2015-08-07, 22:02
Medlem
Tjena! När jag ska starta ett spel så står det följande:

se till att du har directx 9.0 eller högre installerat kontrollera också att ditt grafikkort uppfyller minimikraven, och att du inte stängt av hårdvaruaccelerationen i egenskaper för grafikkortet.

Har haft min dator ett ganska bra tag nu och har aldrig tidigare stött på något problem, har heller inte ändrat något. Startar jag om datorn fungerar det igen ett litet tag sen kommer samma skit upp igen. Allt fungerar felfritt annars som youtube osv, det här händer bara när jag ska spela. Help me plz flashback!

PS, jag har kollat allt som nämns men kan inte hitta något fel
Citera
2015-08-08, 05:34
Medlem
moffacurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pakten94
Tjena! När jag ska starta ett spel så står det följande:

se till att du har directx 9.0 eller högre installerat kontrollera också att ditt grafikkort uppfyller minimikraven, och att du inte stängt av hårdvaruaccelerationen i egenskaper för grafikkortet.

Har haft min dator ett ganska bra tag nu och har aldrig tidigare stött på något problem, har heller inte ändrat något. Startar jag om datorn fungerar det igen ett litet tag sen kommer samma skit upp igen. Allt fungerar felfritt annars som youtube osv, det här händer bara när jag ska spela. Help me plz flashback!

PS, jag har kollat allt som nämns men kan inte hitta något fel

Har du kollat så du har rätt version av directx installerad? Avinstallerat tidigare versioner av tjänsten?
Kan hänvisa dig till Microsofts officiella hemsida där du även där kan få hjälp i detta:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/179113

Prova se till så att du verkligen får bort alla gamla directx filer också innan du installerar en ny version.
Citera
2015-08-08, 05:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in