Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-24, 00:23
  #2125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Programmet hette Toffelhjältarna och visades på mornarna under jullovet 1984: http://www.oppetarkiv.se/video/24950...1-av-9?ac=toff . Jag älskade båda dessa serier, även om Toffelhjältarna inte innehöll några lättklädda damer... Jag vill också minnas att programmet varvades med tecknad film, typ Scooby Doo som var en konstant bristvara i åttiotalets DDR-Sverige, vilket bidrog till att jag satt bänkad framför teven en halvtimme innan det började; stirrandes på testbilden.



De gjorde en rymdserie som var rätt bra. Alltid snygga tjejer i deras program. Sedan åkte de ut och kom aldrig mera tillbaka!
Citera
2016-07-24, 00:24
  #2126
Medlem
Sn0wdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Efter att ha sett filmen Kon-Tiki så letade jag efter en koppling till Bengt Danielsson (som var med på resan med Kon-Tiki). Jag fann då den här gamla TV-serien från 1963. Någon som kommer ihåg den?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Viller...avet_(TV-serie)

Japp, den kommer man ihåg.

Bengt Danielsson var väl någon slags konsul på den där ögruppen och medverkade även i denna TV-serie.
Citera
2016-07-24, 02:19
  #2127
Medlem
ArneIIIs avatar
Det kanske nämnts tidigare i tråden men Sten, Beril
och Rolf. Kommer ni ihåg det?

Var väl de gubbarna som var med i Dabrowski också..?
Citera
2016-07-24, 07:43
  #2128
Medlem
FrankieStubbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Det kanske nämnts tidigare i tråden men Sten, Beril
och Rolf. Kommer ni ihåg det?

Var väl de gubbarna som var med i Dabrowski också..?
Ett av de roligaste TV-programmen som någonsin skapats i Sverige och tyvärr sorgligt bortglömt.

Finns på Youtube: https://m.youtube.com/watch?v=JBxo_tNkC8c

Mvh.
Citera
2016-07-24, 11:27
  #2129
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
De gjorde en rymdserie som var rätt bra. Alltid snygga tjejer i deras program. Sedan åkte de ut och kom aldrig mera tillbaka!


Cozmoz hette den tydligen. En TV-serie som helt gått mig förbi. http://www.solstollarna.se/tvserier_cozmoz.htm
Citera
2016-07-26, 23:54
  #2130
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Någon som minns "Det var en gång"? Det var en riktigt bra serie som var kanadensisk och som dels handlade om människans utveckling
Finns tråd om den, (FB) Fransk tecknad serie "Det var en gång"

Kanadensisk? Nej, det tror jag inte. Fransk
Citera
2016-12-22, 22:25
  #2131
Medlem
Benny Hill Show tycker jag känns bortglömt i alla fall i svensk tv.

Varför den inte visas vet jag inte, en massa andra serier kan ju tydligen visas hundra gånger.
Citera
2016-12-23, 11:28
  #2132
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Benny Hill Show tycker jag känns bortglömt i alla fall i svensk tv.

Varför den inte visas vet jag inte, en massa andra serier kan ju tydligen visas hundra gånger.


Om du tänker efter så tror jag du inser varför den inte visas.
Citera
2016-12-23, 17:11
  #2133
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
De gjorde en rymdserie som var rätt bra. Alltid snygga tjejer i deras program. Sedan åkte de ut och kom aldrig mera tillbaka!

Cozmoz.. Helena Seger (Zlatans) gör en av rollerna där
Citera
2016-12-23, 21:39
  #2134
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Benny Hill Show tycker jag känns bortglömt i alla fall i svensk tv.

Varför den inte visas vet jag inte, en massa andra serier kan ju tydligen visas hundra gånger.
En aning gubbsjuk för svensk tv år 2016. Kommer ihåg när den gick på söndagar innan den avlöstes av Cosby.
Citera
2016-12-23, 21:49
  #2135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du tänker efter så tror jag du inser varför den inte visas.
Visas ju i andra länder nu år 2016, i Sverige så får man ju knappt skämta om någonting längre.
Citera
2016-12-23, 22:59
  #2136
Medlem
Madgetts avatar
Nudlar och nollåttor är bortglömd. Jätteflopp på sin tid där seriens gimmick, att den sändes i två kanaler samtidigt med två olika kameravinklar, var det enda de satsat på. Manus, skådespeleri, regi, ljussättning ovs glömde de bort i sammanhanget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback