2015-08-07, 21:00
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnsdagsFyllo
Jag har personligen sett vildsvin mellan glädjen och stora väsby.
På E4:an. Det är ju visserligen inte runbyskogen, men dom kan ju röra sig över stora ytor.

Har inte följt tråden och vet inte om jag tillför nåt.
Vildsvin i det här fallet är helt uteslutet!
Citera
2015-08-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Jag tycker platsen för överfallet/mordet är intressant.

Säg att det är en psykiskt störd person som går ut i motionsspåret med avsikt att skada någon, varför väljer han Runbyspåret och inte Kairospåret ?
Kairospåret är mycket längre och därmed större avstånd mellan motionärerna, dvs mindre risk att bli "upptäckt" av någon.
Även Kairospåret har långa sträckor där det är omgiven av skog och lätt att gömma sig i.
Varför valde han Runbyspåret vid ett klockslag då många trafikerar det ?
Tyder det på att han kanske inte planerat det hela så noga ? Eller att han själv brukar röra sig i just det specifika spåret ?
Eller tyder det på att han hade en relation till IJ och var ute efter just henne ?

Karta på spåren:
http://www.upplandsvasby.se/2/uppleva-och-gora/idrott-motion-och-friluftsliv/friluftsliv-och-motion/motionsspar.html

Kan ju vara så att glest mellan motionärerna var just det han inte ville ha, eftersom det minskar chansen att hitta ett lämpligt offer. Ta det långa spåret: säg att en manlig motionär på 50 + kommer joggande och sedan dröjer det kanske en timme tills en kvinna öht dyker upp, det är ju inget drömscenario för någon som har bestämt sig. Vid ett spår med hyfsat många motionärer ökar chansen att någon som "faller GM" i smaken snabbt kommer joggande.
Citera
2015-08-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Hon kanske blev nödig och tog sig långt ifrån spåret och med byxorna nere föll och slog huvud i en sten. Kan tänka mig att scenen liknar ett våldsbrott.

En frisk människa dör inte av ett sådant fall.
Citera
2015-08-07, 21:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Oavset vilka djur som finns i den där "dungen" så är chansen att något av djuren i vår fauna skulle döda en joggare obefintlig så alla snälla, lägg ner djurspåret. T.ex. så är en flock vildsvin totalt ofarliga för en människa. De gömmer sig och du ska vara glad om du får en skymt av dom.

Varken älg eller vildsvin är ofarliga för en människa. Dagens människor är oftast så urbaniserad att de inte längre förstår att vilda djur kan vara farliga.
Nu tror jag dock inte att det på något sätt att det skulle vara relaterat till BO.s tragiska död.
Citera
2015-08-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Utveckla gärna.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
Vildsvinsattack pa manniska

https://www.youtube.com/watch?v=5WwK_1SFE_8

https://www.youtube.com/watch?v=7f9LI0RCgNQ

edit: lade till en lank
Jägare och hundar, jag nämnde joggare så du får nog leta lita till.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Hon kanske blev nödig och tog sig långt ifrån spåret och med byxorna nere föll och slog huvud i en sten. Kan tänka mig att scenen liknar ett våldsbrott.

Nej den scenen liknar inte ett våldsbrott.
Citera
2015-08-07, 21:04
Medlem
OnsdagsFyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-70
Vildsvin i det här fallet är helt uteslutet!

Det tror jag med, men ville bara belysa att det finns vildsvin i trakterna, då jag läste att nån trodde annat.
Citera
2015-08-07, 21:07
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jasså. Är du en internationellt känd fallskadeexpert?
Träffar det illa kan du dö när du ramlar ur sängen.
Citera
2015-08-07, 21:07
Medlem
Citat:
Utveckla gärna.

Det är ju ett litet fall, även om stenen är hård. Man har ett skallben som skyddar hjärnan och det ska mycket till innan man dör av skallskada. Det är ju om skallen krossas på plats eller om man utvecklar en blödning som inom några timmar ger svullnad och tryck inne i huvudet. Möjligen kan hon dött om tinningen slagit i en hård kant, men ändå, hon borde hunnit ringa 112.
Citera
2015-08-07, 21:08
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Varken älg eller vildsvin är ofarliga för en människa. Dagens människor är oftast så urbaniserad att de inte längre förstår att vilda djur kan vara farliga.
Nu tror jag dock inte att det på något sätt att det skulle vara relaterat till BO.s tragiska död.
T.o.m. en järv på 10-15 kilo är farlig för en människa och skulle lätt kunna döda vem som helst av oss men tack och lov vet de inte om att de kan.
Citera
2015-08-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jasså. Är du en internationellt känd fallskadeexpert?
Träffar det illa kan du dö när du ramlar ur sängen.

Ja, om du ramlar ned på ett knivblad. En frisk ungdom dör inte av ett fall ur sängen, inte heller du. Möjligen skröpliga Agda 97 som bryter vartenda ben i kroppen av fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in