2015-08-12, 08:07
Bannlyst
Ikea-tråden är invandrad av vad många kallar troll. Dock tycker jag att det inte handlar om vanliga troll. Troltrådar likt "Jag har vunnit 10 miljoner - vad göra?" tycker jag är ok då dessa kan vara intressanta ändå. Men troll i seriösa trådar är ju rent sabotage och helt meningslöst.
Mitt förslag är permanent avstängning för trådsabotage.
2015-08-12, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htknils
Ikea-tråden är invandrad av vad många kallar troll. Dock tycker jag att det inte handlar om vanliga troll. Troltrådar likt "Jag har vunnit 10 miljoner - vad göra?" tycker jag är ok då dessa kan vara intressanta ändå. Men troll i seriösa trådar är ju rent sabotage och helt meningslöst.

Maximera antalet inlägg per tråd, kanske med användning av tidsenhet
också så att ingen behöver sluta skriva helt om sitt favoritämne. Men
låter det sig göras ?
2015-08-12, 09:12
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ikea-tråden är invandrad av vad många kallar troll. Dock tycker jag att det inte handlar om vanliga troll. Troltrådar likt "Jag har vunnit 10 miljoner - vad göra?" tycker jag är ok då dessa kan vara intressanta ändå. Men troll i seriösa tradare är ju rent sabotage och helt meningslöst.

Kan du ta och citera några troll?
Alla har sin syn på saken, vi är här för att diskutera mm
2015-08-12, 09:44
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Kan du ta och citera några troll?
Alla har sin syn på saken, vi är här för att diskutera mm
Mycket lär ha raderats och tråden är enorm, blir inte så lätt att hitta.

Men jag håller med TS, i IKEA-tråden så är det bl a en användare, jallekalleballe, som aktivt och medvetet spridit desinformation som baseras på hans fantasi eller rent av illvilja som sedan blivit trådsanningar och spridits över resten av internet. Det har även framkommit ett par självhävdade vittnen som snabbt visat sig vara troll men vars vittnesmål blivit citerade upprepade gånger och så småningom blivit trådsanningar.

Visar det sig t ex att JalleKalles fantasier om huvudkapningar inte stämmer så kommer samtliga "bildvittnen" och övriga vittnesmål som hämtats ur tråden och spridits som fakta att spåras till flashback som kommer få röven sönderkickad som det vanliga rasseforumet. Händelsen är så starkt sprängstoff att det politiskt skulle kunna innebära betydligt bättre saker för sverige än att smutskast flashback, t ex att svenska befolkningen får nog och kräver handling mot vänsterkrafterna som bagatelliserar flyktingrelaterade brott och istället gör gärningsmännen till offer för SD's rasism.

detta är exempel på ena vittnet som blivit trådsanning: (FB) Carola och Emil Herlin knivdödade på Ikea Västerås, 10/8 2015. 2 gripna, varav 1 skadad. redan där är det nu i efterhand bevis på ren lögn eftersom han vittnar om ett rasblandat par, han fortsätter sedan med sitt vittnesmål som blir mer detaljerat och uppenbart är rena påhitt, men det stoppar inte pöbeln från att göra det till sanningar några sidor senare.

Och som ett brev på posten; http://nyheteridag.se/nyheter-idag-granskar-pastaende-om-halshuggning-pa-ikea-var-pahittat/

Mods som kan se raderade inlägg kan ju kolla jallekalleballes posthistorik i tråden och ge sin syn på om han har något att göra med dessa rykten eller ej...
Senast redigerad av emapti 2015-08-12 kl. 10:18.
2015-08-12, 09:46
Medlem
Citat:

Ditt förslag är meningslöst så länge du inte specificerar vilka inlägg du menar.
Exempel på "trollinlägg" enligt dig? Länka eller citera.
2015-08-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Mycket lär ha raderats och tråden är enorm, blir inte så lätt att hitta.

Visst ljugs det en massa på flashback. Forumet är känt för det, och det skämtas ju till och med om det. Och en viss grupp tycks övertygad om att sanningen är mot dom och att dom därför behöver sprida myter för att driva sin agenda. Inget nytt det heller.

Men vad menar du att flashback ska göra åt det? Alvarligt? Ska mods sitta och bedöma inlägg och bestraffa dom som dom personligen anser vara bluff? Tror du det skulle vara bra för debatten?
Senast redigerad av Orden 2015-08-12 kl. 10:40.
2015-08-12, 10:27
Medlem
Emerains avatar
Nu är jag inte moderator i det aktuella delforumet, men jag ger ett generellt svar ändå.

Vi har redan ett förbud mot att tramsa runt och förstöra trådar i form av regel 0.03. I övrigt är det fullt tillåtet att ha fel på Flashback, och de som anser att det är fel får diskutera tillbaka och argumentera för varför personen har fel. Men moderatorerna på Flashback ska inte sätta sig som facit och bestämma vilka användare som har rätt och fel.

Så bara för att du har fel, och vet om att det är fel, så är det inte nödvändigtvis förbjudet att skriva. Det händer att listiga användare lockar in andra användare i fällor så de andra användarna får varningar för att de går off topic genom att skriva inlägg som enbart går ut på "TROLL!".

Det finns inte så mycket vi kan göra, och i min mening så ska vi verkligen inte börja sätta oss upp och värdera inläggens sanningshalt. Vi ska inte "hm, detta stämmer ju inte, så det raderas" eller "användaren är ju ett troll, så det blir ingen varning på detta trams-inlägg där någon skriker troll". Att enbart skrika troll är överlag mot reglerna. Anser ni att någon inte ska diskuteras med så får ni helt enkelt inte svara på dennes inlägg.
2015-08-13, 16:24
Medlem
najass avatar
Fortsätt i (FB) Flashback måste lösa problemet med mega-trådarna varje gång något stort händer.

Låst

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in