Citat:
Ursprungligen postat av
AdamBomb
Alltså, vilken risk han tog. Det tar ju ändå en viss tid att strypa en människa och om jag förstått saken rätt (?) så ströps hon i spåret och därefter släpade han bort kroppen. Med tanke på att de flesta joggare springer mellan 6.4 km/t till 9.6 km/t så ger ju det att om strypningen och bortforsling av kropp utom synhåll tar 60 sekunder så får det inte vara en joggare på väg mot dem från endera hållet på 106-160 meter.
Möjligt att min bedömning av tidsåtgång för strypning och bortforsling utom synhåll är fel men det ger ändå en bild av vilka små marginaler han hade för att komma undan.
Jag har också tänkt mycket på just det och just detta är en av anledningarna som jag tror att han skulle ha begått ett liknande dåd i framtiden om inte polisen gripit honom.
Förstår ni vilka extremt sjuka och samtidigt extremt starka drivkrafter en person måste ha om man begått ett sådant brott på ett sådant extremt riskabelt ställe och på en sådan extremt riskabel tidpunkt.
Som jag nämnt tidigare så har jag inte koll på just detta spår men jag har sprungit i väldigt många andra spår runt om i landet och motionsspår brukar vara som tätast trafikerade på kvällstid under sommaren.