2015-08-03, 15:48
Medlem
OU812vanhalens avatar
Jag använder mig av windows live mail 2011 och ber om ursäkt om rubriken är lite otydlig, men jag kunde inte förklara det bättre.
När jag stänger ner mitt mail program så kommer det upp en ruta som säger att windows mail har epost som ännu inte har skickats iväg, vill du skicka dom nu ja/nej.
Problemet är att det finns inget att skicka, så jag har provat både ja och nej.
Jag har tömt skickat, utkast, ja alla mappar, och ändå så poppar denna ruta upp varenda gång jag stänger ner.
Eposten fungerar, och jag har letat rätt på mailet som inte kom iväg och har raderat det.
Jag har även manuellt tagit emot/skicka epost inne i klienten.
Vad kan vara fel och vad ska jag göra ?
Citera
2015-08-03, 18:05
Medlem
Hade liknande problem för ett tag sen.
Har för mig att mappen med skickade mail hade döpts om till "Skickade mail" eller något sånt, så jag var tvungen att döpa om den till "Skickat" igen. Sen funkade det.
Citera
2015-08-03, 21:00
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blahiblaha
Hade liknande problem för ett tag sen.
Har för mig att mappen med skickade mail hade döpts om till "Skickade mail" eller något sånt, så jag var tvungen att döpa om den till "Skickat" igen. Sen funkade det.

Ok, tack. Men får jag fråga, hur kunde du ändra det ?
Citera
2015-08-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Ok, tack. Men får jag fråga, hur kunde du ändra det ?

Hmm, kommer inte ihåg hur jag gjorde. Hjälper det om du gör en ny mapp med det nya namnet? Går du in på egenskaper för mailkontot så borde du se den rätta sökvägen till "Skickat" under IMAP fliken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in