Cyklade downhill igår utan fullfacehjälm, trillade på ett stort drop, rullade runt ett varv och ställde mig upp igen. Fick lite skrapmärken och endast ett litet rött skrapsår över ögat.
Senare mot kvällen märkte jag att det var riktigt ömt och det började svälla, jag kylde ner det så gott jag kunde, nu när jag vaknar så sa min polare att jag fått en inre blödning som tynger ner ögonbrynet ( ser ut som ett kinesöga) det är svagt blått på ögonlocket.
Ska dessutom börja mitt jobb imorgon på en ny skola, vill inte se ut som ett missfoster. Finns det något sätt man kan dölja/påskynda detta?
Ja precis haha, finns det inget sätt att kunna få ner svullnaden?
Ptjaa, det enda du kan göra är väl att ha lite is på vilket du redan gjort och sedan vila så sköter det sig själv. Dessvärre hinner den nog inte gå ned till på måndag, kan ta några dagar
Till er som har liknande problem, fick tips om att sova högt med huvudet (huvudet över hjärtat) så det inte kommer mer blod = blålila runt ögat. Svullnaden har niu gått ner och det som återstår är endast den blålila färgen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!