2015-10-05, 02:06
Medlem
Mikado69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Drunkningstillbud har en klar och tydlig betydelse. Och den betyder ej att man dör.

Detta berodde endast på att pojken hade behövt slå ett världsrekord med råge,för att överleva. Hade han gjort det skulle säkert Expressen bett pm ursäkt för detta.

Jag dök efter den drunknade pojken och var där redan minut ett. vattenförhållandena under ytan var mycket dåliga för mig/övriga och pojken hittades efter dryga trettio minuter.

Rekordet för att överleva under vatten med hjärtstopp sommartid är 15 min. Nu kanske du förstår varför Expressen skrev det de gjorde,pojken hade aldrig en chans. Han fick också lite mer uppmärksamhet i och med det,än när han dog.

Han var ju också enda hjälten därute den dagen. Jag som var ganska ensam i mitt sökande,misslyckades.

De övriga c.a 100 talet personer,där många fotade,filmade och såg på var heller inga hjältar kan jag lova.
Senast redigerad av Mikado69 2015-10-05 kl. 02:35.
Citera
2015-10-05, 02:14
Medlem
Mikado69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Nej, han är vid liv, än så länge:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2793096-15-aringens-skador-fortsatt-livshotande

Bedrövligt att Expressen falskeligen påstår att en person som fortfarande lever har drunknat. Att någon riskerar att drunkna är inte synonymt med fullbordat faktum. Jag anar en viss betydelseglidning bland journalister med obefintlig språkkänsla. Drunkning är en dödsorsak, inget annat.

Detta berodde endast på att pojken hade behövt slå ett världsrekord med råge,för att överleva. Hade han gjort det skulle säkert Expressen bett pm ursäkt for detta del.

Jag dök efter den drunknade pojken och var där redan minut ett. Vattenförhållandena under ytan var mycket dåliga för mig/övriga och pojken hittades efter dryga trettio minuter.

Rekordet för att överleva under vatten med hjärtstopp sommartid är 15 min. Nu kanske du förstår varför Expressen skrev det de gjorde,pojken hade aldrig en chans.

Pojken fick också lite mer uppmärksamhet 4 Augusti då han "drunknade" än när han dog 18 dygn senare.

Det var ju hela meningen med "den drunknade pojken" ...
Senast redigerad av Mikado69 2015-10-05 kl. 02:36.
Citera
2015-10-05, 02:17
Medlem
Mikado69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendis
Vikten av klart vatten är helt klart underskattad. Skillnaden på 1m och 10m sikt gör all världens skillnad. Nu vet jag inte hur det var vid Askim idag, men rimligen sämre än längre ut vid havet.

En klok kommentar,då jag inte såg mycket ett par meter ner,när jag dök omkring efter pojken
Citera
2015-10-05, 02:20
Medlem
Mikado69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88418
Tydligen lite svagt intresse att hjälpa till där ute i Askim.

http://www.expressen.se/gt/de-dok-efter-den-drunknade-pojken/

Ja,vi var i huvudsak två privatpersoner och sedemera räddningstjänsten som ingrep,medans de övriga 100 talet personer tittade på,filmade och fotograferade i ett Sverige 2015
Citera
2015-10-05, 02:27
Medlem
Mikado69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Stod i GP också. Undrar om inte "avled" i detta fall betyder att man stänger av livsuppehållande apparatur? Jämfört med andra drunkningar i sommar har han legat på sjukhus ganska länge, kan det bero på att man vill lokalisera anhöriga först?

Hans syster bor här i Göteborg och fick info direkt,även mamman i Eritrea. Han och läkarna kämpade på i arton dygn. De och vi ville att han skulle slå ett världsrekord med råge
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in