Finns det någon rissort som är god kall , inte okokt utan i en kall matlåda med kalkon och purjolök.
Eller finns det något annat som passar ?
Jobbar i skogen så har ingen möjlighet att värma maten.
Är inte så kräsen men testade jasminris igår och det vart inte så kul kallt.
Du skulle kunna prova Shirataki nudlar, det finns i många välsorterade mataffärer. Dom säljs också av hälsokostföretag då de är utan (eller väldigt lite) kolhydrater.
Dessa kan ätas kalla, och även icke tillagada - ska bara sköljas i kallt vatten och stå några minuter innan man äter. Inte jättemycket smak men det kan du ju själv ordna med krydda om du vill.
Prova någon bulgursallad (t ex. rödlök, tomater, gurka, olivolja, citronsaft, limesaft och bulgur då) går och variera ganska mycket tills man hittar något som man tycker om.
Pastasallad är ganska fint, finns massvis med olika recept
Annars håller jag med om att grejer som bulgur, cous-cous, taboulleh och liknande funkar bättre kallt. Är det kolhydrater man eftersträvar kan man kanske överväga något bröd eller tortilla istället.
Är en mindre mängd kolhydrater jag är ute efter och lite mättnadskänsla/lunchkänsla.
Jag skall testa bulgur nästa vecka och tror det blir kanon, vet ej varför jag inte kom på det själv =)
Förra året köpte jag såna lågkalorinudlar från Gymgrossisten och det var nog bland det vidrigaste jag ätit och jag är långt ifrån kräsen.