Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-08-16, 17:13
  #25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoMute
Näthatet brukar många gånger vara värre än det du beskrev och i en helt annan kategori.


Fast återigen, det är väldigt olika det som klumpas ihop till »näthat«.
Citera
2015-08-16, 18:21
  #26
Medlem
nitlott123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Jag har fått för mig att sexuella trakasserier mot kvinnor har ökat lavinartat de senaste årtiondena. Är det inte kladdande på krogen så är det oönskade kukbilder på Facebook eller skamlösa förslag i största allmänhet. Det hade varit intressant att få reda på hur det är att vara det feminina könet under en veckas tid och att själv bli utsatt för någonting som så många kvinnor idag tycks uppleva.

Nu är jag man och kan därför inte göra annat än att fråga:

Hur ofta upplever du sexuella trakasserier, i vilka sammanhang och när hände det senast?
Kan det överhuvudtaget finnas någonting i det som kan upplevas som smickrande eller intresseväckande?
Var går din gräns mellan smicker och trakasserier?
När börjar det bli obehagligt?

Och till oss män att besvara:

Har du någonsin sett en tjej bli ofredad, har det hänt ofta och hur hanterade du situationen?
Hur ska vi med utan ont uppsåt befrias från kvinnors tvivel och rädsla, går det?
Vad anser du är smicker och när tycker du att det övergår till trakasserier?

Har ni några fler frågeställningar som rör ämnet så är det bara att fylla på och diskutera kring det.
är ju en ganska tunn linje mellan en komplimang och ett skamlöst förslag
Citera
2015-08-16, 19:01
  #27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoMute
/.../

Näthatet brukar många gånger vara värre än det du beskrev och i en helt annan kategori.
Men det kanske börjar nånstans.
Visst har ungar varit odrägliga genom alla tider, men nu är de ju skyddsobjekt och ska snudd på inte ha gränser.
Citera
2015-10-01, 01:53
  #28
Medlem
swimmingpools avatar
Nån tjej här som varit med om detta? Sånt händer la inte i Sverige? Eller? Var finns sånt här?

http://www.slate.com/blogs/xx_factor...dited_out.html
Citera
2024-02-04, 19:08
  #29
Medlem
Ostepopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Nån tjej här som varit med om detta? Sånt händer la inte i Sverige? Eller? Var finns sånt här?

http://www.slate.com/blogs/xx_factor...dited_out.html

Händer säkert, men vad det inte talas om är att kvinnor håller på exakt likadant. Dom skriker efter en och gör katt ljud i örat på en och ställer sig framför en osv... värst är tjejer när dom är 3 eller fler i en grupp då vågar dom skrika efter en och göra stön ljud och katt ljud.


https://www.youtube.com/watch?v=75aX9mlipiY
Citera
2024-02-04, 21:49
  #30
Avstängd
jag har bara sett tjejjer bli sexuellt trakaserad i sjund klass.
Det var av av nåt riktigt dampbarn.

Sen dess har jag aldrig sett nåt men jag har våldtagit många gånger själv, men det är ju inte sexuella trakaserier.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback