kallad El Hechizado, "den vansinnige")? Tror nog att "menlös" är värre än "ful".
Citera
2015-08-26, 09:23
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Stirra tillbaka.
Citera
2015-09-01, 19:44
Medlem
Empatisk744s avatar
MarcoPolo: Jag tror det handlar om att självkänslan är i botten. Har själv upplevt när jag var 18-25 år att folk stirrade på mig. Jag kände mig ingenting värd. Jag kämpade i flera år i grupper där vi övade upp självkänslan. Numera kan jag ledigt stå inför 20-30 personer och tala, och känna att alla lyssnar på mig. Jag talar lugnt och ser alla i ögonen. Det är en härlig känsla! Bästa önskningar
Citera
2015-09-02, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empatisk744
MarcoPolo: Jag tror det handlar om att självkänslan är i botten. Har själv upplevt när jag var 18-25 år att folk stirrade på mig. Jag kände mig ingenting värd. Jag kämpade i flera år i grupper där vi övade upp självkänslan. Numera kan jag ledigt stå inför 20-30 personer och tala, och känna att alla lyssnar på mig. Jag talar lugnt och ser alla i ögonen. Det är en härlig känsla! Bästa önskningar

Hur övade du upp självkänslan?
Citera
2015-09-02, 10:22
Medlem
Empatisk744s avatar
Carnitine: Jag gick i en jättebra grupp, där vi alla fick god hjälp av terapeuterna med självkänslan. Ganska dyrt, dock. Vi övade om och om igen på varandra att stå upp för oss själva, att kunna säga ja och kunna säga nej. Självkänslan fick en rejäl skjuts framåt och vi lärde oss tro på oss själva och blev psykologiskt mycket starkare. Det var KBT i kombination med PSYKODYNAMISK terapi. PM:a gärna om du vill veta mera.
Citera
2015-09-13, 16:12
Medlem
Vesets avatar
Fick ett tips från en psykolog som ibland hjälper mot detta, när det känns som alla stirrar på dig försök att blicka utåt istället och överanalysera inte situationen (dvs "vad är det för fel på mig").

Kollar verkligen den där personen på just dig, kanske hon/han gör det för att du tittar på dem just i det ögonblicket?
Senast redigerad av Veset 2015-09-13 kl. 16:15.
Citera
2015-09-13, 17:10
Medlem
Hade kunnat förstå om du mördat någon och var på flykt, men det här är ju bara pinsamt TS, sök hjälp!
Citera
2015-09-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
När jag är sleten, irriterad eller skäms så tittar alla också på mig. Men när jag är pigg och kry så tittar de inte lika intensivt.

Någonting säger mig att det är psykologiskt, i alla fall för min del.

Hände mig nyss i en småstad som gimo, med omkring 10 olika personer under dagen som jag inte träffat förut och inte söker kontakt med, som tittade, medans tillbaka i uppsala nästan ingenting.
Vi får en speciell utstrålning beroende på var vi är, och vilket uppdrag vi har.
Det är såklart andligt, och har med sånt att göra som vi inte ser.
Du får 10 dåliga svar per 1 bra här ,så jag rekommenderar tex bibeln
Citera
2015-10-06, 20:47
Bannlyst
Jag tror jag är smått galen och det är därför folk tittar på mig.
Det är när jag försöker intala mig själv försök vara "normal", och då brukar det gå ännu mer åt helvete.
Citera
2025-06-23, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
När jag är sleten, irriterad eller skäms så tittar alla också på mig. Men när jag är pigg och kry så tittar de inte lika intensivt.

Någonting säger mig att det är psykologiskt, i alla fall för min del.
Fan samma här alltså. Folk blir lite rädda tror jag, när man är trött = blek och sammanbiten.

Folk ser en som farlig reagerar instinktivt? De blir även väldigt passiva
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in