Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-12, 19:12
Medlem
Drullknulls avatar
Ponera att en medlem notoriskt blir avstängd med olika konton i flera år, återkommer med några nya konton, postar i samma ämnen och skapar samma typ av trådar, hens signum är en hög andel av sina trådar i papperskorgen. Om denna medlem blir rapporterad flera gånger under en halvårsperiod med graverande exempel, moderatorerna inte agerar, admin inte agerar, då har den tidigare avstängda medlemmen fått amnesti fastän det inte skall kunna gå.

Min fråga är hur ni ser på en sådan situation, skall det tolkas om att vissa kan straffa in sig och på så sätt få amnesti?
Citera
2015-08-12, 19:24
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Min fråga är hur ni ser på en sådan situation, skall det tolkas om att vissa kan straffa in sig och på så sätt få amnesti?
jag skulle nog snarare beskriva det som att man lyckats mygla sig in och gå under radarn, samt att man haft den helt osannolika turen att inte bli upptäckt av moderatorerna trots påstötningar från användarhåll. någon annan skulle kanske beskriva det på ett annat sätt. allt är som bekant möjligt. givetvis undrar jag varför du ställer denna fråga, och varför det alls är intressant med denna sorts tolkningsoperationer.

ett annat, närliggande fall, är att en användare bestämmer sig för att ett visst konto är ett troll till en avstängd användare, skickar 100 RP:s för 1.07 och sen misslyckas med att ta in att moderatorerna gjort en annan bedömning. men det är inte det du pratar om väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in