2013-04-30, 11:29
Medlem
HemligaSallskapets avatar
På måndagsmorgonen tar en kvinna en svarttaxi från Stureplan men körs inte hem utan till Brännkyrkagatan, Södermalm där hon utsätts för en fullbordad våldtäkt av chauffören som släpat in henne i en närliggande fastighet. Boende i huset hjälper kvinnan att tillkalla polis vid 05-tiden och hon förs chockad till sjukhus.

Inget signalement har givits av polisen som sig bör. Rimligen har kvinnan fått en ungefärlig uppfattning över utseende (pigment, längd, vikt, ansiktsstruktur) men vad är allmänvärdet i en sexualförövarens signalement? Hur många svarttaxichaufförer i Stockholm är svenska? Kan vi förutsätta att aktuell chaufför kommer stå på Stureplan ikväll igen?

http://www.friatider.se/blev-erbjuden-skjuts-hem-valdtogs
http://avpixlat.info/2013/04/29/fullbordad-valdtakt-pa-sodermalm/#disqus_thread
Citera
2013-04-30, 11:33
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Det påminner mig om att det skett en del liknande svarttaxivåldtäkter i centrala Stockholms på sistone, kommer sponant på en annan kvinna på Östermalm som tog en svarttaxi i slutet av januari och våldtogs kort därpå av chauffören i ett soprum på Karlaplan.
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/misstankt-valdtakt-i-svarttaxi_7872350.svd
Citera
2013-04-30, 11:38
Moderator
Schlesiens avatar
Ny rubrik

Utgången rubrik:
Svarttaxichaufför våldtar kvinna på Södermalm

/ Moderator
Citera
2013-04-30, 13:20
Medlem
Kickexs avatar
Aj då.
Vad var det för fastighet specifikt? Känns lite mysko....
Citera
2013-04-30, 15:12
Medlem
Någon som vet något mer om det här?
Var någonstans på Bärnnkyrkagatan ska det ha skett? I vilken fastighet?
Citera
2013-04-30, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
På måndagsmorgonen tar en kvinna en svarttaxi från Stureplan men körs inte hem utan till Brännkyrkagatan, Södermalm där hon utsätts för en fullbordad våldtäkt av chauffören som släpat in henne i en närliggande fastighet. Boende i huset hjälper kvinnan att tillkalla polis vid 05-tiden och hon förs chockad till sjukhus.

Inget signalement har givits av polisen som sig bör. Rimligen har kvinnan fått en ungefärlig uppfattning över utseende (pigment, längd, vikt, ansiktsstruktur) men vad är allmänvärdet i en sexualförövarens signalement? Hur många svarttaxichaufförer i Stockholm är svenska? Kan vi förutsätta att aktuell chaufför kommer stå på Stureplan ikväll igen?

http://www.friatider.se/blev-erbjuden-skjuts-hem-valdtogs
http://avpixlat.info/2013/04/29/fullbordad-valdtakt-pa-sodermalm/#disqus_thread

Om det är samma våldtäkt som det pratades om på ABC-nytt igår, så är mannen identifierad men inte gripen.
Varför gå ut med signalement och få hundratals samtal om allt möjligt, när man redan vet vem det är?

Nu har jag inte gått in på bloggarna som du länkar till, så jag har ingen aning om vad det står där.

Edit; ABC-nytt är lokala nyheter i Stockholm med omnejd.
Senast redigerad av nantes 2013-04-30 kl. 15:29.
Citera
2013-05-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Dennis
Någon som vet något mer om det här?
Var någonstans på Bärnnkyrkagatan ska det ha skett? I vilken fastighet?

Jag misstänker att det var någonstans på bortersta västra delen av Brännkyrkag, dvs i Högalid, omkring nr 114–118.

Jag bor i närheten och vaknade i måndags morse omkring tjugo över fem av vad jag trodde var skrik. Fortfarande yrvaken tyckte jag att jag hörde fler skrik men medan jag vaknade till var det tyst. På morgonen stod en polisbil på Brännkyrkagatan, på gatan mellan husen 114 och 116.

Jag är som sagt inte säker, men det är inte osannolikt. I Aftonbladet stod det att larmet kom in 05.20.
Citera
2013-05-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pufforap
Jag misstänker att det var någonstans på bortersta västra delen av Brännkyrkag, dvs i Högalid, omkring nr 114–118.

Jag bor i närheten och vaknade i måndags morse omkring tjugo över fem av vad jag trodde var skrik. Fortfarande yrvaken tyckte jag att jag hörde fler skrik men medan jag vaknade till var det tyst. På morgonen stod en polisbil på Brännkyrkagatan, på gatan mellan husen 114 och 116.

Jag är som sagt inte säker, men det är inte osannolikt. I Aftonbladet stod det att larmet kom in 05.20.

Det låter rimligt. Jag bor själv i närheten men inte tillräckligt nära för att ha hört eventuella skrik.
Frågan är hur han kan ha fått in henne i fastigheten? Det är väl vanliga bostadshus där?
Kan väl iofs ha varit något soprum eller liknande där dörren kan ha stått på glänt, men det känns lite väl slumpartat.

Förövrigt väldigt tyst om det här i media. Någon som har något nytt?
Citera
2013-05-01, 21:51
Medlem
thedarknesss avatar
Det hände på Brännkyrkagatan 116. En kompis bor i fastigheten och hörde skrik runt 5 på morgonen och ringde då polisen. Till höger om porten finns en nedgång till ett cykelförråd (?) och det var nog där det skedde.
Citera
2013-05-01, 22:37
Medlem
http://www.ladda-upp.se/bilder/mggvlsuquftcep/

En bild över fastigheten. Rätta mig om jag har fel, men här har jag markerat den enda plats som ser ut som en nedgång till ett förråd.
Om det hände i trappan, så borde väl någon ha hört något under själva brottet och kunnat avstyra det? Det finns ju fönster och balkonger bara några meter därifrån, och personligen så sover jag alltid med fönstret lite på glänt så här års, vilket någon i den här fastigheten också borde ha gjort.

Om det hände i själva förrådet, vilket skulle förklara varför ingen hörde och ingrep under själva "akten", så kvarstår frågan - hur i hela friden kom han in där?
Citera
2013-05-01, 23:15
Medlem
I samma sändning (ABC-nytt) som det påstods att GM var identifierad, men ej gripen, så berättades det även att övergreppet skett i ett vindsutrymme.
Är det möjligt i den fastighet som verkar aktuell just nu?

Kan jag ha missuppfattat det hela, eller ha blandat ihop det?
Kan man kolla gamla lokalnyheter?

Att jag kom ihåg nyheten var just för att omständigheterna var märkliga. Offer hoppar in i svarttaxi, GM identifierad och BP vindsutrymme.

Självklart väntade jag mig en mastodonttråd när jag loggade in på FB, men nej ...
Citera
2013-05-03, 09:49
Medlem
Läste i pappersupplagan av Metro att GM är 32 år, BO är 24 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in