2015-08-03, 15:10
Medlem
NextGenAthletes avatar
Tja Man, 22 år, 175 cm, 87 kg.

Jag har inte kunnat knäböja seriöst på länge, exakt hur länge vet jag inte men i flera månader. Klarar två arbetsset på 140x5 och sen måste jag lägga av för att det gör så ont. Smärtan är inte särskilt viktberoende, 60 kg gör nästan lika ont som 150 kg. Benpress är lika illa som knäböj, kör jag benpress så är det med minimal rörelse. Endast benspark går bra, maxar maskinen på 15 reps så låren har fortsatt att utvecklas trots skadan. Dock har jag förstås tappat en hel del styrka i knäböj.

Det är svårt att avgöra om smärtan sitter i höften, höftböjaren eller högt uppe på låret. Men uppenbarligen någonting som inte aktiveras i benspark.

Jag tror att problemet började i samband med att jag började knäböja med en bredare fotställning och i samband med det också började gå djupare. Till en början var det så allvarligt att jag fick svårt att gå i trappor och att endast vrida lite på benet gav extrem smärta. Numera störs jag inte lika mycket i vardagen men det kanske är för att jag är gör så lite knäböj.

Hoppas att det finns någon där ute som kan hjälpa mig
Mvh
Citera
2015-08-03, 16:21
Medlem
Gå till en läkare, då ingen här omöjligt kan svara på exakt vart dit problem sitter när du själv inte tycks veta helt säkert. Försöka åtgärda problemet på egenhand kan ta tid och bara göra problemet värre.

Hoppas du kan böja snart igen utan smärta!
Citera
2015-08-03, 16:23
Medlem
NextGenAthletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbione
Gå till en läkare, då ingen här omöjligt kan svara på exakt vart dit problem sitter när du själv inte tycks veta helt säkert. Försöka åtgärda problemet på egenhand kan ta tid och bara göra problemet värre.

Hoppas du kan böja snart igen utan smärta!

Var hos en läkare i ett annat syfte och allt han hade att säga var "Ibland går det bättre, ibland sämre. Man kan inte alltid vara på topp. Vila från benträning några månader." Känns som att svaret på en vårdcentral skulle bli detsamma

Tack!
Citera
2015-08-03, 21:17
Medlem
anteri17s avatar
Sjukgymnast med inriktning på idrottare är det enda rätta att söka upp. Resten är totalt okunniga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in