Vem gillar inte att städa när man här stekt?
Men för att svara på OP fråga så måste jag säga att det inte är någon speciell ritual för att bli lite mer "kreativ". Sativor är bra på det här då tankar och idéer kommer lite lättare i vågor typ. Sitter jag och håller på med något grafik projekt och jag tar ett par bloss så känner jag efter ett tag att tankar som jag vanligt vis också kanske hade fått bara kommer in lite lättare, en oljad tanke typ glider till medvetandet lite lättare än vanligt. ^^
Sen är det inte så att man bara kommer på SUPER BRA idéer, utan bara FLERA idéer som kanske annars hade försvunnit bland alla miljoner tankar man har under en dag bara genom att vara vid liv.
Men det här kommer även i vågor som sagt, iaf för mig. Rätt som det är så kan jag sitta o pilla som fan i 30-40 minuter, man får ett "flow" i tankeverksamheten typ. Sen innan man vet om det så sitter man där och de kreativa krafterna har lämnat dig, bara för att återkomma vid ett senare tillfälle. :P
Det gäller även att lära känna sig själv. När känner du dig som mest kreativ UTAN substanser?
För mig är det på natten det kommer. När hela världen sover och du kan vara ensam med dina tankar, det är då jag gillar att göra något kreativt. Försöker jag mitt på dagen så är det så mycket annat som händer och som stör ens fokusering eller kreativa anda på olika plan. Medans vissa är helt tvärt om kanske. ^^