2016-01-05, 00:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Jag tror också att för Kristoffer så var mordet bara en bisak mot målet. Att få knulla en snygg brud. Det var det var han var ute efter om han så skulle döda henne först. Jag tror att när det gäller seriemördare så är det sexuella en stor drivkraft till morden. Makt, upphetsning, kontroll, kicken.

Den fullständiga kontrollen hade han då hon var död. Det var det första han hade i tankarna att döda.
Ströp någon extra minut också så han var säker på att hon var död. Att han hade sex med den döda kroppen bekymrade inte honom utan tvärtom. Han hade inte haft något utbyte att ha sex med en levande tjej.
Citera
2016-01-05, 19:50
Avslutad
Har aldrig kunnat släppa det faktum att GM faktiskt blev av med oskulden i samband med gärningen... Oerhört vidrigt sätt att göra det på för första gången om det nu ens räknas
Citera
2016-01-05, 20:21
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag har promenerat i skogen. Platsen dit han tog henne är sjukt nära banan och risken utifrån hans perspektiv är knasigt stora.

Hela grejen är gigantiskt absurd och blir inte mindre absurd om man ser platsen han agerade på....
Citera
2016-01-05, 21:59
Medlem
För ett år sen var gm en vanlig 19 årig kille på väg ut i vuxenlivet,nu en galen sexmördare,,,,
Citera
2016-01-06, 02:01
Medlem
david908s avatar
Jag fattar inte att GM inte tog chansen att åka långt åt helvete bort därifrån. Han väntade ju på att polisen skulle komma och ta han. Om han hade velat komma undan med det så hade han ju lämnat landet och allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Har aldrig kunnat släppa det faktum att GM faktiskt blev av med oskulden i samband med gärningen... Oerhört vidrigt sätt att göra det på för första gången om det nu ens räknas

Klart det räknas.
Senast redigerad av david908 2016-01-06 kl. 02:04.
Citera
2016-01-06, 04:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrHugo
Den här snubbens tankeapparat är rätt olik de flesta andras. Troligen saknar han helt
förståelse för andra människor. Då kan han inte heller ha någon känsla för moral, rätt, och fel.
De begreppen handlar ju om hänsyn till andra människor.
Kvar blir den småbarnsaktiga tanken "Jag vill ha X. Om jag inte får det så tar jag det."

Min uppfattning är att han gick ut med tanken att få sig ett ligg denna kväll.
Eftersom det inte fanns i hans världskarta att attrahera en tjej på normalt sätt,
så återstod möjligheten att ta vad han ville ha. Han fattar att en tjej som just blivit
överfallen inte kommer att ligga still och vara tyst, så den praktiska lösningen blir
att börja med att strypa henne, bara för att kunna göra det han egentligen vill.

Angående det anala är han som en femåring som kommits på med något bus;
Han erkänner det han är helt överbevisad om, men han vet att det anala är skämmigt,
så där nekar han in absurdum. Däremot är det lätt att erkänna mordet, för det var ju
bara en sidohändelse i hans bild av det som hände. Han fick göra det han tänkt sig,
och för honom är det ingen skillnad på ett levande eller dött offer.

Nja men tror dock som du i vissa anseenden. Snygg brud ? Ingen betydelse. Kunde det vara vem som oavsett kön eller en levande person ? Ingen betydelse. Ta i beaktande hans problematik

Nu tror du, tror påtalar jag. Istället för att tala om en seriemördare bör du tala om vad som drev denne "pöjk" över kanten. Jag pratar också utifrån en tro men har man en FUP och det RP - uttalandet, (det sistnämda som aldrig lämnas ut i min värld men nu gjorde det så i detta fall) så kan man läsa mellan de mörkade raderna.

Här handlar det om en grabb vars sociala förmågor är illa, så illa. Gällande nekrofili finns inte allt för mycket att tillgå men det viktiga här verkar vara iatt tjejen var död. Var hon död ? Där finns berättelsen men såklart kan vi ta den "uddes" historia med en nypa salt men jag tror någonstans att det var "motivet".

Längtan, kanske fel ordval, att få ha sex ifall man är nekrofil är en kropp som är apatisk, tyst ,
kan inget känna, säger inget om tillvägagångssättet, ger ingen respons, tom kall o s v. Samtliga nekrofiler har en del personlighetsstörningar. Flertalet cirka 50 % ( lite mindre än så) mördar för att komma åt ett lik. Så jävla lätt är det inte att ha tillgång till en död. Ifall du inte har en viss sorts tjänst.

Beträffande analsex så tror jag inte KJ tycker ämnet är tabu, så är det inte i dagsläge. Tabu alltså. Inget fult alltså. Däremot kan "aspiens" få en uppfattning att det innebär "bög"sex. Detta "böguttalande" kommer jag att få skit för men kör, jag har kunskapen via både det ena och det andra på min sida o s v och tar därav debatten i rätt tråd om så behövs. Aspiens "sociala" sexuella spel är ett ämne i sig. Vill påminna att jag inte här bara talar om aspergare ensamma i sin "diagnos" utan "diagnosen" med ett flertal symbioser.
Senast redigerad av LKVN 2016-01-06 kl. 05:17.
Citera
2016-01-06, 11:50
Medlem
Är det någon som kan ladda upp ljudfilerna från rättegången?
Upplever att det går att göra en mer djupgående analys om Kristoffer med den.
Citera
2016-01-06, 13:05
Medlem
Jag undrar om gm någonsin kommer få ligga . Igen ,för vem. Vill ligga mednågon som haft sex med en avliden person,,,den avlidna ida var ju väldigt vacker,men det har väl ingen betydelse
Citera
2016-01-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
För ett år sen var gm en vanlig 19 årig kille på väg ut i vuxenlivet,nu en galen sexmördare,,,,

Det är tveksamt om han var vanlig ens på utsidan.
På insidan har han aldrig någonsin varit vanlig.
Citera
2016-01-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nu tror du, tror påtalar jag. Istället för att tala om en seriemördare bör du tala om vad som drev denne "pöjk" över kanten.

Har jag trott någonting om en seriemördare????
Citera
2016-01-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david908
Jag fattar inte att GM inte tog chansen att åka långt åt helvete bort därifrån. Han väntade ju på att polisen skulle komma och ta han. Om han hade velat komma undan med det så hade han ju lämnat landet och allt.
Han är ett barn utan pengar och har ingen anknytning till utlandet
Citera
2016-01-06, 14:54
Medlem
david908s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Han är ett barn utan pengar och har ingen anknytning till utlandet

Du har väl lite pengar. Jag har inga pengar alls men om jag hade varit han så hade jag cyklat, gått upp till norrland eller så. Han kan ju inte på fullaste allvar tro att han skulle komma undan med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in