2015-08-10, 11:31
Bannlyst
Är det inte äckligt med en player som knullat halva stan och haft 100 flickvänner? Är det inte svårt att lita på en sådan kille? Skulle ni inte känt er som en i mängden?
Citera
2015-08-10, 11:45
Medlem
Heliopoliss avatar
Många kommer säga att de inte vill ha en sådan kille. Att det är äckligt, tyder på omognad, osäkerhet osv. Detta stämmer inte. Finns inga nackdelar. Tjejer ser sig inte som en i mängden, utan som om de är utvalda ur mängden á la "han kan få vem han vill men väljer mig!". Detta är allt de tänker på. Lita inte på de tjejer (och killar) som påstår annat.
Citera
2015-08-10, 11:45
Medlem
Du kan kolla på deras handlingar för att få svaret.

Nej, de bryr sig inte, de föredrar att bli runtskickade av en exklusiv grupp players än att nöja sig med en medelmåttig kille som inte fått knulla lika mycket.
Citera
2015-08-10, 12:01
Medlem
DixieDs avatar
En man som skryter om det för mig är äcklig och bör hålla sitt avstånd till mig.

En man som insett att det var fel och ångrar sitt förflutna när han var ung är en annan femma. Då skulle jag respektera hans ärlighet och även förstå att han är seriös nu.

Det är en stor skillnad på män som aldrig inser deras fel och män som gör det. Jag är en öppen människa som förlåter men går man runt och skryter om det och tror att det är mer manligt när en man ligger med 50000 kvinnor så kan han ta sitt pick och pack och dra
Citera
2015-08-10, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
Du kan kolla på deras handlingar för att få svaret.

Nej, de bryr sig inte, de föredrar att bli runtskickade av en exklusiv grupp players än att nöja sig med en medelmåttig kille som inte fått knulla lika mycket.

Och det tragiska är att dessa players behandlar sina kvinnor som skit, och kvinnorna ska alltid gråta ut om det och fråga sig varför de aldrig kan få träffa en snäll kille. Och ändå så forsätter dom att vara vara med dessa svin....A never ending circle.
Citera
2015-08-10, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
En man som skryter om det för mig är äcklig och bör hålla sitt avstånd till mig.

En man som insett att det var fel och ångrar sitt förflutna när han var ung är en annan femma. Då skulle jag respektera hans ärlighet och även förstå att han är seriös nu.

Det är en stor skillnad på män som aldrig inser deras fel och män som gör det. Jag är en öppen människa som förlåter men går man runt och skryter om det och tror att det är mer manligt när en man ligger med 50000 kvinnor så kan han ta sitt pick och pack och dra

Förlåter?
Du menar att han haft andra innan han kände dig är något du behöver förlåta. Det låter lite konstigt. Även att han skulle behöva ångra sitt förflutna. Han kanske tyckte om det utan att för den sakens skull skryta, för det är ju pubertalt. Men har inte hört någon som gör det faktiskt sedan högstadiet.

Jag tycker varken eller. Är dock ingen fan av att veta detaljerna.
Citera
2015-08-10, 12:09
Medlem
Katzyns avatar
Äckligt är det väl inte, men avtändande och negativt ja.

Är det en man i min egen ålder så kan han väl ha hunnit med några utan att det är så konstigt, men snackar vi tresiffrigt hamnar det absolut på minuskontot.

Som du säger, har han legat med allt på ben han fått chansen till, så finns det ju ingen anledning för mig att tro att det inte gäller mig också. Att det inte är något speciellt med just mig utan bara att han sett chansen att stoppa in den, av underordnad betydelse i vem.

Dessutom tycker jag det säger dåliga saker om hans karaktär i övrigt. Jag tror inte på att män får ut särskilt mycket sexuellt av att ligga med vilken tjej som helst som han inte känner eller gillar särskilt. Det rör sig säkert bara om att samla hack i räknestickan och få bekräftelse och självförtroende av det snarare än den sexuella upplevelsen i sig. Så en kille som ligger med alla han får chansen till har antagligen dåligt självförtroende och ett osunt bekräftelsebehov. Det är inte sexigt.
Citera
2015-08-10, 12:11
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnitine
Förlåter?
Du menar att han haft andra innan han kände dig är något du behöver förlåta. Det låter lite konstigt. Även att han skulle behöva ångra sitt förflutna. Han kanske tyckte om det utan att för den sakens skull skryta, för det är ju pubertalt. Men har inte hört någon som gör det faktiskt sedan högstadiet.

Jag tycker varken eller. Är dock ingen fan av att veta detaljerna.

Eftersom jag är strikt på den punkten så vill jag att den jag väljer är lika punktlig på det.

Jag vill inte ha en "soptunna" som alla har använt men om det är så att jag faller för en man som haft ett sådant förflutet och han har en personlighet som jag tycker om så kan jag gå med på att låta det gå.

Om han gillade det livet och njöt så är jag inte rätt person för honom. Då är det bättre att han lämnar innan han får en chans
Citera
2015-08-10, 12:12
Medlem
vonDunajewskans avatar
Hej, snubbar. Vad roligt att ni redan "vet" vad "alla" tjejer kommer svara och hur de resonerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Jjadelandd
Är det inte äckligt med en player som knullat halva stan och haft 100 flickvänner? Är det inte svårt att lita på en sådan kille? Skulle ni inte känt er som en i mängden?
Det är äckligt om han är dum och inte fattar att man måste använda kondom/inte testar sig regelbundet. Annars: näe. Man kan dra slutsatser om människors personligheter, beteende och värderingar utifrån mycket, men antalet ligg är nog inte ensamt en faktor värd att ens nämnas.

Nu talar jag visserligen bara för mig själv. En del tjejer kanske bryr sig om sådant, tror i regel att det är tjejer som romantiserar med sex (eller ser sex som något som är kärleksakten reserverat) eller som är väldigt osäkra på sig själva. Och varför skulle man ens få veta vad ens partner gjort och med hur många (om det nu är en partner man vill ha)...? Det är den potentiella partners ensak.

Vad är ens en "player"? Himla abstrakt uttryck som borde ha stannat kvar i folks högstadievokabulär och inte följt med in i vuxenlivet. Är en player en person som "leker" med andras känslor, såsom ordet hintar om? För i så fall kan man väl aldrig lita på en player ifall man vill ha en kärleks- eller vänskapsrelation, oavsett hur många denne har legat med?

Om man istället menar "random snubbe som legat mycket", spelar väl inte antalet sexpartners roll? Hur många man har legat med speglar ju i princip ingenting av hur en människas personlighet och värderingar ser ut, knappt ens hur bra man är på sex. En snubbe som varit i ett tvåårigt förhållande och haft i snitt en gång sex varannan dag har haft sex 365 gånger, jämför med en snubbe som legat med 365 olika brudar (vilket förmodligen tagit honom mer än två år). Vad har han lärt sig av det? Förhoppningsvis att använda kondom.

En person kan känna sig som "en i mängden" i en kärleksrelation även om "mängden" består av typ 3 ex, det handlar som sagt mer om hur säker personen är på sig själv och hur bekräftad man känner sig i relationen. Svartsjuka har oftast mer att göra med ens egen självkänsla än något annat.

Om det bara gäller ett ONS eller KK skulle de flesta nog inte bry sig ett dugg om hur sexpartnerns tidigare sexvanor ser ut. För när allt kommer om kring är väl ONS:et eller KK:n inte heller så mycket annat än "en i mängden"...?
Citera
2015-08-10, 12:19
Medlem
är det något som skett för länge sedan skiter jag i det men vill givetvis se provsvar på div sjukdomar först.
men om det är en som frekvent ligger runt (ny varje helg typ) då blir jag fundersam över vad denne har för problem eg som gör att han agerar så, och nej det blir Inget ligga...
Citera
2015-08-10, 12:22
Bannlyst
De bryr sig inte det minsta, liksom de flesta killar inte bryr sig det minsta om tjejen har knullat runt mycket.
Citera
2015-08-10, 12:43
Medlem
Mitt intryck är att dom flesta tjejer inte tänder på själva siffran i sig. Det är liksom ingen öppnare att säga "tja, jag har knullat hela den här klubben". Det är snarare bieffekter som gör det positivt, både uppenbara och anade, vilket i min erfarenhet players (tex. turkiska strandraggare) ofta själva poängterar.

Hårda bieffekter:
- Han är extrovert
- Han vet vad tjejer vill höra
- Han för sig självsäkert och underhållande socialt
- Han ser nog i alla fall rätt så attraktiv ut (fräscha kläder, frisyr, inte fet, osv.)

Möjliga mjuka bieffekter (varierar i effektivitet beroende på tjejens grad av efterblivenhet och upphetsning):
- Han får tjejen att känna sig speciell både uttryckligen och indirekt
- Bra i sängen jämfört med en kille som inte knullat lika mycket
- Möjligen nåt annat, orkar inte komma på nåt mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in