2015-08-03, 08:59
Medlem
Vi hade besök av dem häromdagen och jag funderar på att skaffa deras larm.
Någon som har erfarenhet av dem? Bra vs dåligt.

Larmet kostar ca 18000 kr och då är larmet ditt, dvs du hyr inte det.
Inbrottslarm och brandlarm mm

Kostnaden för att vara uppkopplad mot larmcentral är ca 100 kr/månad och det är inkl ett serviceavtal med företaget.
Citera
2015-08-03, 09:49
Medlem
Larmdjungelns avatar
Hej där.

Kanske är dessa annorlunda och riktigt bra men.............

Jag personligen tycker att man ska välja ett företag som funnits i mer är 3 år och med i branschorg.
http://www.sakerhetsbranschen.se/

Idag ploppar nya larmföretag upp hela tiden.
Sälja larm kan de men inte driva ett bolag. KK + ledsna kunder som resultat...

Möjligt att dessa är det nya Verisure men det är en låång väg dit.
Senast redigerad av Larmdjungeln 2015-08-03 kl. 10:21.
Citera
2015-08-03, 10:21
Medlem
Sant.
Men om jag äger mitt larm så kan jag ju koppla upp mig på egen hand mot en larmcentral om de går i KK.
Citera
2015-08-03, 10:24
Medlem
Larmdjungelns avatar
Japp det kan du. Det är bra. Kostar någon 2000-lapp då också
Se till att få alla koder som behövs! Installatörskoder eller vad det heter..

Tänk bara på vad du betalar för larmet initialt bara. =)
Lycka till!

PM om du har fler frågor.
Senast redigerad av Larmdjungeln 2015-08-03 kl. 10:28.
Citera
2015-08-03, 11:35
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Sant.
Men om jag äger mitt larm så kan jag ju koppla upp mig på egen hand mot en larmcentral om de går i KK.

Är du säker på det? Nu vet jag inte hur det funkar men jag tycker du ska kolla upp att det är så. Kan tänka mig att många bolag har krav på vilken typ av larmsystem det är, kanske till och med att rätt personer installerar det etc.
Kan vara värt att kolla upp, det kanske är så att man kan koppla upp sig mot en ny larmcentral och då kan det ju säkert fungera enkelt att byta bolag.
Samma sak om systemet krånglar, så dom inte säljer något system som är ovanligt i sverige så det är svårt att få tag i någon som har kompetensen att reparera det och så.
Senast redigerad av Inanis 2015-08-03 kl. 11:37.
Citera
2015-08-03, 21:41
Medlem
Larmdjungelns avatar
Jag kollade på deras hemsida. Det larmet kan man byta larmcentral med. Problemet är inte vid en KK att larmet slutar att fungera utan mer att servicen blir 0 och att det kostar en hel del att koppla om larmet samt betala för signalen mellan larmet och larmcentralen. Framför allt om man inte har så bra koll på branschen och vet hur man kan göra.
Citera
2015-08-03, 22:22
Medlem
Är det 18000 för de prylar som de visar på hemsidan? Dvs en rökdetektor, en magnet, en IR med kamera, manöverpanel och centralenhet?
Citera
2018-01-03, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmdjungeln
Hej där.

Kanske är dessa annorlunda och riktigt bra men.............

Jag personligen tycker att man ska välja ett företag som funnits i mer är 3 år och med i branschorg.
http://www.sakerhetsbranschen.se/

Idag ploppar nya larmföretag upp hela tiden.
Sälja larm kan de men inte driva ett bolag. KK + ledsna kunder som resultat...

Möjligt att dessa är det nya Verisure men det är en låång väg dit.

Helt rätt att man ska kolla om larmbolaget är med i Säkerhetsbranschen, men det är vi nu. Jag jobbar som säljchef i Stockholm för Svenska Trygghetslösningar.
Citera
2024-09-09, 16:51
Medlem
Väcker liv i en gammal tråd.

Man ska även kontrollera att larmföretaget är certifierad hos tex SBSC, att dem är polisgodkända säger inte speciellt mycket, det är en papperslapp man skickar in till polismyndigheten sen är det klart. Säkerhetsbranschen kan vem som helst bli medlem hos.

SBSC Svenska brand & säkerhetscertifieringar har olika certifieringar för personer och företag. Certifieringarna finns för olika larmklasser och nischer. En sådan certifiering ställer höga krav samt årliga revisioner inkl prov. Alla seriösa säkerhetsföretag skall ha minst certifierad anläggarfirma, samt minst en behörig ingenjör larmklass X.

Detta företaget hade någon form av uppstartsmöte med ett tiotal säljare mitt på centrumparkeringen idag, trodde först det var en gängupprörelse tills jag såg loggan på tröjorna. Skojbåkade och levde om, säljchefen? Kvinnan låg på en bil och dem stod i en ring runt. Folk försökte köra förbi och de vägra flytta sig. Högst oseriöst företag skulle jag säga.

Det framgår inte heller vad dem har för larmcentral men att den är certifierad…
Citera
2025-05-26, 18:20
Medlem
Det stämmer, kanske något mera, men det är hutlöst dyrt för grejer du kan köpa billigare, jag har haft två besök av dem och de kan inte svara på raka frågor, jag kastade ut den senaste tjommen. Vad händer när larmet är betalt, inte kommer de att stå för någon service, kanske konkar de och då sitter du där med skägget i brevlådan.

Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
Är det 18000 för de prylar som de visar på hemsidan? Dvs en rökdetektor, en magnet, en IR med kamera, manöverpanel och centralenhet?
Citera
2026-01-24, 23:41
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hif1897
Helt rätt att man ska kolla om larmbolaget är med i Säkerhetsbranschen, men det är vi nu. Jag jobbar som säljchef i Stockholm för Svenska Trygghetslösningar.
Jobbar du kvar där så skicka ett pm till mig!
Citera
2026-01-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jobbar du kvar där så skicka ett pm till mig!

Han/hon har inte varit inloggad på 8 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in