Då Försäkringskassans telefonlinje är stängd under helgen så ser jag om någon här vet svaret på min fråga:
För några dagar sedan så skickade jag in min ansökan för bostadsbidrag via Försäkringskassans e-tjänster. Såg nu imorse att jag hade misstolkat hur man skulle redovisa studiemedel och på grund av det så skrev jag in fel uppgifter (redovisade bägge lånedelen och bidragsdelen, när man bara behöver skriva in bidragsdelen).
För att lösa detta så skickade jag in en ny ansökan via deras e-tjänster med korrekt information samt så meddelade jag om den äldre ansökan och att detta var en uppdaterad ansökan via deras fält för övriga upplysningar.
Det jag är fundersam över (då jag nu har två aktiva ansökningar), när väl handläggaren redovisar mitt ärende för att ta ett beslut, kommer h*n ta till hänsyn bägge ansökningarna och se att en av dem två är den korrekta eller behandlas ansökningarna separat?
Är det lugna puckar för mig eller kommer jag behöva ringa upp deras kundsupport på Måndag för att begära att den äldre ansökan avslutas i förtid för att slippa eventuella problem?