2015-08-26, 14:28
Medlem
http://www.st.nu/blaljus/brott/timra...t-barnvaldtakt
Bör ju vara den yngre av de två som avses?
Citera
2015-08-26, 14:43
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymtilldoden
http://www.st.nu/blaljus/brott/timra...t-barnvaldtakt
Bör ju vara den yngre av de två som avses?

Det bör det ju rimligtvis vara. Det borde även rimligtvis vara så att RM mycket riktigt varit släppt ur häktet och inte kommer att åtalas under samma punkt. Om han sedan blir åtalad över något annat här, återstår att se.

Eller är det RM som är vittnet som intygar att kompisen mycket väl visste tjejens ålder?
Senast redigerad av K.Stroganoff 2015-08-26 kl. 14:47.
Citera
2015-08-26, 16:06
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Inte för att vara småaktig, men om det är så att RM inte längre är misstänkt för barnvåldtäkt, så borde denna tråd flyttas till "aktuella brott och kriminalfall" . Kanske med en liten ändring/tillägg i rubriken.

Jag är inte ute efter att slå någon moderator på fingrarna, men jag vet vilka konsekvenser detta ändå kommer att få för den s.k. dokusåpakändisen.
Citera
2015-08-31, 13:45
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Inte för att vara småaktig, men om det är så att RM inte längre är misstänkt för barnvåldtäkt, så borde denna tråd flyttas till "aktuella brott och kriminalfall" . Kanske med en liten ändring/tillägg i rubriken.

Jag är inte ute efter att slå någon moderator på fingrarna, men jag vet vilka konsekvenser detta ändå kommer att få för den s.k. dokusåpakändisen.

Tror inte ens det spelar någon roll längre, oavsett om R.M var inblandad i själva samlaget eller inte så var han på ett eller annat sätt inblandad i händelsen. Han vittnar säkert mot P.K eftersom det påstås finnas filmbevisning samt vittne (R.M?).

Oavsett vad så kommer R.M ändå inte kunna visa sig på gatorna i stan.
Citera
2015-08-31, 23:21
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Tror inte ens det spelar någon roll längre, oavsett om R.M var inblandad i själva samlaget eller inte så var han på ett eller annat sätt inblandad i händelsen. Han vittnar säkert mot P.K eftersom det påstås finnas filmbevisning samt vittne (R.M?).

Oavsett vad så kommer R.M ändå inte kunna visa sig på gatorna i stan.

Helt rätt och precis min mening. RM är inte huvudman i målet och därför släppt ur häktet. Självklart är han rökt i Sundsvall ändå. Han har torskat jobbet och kommer nog för all framtid att ha en stämpel på sig. Oavsett vad som hände i hans lägenhet.

Huvudmannen är Kerttu. Därför tycker jag att den här tråden ska flyttas. Kerttu är ingen kändis whatsoever. Inte ens i Timrå.

Jag försvarar ingenting i den här härvan. Jag tycker dock att tråden ligger på fel ställe, utefter den nya informationen som idag är offentlig.

Det är SÅ jag resonerar...
Citera
2015-09-02, 15:26
Medlem
Inget nytt? R.M släppt och endast P.K som buras in?
Citera
2015-09-07, 13:24
Medlem
Ingen som har något?
När är rättegång? Någon som vet?
Citera
2015-09-15, 01:57
Medlem
Aumis avatar
Är inte Susanne ihop med Matthias än?
Citera
2015-09-15, 16:52
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aumi
Är inte Susanne ihop med Matthias än?

Det vet vi inte innan du förklarat vilka Susanne och Matthias är och vilken relevans det har till den här tråden...
Citera
2015-09-20, 09:34
Medlem
downbelows avatar
Jag såg en av dom igår inne i stan på kvällen.

Är båda släppta från häktet och varför?

Har det inte väckts något åtal ?
Citera
2015-09-23, 19:07
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Rättegången har tydligen varit. Den s.k. kändisen gick helt fri. Hans polare fick däremot ett halvårs fängelse och något runt 30 000:- i skadestånd till "barnet". Barnet intygade i rätten att hennes egen medverkan hade varit helt frivillig.

Jag misstänker att "våldtäktsmannen" får en fotboja, avräknat häktningstiden, och att skadeståndet delas lika så småningom. Förhållandet fortsätter som vanligt när barnet fyllt 15...
Citera
2016-01-31, 17:23
Medlem
downbelows avatar
Nån som har domen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in