2005-10-23, 15:19
Bannlyst
felpost
Citera
2005-10-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomat
Vem är det som kör över er?
1. DIF:s informationschef som tvingar er att plocka bort länken.
...eller
2. Expressen som berättar att DIF:s informationschef tvingar er att plocka bort länken.

Skjut budbäraren, eller? Varför gnäller ni inte på DIF-chefen istället?

Vem det är som försöker köra över oss?? Expressen såklart som helt utan att fråga tar bilder från vår hemsida som vi har copyright på och publicerar dom i sin äckliga tidning.
Citera
2005-10-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
För det första är jag inte moderator i det här forumet och personangrepp på en hel förening borde vara svårt att få till även för den mest febriga Dif-hjärna. Att jag tycker det är bögstil att tjafsa med pressen är väl ganska självklart? Och du: Det var en väääääldeigt sunkig s.k. strippa.

Istället för att gnälla på Expressen borde ni väl ta tag i de problem ni verkar ha internt? Såvitt jag förstår har ni själva plockat bort länkarna från hemsidan. Töntigt värre!! Bestämmer ni inte själva vad ni har på er sida eller? Där har du kärnfrågan i det här meningsutbytet. Inte Expressens agerande utan ert eget handhavande av frågan.

Måste bara fråga: Är det sylt-mats själv som beordrat er att ta bort bilderna?

Edit: Shit!! Det är bergis sylt-mats jag diskuterar med!

Till och börja med så är inte jag Mats Jonsson. Han är förövrigt inte ens ordförande längre.

Anledningen till att JK har tagit bort bilderna är att vi just nu ska koncentrera oss på att fira guldet och inget mediatjaffs. Men sista ordet är absolut inte sagt.

Åter igen, det stora problemet i den här historian är Expressen som utan tillåtelse tagit copyrightbilder från Järnkaminernas hemsida och suddat ut copyright-märket och publicerat dom i sin tidning. Knappast tillåtet.
Citera
2005-10-23, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JK_Sthlm
Till och börja med så är inte jag Mats Jonsson. Han är förövrigt inte ens ordförande längre.

Jag vet det. Springer han än förresten?

Citat:

Anledningen till att JK har tagit bort bilderna är att vi just nu ska koncentrera oss på att fira guldet och inget mediatjaffs. Men sista ordet är absolut inte sagt.

Gör det. Fira guldet. Grattis förresten.

Citat:
Åter igen, det stora problemet i den här historian är Expressen som utan tillåtelse tagit copyrightbilder från Järnkaminernas hemsida och suddat ut copyright-märket och publicerat dom i sin tidning. Knappast tillåtet.

Så fan heller. För en utomstående ser det faktiskt ut som om det stora problemet är att JK fallit för nån slags moralpanik och plockat bort bilderna på en (hualigen) naken tjej efter det att er lilla fest blivit uppmärksammad i riksmedia. Det är det jag tycker är töntigt. Att ni sedan försöker vrida det här till en diskussion om copyright-skydd, jag menar vi talar om bilder på en jävla strippa, är ju bara sååååååååååååååååå löjligt.
Citera
2005-10-23, 20:26
Medlem
Diplomats avatar
Om man är järnkamin och tycker att Expressen är en skittidning som förjävulen inte ska komma och och trampa på DIF-kulturen finns det två sätt att visa sin ståndpunkt:

1. Säga "fuck Expressen" och "fuck DIF:s informationschef" och låta länkern till strippbilderna ligga kvar.
2. Bocka och buga och säga "självklart tar vi bort bilderna, nu och direkt" och därefter logga in på FB och ryta "Djävla Otto Sjöberg. Dig tar vi. Närsomhelst!".

Frågar du mig är alternativ 1 mer stilfullt.
Citera
2005-10-24, 09:57
Medlem
terreces avatar
Djurgårdsklackens banderoll under gårdagens 8-1 vinst över ett pinsamt Ellos.

" Lühr porrsurfar ".

Ridå!
Citera
2005-10-24, 12:42
Medlem
Flinta82s avatar
Det kan verkligen inte ha hänt mycket i världen om en sån sak får plats i tidningen. En strippa, so what? Vad jag vet så blev hon väl knappast tvingad att ställa upp på bilderna?

Jag säger då det...
Citera
2005-10-24, 14:38
Medlem
Musarms avatar
Citat:

Ja, det var en förbannat bra anledning....
Det blir väl svårt att fira annars...
Citera
2005-10-24, 19:48
Medlem
Diplomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Det kan verkligen inte ha hänt mycket i världen om en sån sak får plats i tidningen. En strippa, so what? Vad jag vet så blev hon väl knappast tvingad att ställa upp på bilderna?

Jag säger då det...
Men snälla gode gud och tid: Om nu länken till strippbilderna var årets fånigaste sak - VARFÖR I HELVETE STÅR DÅ INFORMATIONSCEHEFEN OCH JÄRNKAMINERNA MED KEPSEN I HAND OCH BOCKAR OCH MUMLAR: SJÄLVKLART TAR VI BORT BILDERNA!!!???

Jag struntar i om bilderna finns kvar eller plockas bort, men det faktum att både DIF och järnkaminerna sket ner sig när "affären" blev känd kan inte innebära annat än att Expressenreportern gjorde en hundraprocentigt korrekt nyhetsbedömning när han valde att publicera.
Citera
2005-10-24, 23:19
Medlem
http://www.jarnkaminerna.nu/images/0...if_eif_153.jpg

Citat:
Men snälla gode gud och tid: Om nu länken till strippbilderna var årets fånigaste sak - VARFÖR I HELVETE STÅR DÅ INFORMATIONSCEHEFEN OCH JÄRNKAMINERNA MED KEPSEN I HAND OCH BOCKAR OCH MUMLAR: SJÄLVKLART TAR VI BORT BILDERNA!!!???

Jag struntar i om bilderna finns kvar eller plockas bort, men det faktum att både DIF och järnkaminerna sket ner sig när "affären" blev känd kan inte innebära annat än att Expressenreportern gjorde en hundraprocentigt korrekt nyhetsbedömning när han valde att publicera.

Hade dom sagt något annat så är det ju självklart att Djurgår´n stödjer porrbranchen, uppmanar folk att begå våldtäkt,skattefuska, köra för snabbt utan för dagis osv osv... Man ringer någon mamman till någon pojklagsspelare så får hon berätta hur avskyvärt detta är och fördömmer kvinnobilden i fotbollsklubbarna.
Media mässigt gjorde man väl efter skolboken och "porr chocken" kan väl läggas till kvällstidningarnas växande arkiv av mediala pinsamheter.

Citat:
Nightfighter
Den här donnan är således, även hon, helt i min smak om hon lovar att skippa dif-kittet....
Vilken stolpe hittar man hennes nummer på??
Fler bilder med lite schysst ljussättning och skärpa??
Bilderna är väl ca 10 år gamla, fast åren kanske har varit snälla mot henne...
Citera
2005-10-25, 12:45
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomat

Därför att det på något sjukt vis är dålig publicitet för DIF.

Jag kan inte förstå det hemska med att ha lättklädda bilder på sin hemsida. Just p.g.a. att Expressen gör det till en stor grej så måste ju DIF gå ut med att det inte är lämpligt o.s.v., inte minst för att tillfredsställa sina sponsorer.

Det var inte det jag undrade över. Min fråga var hur i helvete en sån här baggis kan få ta plats i en tidning, tycker det finns betydligt viktigare saker att rapportera om. Så jävla PK så jag blir illamående.
Citera
2005-10-25, 17:19
Medlem
Diplomats avatar
Citat:
Min fråga var hur i helvete en sån här baggis kan få ta plats i en tidning
Jag kan svara på din fråga: En sån här baggis kan få ta plats i en tidning av den enkla anledningen att DIF:s informationschef säger:

- Djurgården Fotboll vill inte bli förknippat med de här grova bilderna.
- Det är givetvis diskutabelt att ha de här bilderna länkade från vår hemsida.
- Det är klart att Djurgården Fotboll inte vill bli förknippat med de här grova bilderna.
- Det passar inte alls bra.

Det är ju HAN som skapar grejen, det är HANS kommentarer som gör att Expressen kan skriva "Porrbilderna som skakar Djurgården" - INTE bilderna som sådana.
Citat:
Just p.g.a. att Expressen gör det till en stor grej så måste ju DIF gå ut med att det inte är lämpligt o.s.v., inte minst för att tillfredsställa sina sponsorer.
Vilken ryggradslös förening Djurgården är, och vilken ryggradslös supporterklubb Järnkaminerna är som inte vågar ta strid mot Expressen genom att låta bilderna ligga kvar!
Citat:
Så jävla PK så jag blir illamående.
Jag håller med dig till hundra procent. (Om det är DIF:s informationschef du syftar på...)

Klarläggande 1: Jag tycker inte att strippbilderna utgör en porrchock.
Klarläggande 2: Jag köper aldrig Expressen. Inte heller Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in