2003-07-06, 00:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad är det för slags drog? Hurdan blir man, biverkningar etc.. ?

Har hört talas om några värktabletter som man kan få utskrivna hos läkaren t.ex. om man har opererat sig eller nått i den stilen. Minns inte vad de hette dock... nån som vet vad jag menar för någon?
Citera
2003-07-06, 00:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad innehåller Rohypnol?
Verksamt ämne är flunitrazepam.
Dessutom ingår:
laktos (vattenfri) 117 mg, mikrokristallin cellulosa, hypromellos, polyvidon, natriumstärkelseglykollat, indigokarmin (färgämne E 132), etylcellulosa, talk, magnesiumstearat, titandioxid (färgämne E 171), gul järnoxid (färgämne E 172), triacetin.

Förpackningsstorlekar:
Tabletter 1 mg:
tryckförpackning ā 30 st.
endosförpackning ā 50 st.

Hur verkar Rohypnol?
Rohypnol påverkar överföringen av vissa signalsubstanser i centrala nervsystemet, vilket ger en muskelavslappnande och kramplösade effekt.

Innehavare av försäljningstillstånd
Roche AB, Box 47327, 100 74 Stockholm

Tillverkare
F. Hoffmann-La Roche Ltd., CH-4070 Basel, Schweiz

Vad används Rohypnol för?
Rohypnol används som sömnmedel vid olika former av sömnstörningar (svårigheter att somna in, för tidigt uppvaknande, för många nattliga uppvaknanden).
Rohypnol kan även ges som förberedelse för operationer och mindre ingrepp.

När skall Rohypnol inte användas?
Rohypnol ska inte användas vid överkänslighet mot ingående ämnen. Rohypnol ska inte heller användas om du ibland får uppehåll i andningen när du sover (sömnapné).

Att tänka på innan och när Rohypnol används
Det finns en risk att bli beroende av Rohypnolvid långvarig behandling eller vid höga doser.
Rådgör med läkare innan du påbörjar behandlingen om du har nedsatt lever- eller njurfunktion, andningsproblem, myasthenia gravis (svår muskelsvaghet) eller är missbrukare.
När behandlingen med Rohypnol ska avslutas efter en längre tids behandling bör dosen minskas gradvis. Därigenom minskar risken för abstinensbesvär (t ex oro, svettningar, darrningar, irritation). Rådgör med din läkare.

Graviditet
Risk finns att fostret påverkas. Rådgör därför alltid med läkare före användning av Rohypnol under graviditet.

Amning
Det är möjligt att ett barn som ammas kan påverkas. Använd därför inte Rohypnol under amning annat än på bestämd ordination från läkare.

Trafikvarning
Vid behandling med Rohypnol kan reaktionsförmågan nedsättas. Detta bör beaktas då skärpt uppmärksamhet krävs, t ex vid bilkörning.

Vad skall Du undvika när Du använder Rohypnol?
Behandlingseffekten kan påverkas om Rohypnol tas samtidigt med vissa andra läkemedel. Behandlande läkare behöver därför känna till sådan samtidig medicinering. Undvik alkohol i samband med Rohypnolbehandlingen.

Doseringsanvisning
Dosen bestäms av läkaren, som avpassar den individuellt för dig.
Ändra aldrig själv den dos som föreskrivits utan att rådgöra med din läkare.
Det är viktigt att man tar tabletten omedelbart före sänggåendet eller först när man inte har somnat naturligt. Rohypnol verkar vanligen inom 20 minuter.

Vad skall Du göra om Du tagit för stor dos?
Om du har fått i dig för stor mängd av Rohypnol, kontakta alltid läkare, sjukhus eller Giftinformationscentralen tel 112.

Vilka biverkningar kan Rohypnol ge?
Vanligast: Dåsighet.
Mindre vanliga: Yrsel, huvudvärk, svårighet att samordna rörelser, minnesluckor, förvirringstillstånd, muskelsvaghet.
Sällsynta: Upphetsning, aggressivitet, hallucinationer, mardrömmar, svårigheter att somna.
Höga doser kan ge förvirring hos äldre.

Förvaring och hållbarhet
Rohypnol ska förvaras i originalförpackningen och oåtkomligt för barn.
Används före utgångsdatum som står på förpackningen.

Copyright Š Roche AB

Senaste revision. den 6 mars 1998
Citera
2003-07-07, 00:50
äldre konto (old)
Ej medlem
inte så insatt men.

Vad är det för slags drog? Rohynol är en sömtablett. men tror nog du redan visste det.

Hur man blir? på två rohynol ovh två stora stark så försvinner hämningar rätt fint. Som på alkohol fast mer. Du blir lite kortsaktigt *oövervinnlig" känsla.

Biverkningar: Du har hört säkert om folk som gjort "ovanliga" grejer på rohypnol. Grova missahandlingar och sånt. Sen tar du för mycket så kan du få rätt fina blackous vilket ite är så trevliga. bi verkning och biverkning..man kan sluddra rätt fint vilket inte är så skoj. har min kompisa sagt. :roll:

Nejmen, ta det lugnt med ropparna. Sprid lite kärlek istället. är du tjej så ring mig på ### ####

Ha det bra folk!

Ta inget du inte vill ha. Ge till mig.
Citera
2003-07-07, 13:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Fördel: du glömmer hur jävligt allt är för en stund

Nackdel: Allt blir mycket jvligare dagen efter. Inte många tripåpar fören du slått ner någon / skadat dig själv och liknande. Totalt livsfarlig drog

Håll dig borta från roppar..
Citera
2003-07-07, 14:57
Medlem
%s avatar
Jag blir då inte det minsta aggresiv dom gånger jag tagit roppar. Vill hellre ligga och vila än att slåss.
Citera
2003-07-07, 15:12
äldre konto (old)
Ej medlem
%: Dem jag träffat som fått själva "ruset" av rohypnol är inte så pigga på att ligga och vila när dem fått det. Men säkert olika för olika.

fan...nån som vet varför det blev "om du är tjej ring" på mitt inlägg?

samma med "Ta inget du inte vill ha. Ge till mig.".

Har inget minne av att jag skrev detta detta..
Citera
2003-07-09, 01:43
äldre konto (old)
Ej medlem
vad ligger priset på roppen på gatan?
runt 10 spänn?
Citera
2003-07-09, 13:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Räkna med att betala mellan tio och tjugo kronor ifall du handlar styckvis. Närmare 20 än 10:-
Citera
2003-07-11, 20:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Är inte rohypnol en riktig blatte drog?
Svar: Nej. :twisted:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto