2015-08-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E259
Håller helt med.

Citat:
Nja, här tycker jag iaf OV mycket väl kan ta tag i hans arm och bestämt leda han ut från stället.
Där kan jag inte hålla med. Första åtgärd bör i detta läget inte vara fysisk. Först om verbal tillsägelse inte fungerar bör OV handgripligen leda ut TS

Citat:
Har OV tagit tagit tag i hans finger och brutit det med flit så har OV gjort fel, ja. Jag ställer mig dock frågande till att OV verkligen gjort det.

Ja det kan vi omöjligt veta. Att spekulera ger inget utan vi bör utgå från vad TS beskriver och där ser jag inget som motiverar fysiskt ingripande.

Visst kan vi spekulera i trovärdighet osv men det blir bara just spekulationer och det kan vi syssla med i olika riktningar i all evighet men det leder ingen vart och har inget intresse för tråden.
Istället bör vi vara sakliga och utgå från det TS undrar över och istället för att spekulera så bör vi förhålla os till den information vi har utan att hitta på egen information.

Därför skrev jag som jag skrev, TS agerande är nog för att motivera en avvisning. Först när avvisningen vägras motiveras en fysisk avlägsning och om då motstånd sker får en omhändertagning ske.
Enligt TS har inte en avvisning skett utan OV har hoppat rakt på omhändertagande och det är inte ett korrekt förfarande av OV
Citera
2015-08-15, 00:01
Medlem
Zohans avatar
Citat:
Har OV tagit tagit tag i hans finger och brutit det med flit så har OV gjort fel, ja. Jag ställer mig dock frågande till att OV verkligen gjort det.

Du ställer dig frågande till att mitt finger är brutet eller till att ordningsvakten bröt det? Vill du se sjukintyg är det bara höra av dig. Och nej jag snubblade inte på fyllan vilket förmodligen hade varit ordningsvaktens försvar i ev. förhör. Men jag släpper hela den här händelsen nu, inga vittnen som kan vara till min fördel, jag var i en polismans ögon "aspackad". Fråntagen min frihet i c.a. 5 timmar, fick min rättvisa genom knappen att kalla på vakten i fyllecellen, han fick springa sig svettig. Så allt som allt är jag ganska nöjd.
Citera
2015-08-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zohan
Du ställer dig frågande till att mitt finger är brutet eller till att ordningsvakten bröt det? Vill du se sjukintyg är det bara höra av dig. Och nej jag snubblade inte på fyllan vilket förmodligen hade varit ordningsvaktens försvar i ev. förhör. Men jag släpper hela den här händelsen nu, inga vittnen som kan vara till min fördel, jag var i en polismans ögon "aspackad". Fråntagen min frihet i c.a. 5 timmar, fick min rättvisa genom knappen att kalla på vakten i fyllecellen, han fick springa sig svettig. Så allt som allt är jag ganska nöjd.

Så du hämnades alltså på en 3:e part? Att du var full och odräglig framgår klart av vad du själv skriver.
Som jag skrivit tidigare rättfärdigar inte det övervåld från OV men om det här är typiskt beteende från dig så är risken stor för fler och allvarligare incidenter i framtiden.
Citera
2015-08-15, 01:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Jag tror han ställde sig frågande till om OV bröt fingret med flit.
Citera
2015-08-15, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Där kan jag inte hålla med. Första åtgärd bör i detta läget inte vara fysisk. Först om verbal tillsägelse inte fungerar bör OV handgripligen leda ut TS

Absolut, men ibland kan det vara på plats att agera direkt och bestämt. Tillsägelse först, visst när sådan är möjlig och kan förväntas ge effekt. Men utifrån det TS själv beskrivit verkar han ju inte direkt ha varit resonabel.

Citat:

Enligt TS har inte en avvisning skett utan OV har hoppat rakt på omhändertagande och det är inte ett korrekt förfarande av OV

Nej helt klart skall avvisning ske först( PL 13 före LO), åtlyds inte en sådan tillsägelse kan man leda iväg vederbörande med ett enkelt ledgrep, fungerar inte det så blir mer våldsanvändning aktuell osv osv.

Dock finns det situationer när man nog inte skall prova sig fram utan man får gå på tex LOB direkt.
Citera
2015-08-19, 11:05
Medlem
Citat:
så ni menar att höja ett finger när man förklarar något är tillräckligt för att bli omhändertagen och behandlad som skit, nu sitter jag med världens jävla mega gips och är grymt sugen på att polisanmäla.

papprerna på sjukskrivningen står det till och med "vridvåld", så att jag skulle snubblat eller skit funkar ju inte för den här snubben i rätten isf. synd and snutar aldrig kan vara objektive när det gäller anabola vakter som springer runt och är fittor mot alla.

höjde fingret (var ca 1-2 meter ifrån han) och sa nåt i stil med "ni vakter är fan likadana allihop"

Men herregud, bete dig som den vuxna människa du är. Du verkar ligga på den mentala nivån som en 15-åring som precis skaffat en ACAB-tröja. Jag har aldrig fått mitt finger eller något annat brutet av varken ordningsvakter/väktare eller polis. Kan det vara för att jag vet hur man beter sig?

Du har bara dig själv och ditt dåliga omdöme att skylla, inte någon annan. Dessutom kommer du att förlora i rätten.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in