2012-08-27, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
En tecknad serie som jag tänker på ibland, men som jag inte minns namnet på, handlar om tre stycken killar och en tjej, som är prinsessa. De åker runt i rymden och slåss mot diverse fiender. Killarna har dräkter på sig och de har alla olika vapen/krafter. Tjejen är någon slags ledare och hon och en av killarna har någon typ av kärlekshistoria mellan sig. Jag vill minnas att i ett avsnitt bråkar prinsessan och hennes "kille", och jag minns att jag blev skitledsen när jag såg det. Jag tyckte att de hörde ihop och inte skulle bråka. Serien är från 80-talet. Jag skulle vilja se den igen.

En annan serie som jag brukade titta på var Ray - Grottpojken. När han hittade sin mamma, då blev jag rörd, haha. Och Sandy-Bell är en annan klassiker. När hon och den elaka Eva blev vänner efter att ha blivit strandade på en ö, haha, det tyckte jag var jätteberörande.

Skulle tro att du tänker på "Starzinger".
http://www.youtube.com/watch?v=jyQxpoRT7Pc
Citera
2012-08-27, 13:49
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forhekset
"Jag vill dö som en man som älskar penis"
Citera
2012-08-27, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Forhekset

Ja! Den är det. Tack

Starzinger, jag minns inte alls namnet, men jag minns introt.
Citera
2012-09-09, 09:55
Medlem
Skumgummis avatar
mitt minne är nog inte det bästa men jag har för mig att det var ett barnprogram där en person använde sig av filmjölk målade med det
Citera
2012-09-09, 11:18
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
"Jag vill dö som en man som älskar penis"

Va?
Citera
2012-11-26, 17:52
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumgummi
mitt minne är nog inte det bästa men jag har för mig att det var ett barnprogram där en person använde sig av filmjölk målade med det

Det var Johan Hagelbäck som gjorde detta program (skaparen av Charles Nonsens). Sök på hans namn så hittar du kanske något
Citera
2012-11-26, 17:55
Medlem
m00nst0nes avatar
Häromdan kom jag att tänka på ett trevligt inslag som ofta sågs i SVT förr i tiden, på 80- och 90-talet nämligen TV-sända pjäser som oftast brukade utspela sig i t.ex en lägenhet. Ofta sågs Ernst Hugo Järegård bland rollerna. Det kunde vara pjäser på cirka 1-2 timmar och dessa sändes oftast mitt på dagen (då det förmodligen var väldigt få som tittade på dessa).

Jag saknar detta.
Citera
2012-12-26, 20:24
Medlem
Mediemannens avatar
LORRYLorry på julafton

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En del lorry sketcher finns ju utgiven på DVD. Helt enkelt underbar DVD. Jag skulle gärna velat se mera. En del sketcher är kanske lite otidsenliga då det byggde på aktuella händelser men det mesta håller än och är outstanding.
I analogi med topiken (Bortglömda TV-program) fann jag precis detta klipp på Youtube som just handlar om julen.

En rolig diskussion på klassiskt Lorrymanér, två par emellan.
Vet någon när SVT sände detta?

Här är klippet: Lorry - Julafton
Citera
2012-12-26, 21:30
Medlem
Någon som minns natt-tv på Tv4, gick 95-96?
Citera
2012-12-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Någon som minns natt-tv på Tv4, gick 95-96?

Menar du mjukporren?
Citera
2012-12-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Menar du mjukporren?

Nej det var det var flera program som gick under namnet Natt-Tv. Det var väl ingen succé direkt. Minns det för att jag låg i lumpen då och tv:n gick hela natten.
Citera
2012-12-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Nej det var det var flera program som gick under namnet Natt-Tv. Det var väl ingen succé direkt. Minns det för att jag låg i lumpen då och tv:n gick hela natten.

Unsolved Mysteries med Robert Stack var ett program som jag minns. Han hade perfekt speakerröst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in