2015-08-16, 10:29
Medlem
Hej!

Cyklade downhill igår utan fullfacehjälm, trillade på ett stort drop, rullade runt ett varv och ställde mig upp igen. Fick lite skrapmärken och endast ett litet rött skrapsår över ögat.

Senare mot kvällen märkte jag att det var riktigt ömt och det började svälla, jag kylde ner det så gott jag kunde, nu när jag vaknar så sa min polare att jag fått en inre blödning som tynger ner ögonbrynet ( ser ut som ett kinesöga) det är svagt blått på ögonlocket.

Ska dessutom börja mitt jobb imorgon på en ny skola, vill inte se ut som ett missfoster. Finns det något sätt man kan dölja/påskynda detta?
Citera
2015-08-16, 10:59
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Du kommer nog inte hinna göra något innan du börjar på jobbet, tyvärr. Uppsök en läkare om inte svullnaden går ned!

Sensmoralen: Cykla inte snabbt ned för backar
Citera
2015-08-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspackad-huggorm
Du kommer nog inte hinna göra något innan du börjar på jobbet, tyvärr. Uppsök en läkare om inte svullnaden går ned!

Sensmoralen: Cykla inte snabbt ned för backar

Ja precis haha, finns det inget sätt att kunna få ner svullnaden?
Citera
2015-08-16, 11:16
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyllbordet
Ja precis haha, finns det inget sätt att kunna få ner svullnaden?

Ptjaa, det enda du kan göra är väl att ha lite is på vilket du redan gjort och sedan vila så sköter det sig själv. Dessvärre hinner den nog inte gå ned till på måndag, kan ta några dagar
Citera
2015-08-16, 14:10
Medlem
ternlunds avatar
Kontakta läkarvården i hopp om att de kanske kan komma med något tips till dig hur du går till väga för att sänka svullnaden på så kort tid.
Citera
2015-08-17, 22:16
Medlem
Till er som har liknande problem, fick tips om att sova högt med huvudet (huvudet över hjärtat) så det inte kommer mer blod = blålila runt ögat. Svullnaden har niu gått ner och det som återstår är endast den blålila färgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in